Tehot alas

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Tehot alas

Post by MaHa »

Eli miten olis helpoin saada koneen teho ja kierrosherkkyys alas niin, että se kuitenkin toimisi suht normaalisti. Katsastukseen ollaan siis menossa 2.3litraisella rantakirpulla. ms2extra ja hukkakipinä.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Vetelet vaikka 10 asteen ennakolla. Pitäis toimia silti, mutta laiskasti pikkuisen. Helpoin laittaa fixed angleen 10.
MaHa
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Thu Aug 06, 2009 10:06

Post by MaHa »

pitääpä kokeilla
Jaska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 158
Joined: Sun Aug 28, 2005 16:40
Location: Helsinki

Post by Jaska »

Ennakollahan sen saa helposti laiskaksi.

Yksi vaihtoehto on skaalata sytkä karttaa alaspäin ja korjata tyhjäkäynnin ennakko kohdalleen.

Itsellä oli aikoinaan joku megan oletuskartta, jossa maksimi ennakko oli jotain 20 asteen luokkaa. Oli aika kuminauha luonne. :lol:
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

Oli "ennakkokartta" tehty niin että ahdoilla(0,3->) vedetty kartta +3astetta,rajoittaja 6000rmp niin penkissä 171hv 2L ohc hx35:lla(1,5bar 353hv)
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Post by Vilderi »

Mitenkäs päästöt suhtautuu? Monesti kummastellut noita vapaasti hönkivien moottoreiden "lastuja", ++++20 hevosta enemmän ilman muita muutoksia. Moottorista vissiin saadaan paras teho kun seos on optimaalinen? eikä ne tehtaalta lähtiessä kai seokseltaan ole pielessä, saati sitten ennakot aikasessa. Tupla nakutunnistimet ja lähes sylinterikohtainen sytytyksen säätö..Valaiskaa vähän, tarvis katsastaa autoon moottori josta iskutilavuus, paino ja teho menee yli. :wink:
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

No tekee sytty kartan niin et tyhjäkäynti normaali ja kaikki muuten on sit jotain ihan muuta mitä pitäis olla.
Putsarin jälkeen 30mm kuristin tappaa tehot tehokkaasti.

cossun kone hx35:lla ja hieman kantta paranneltu 150hv->0,55bar (30mm kuristin ennen ahdinta,syttö 0 astetta ahtojen puolella. huipputeho 4500 kohdalla sitten laski tehot=leimasetä tyytyväinen)
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Noista omista säätämistäni paras oli auto josta otettiin 180hv takapyöriltä "hihasta ravistetuilla" säädöillä ja penkitettiin sitten leima-sedälle 107 takapyöriltä :D
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Eiköhän paras ja teknisesti toimivin keino ole rajoittaa ilmansaantia, eli virtauskuristin sopivan kokoisella reiällä ennen ahdinta, paineputkeen/letkuun ennen kaasuläppää, tai välilätkä kaasuläpän ja imusarjan väliin.

esim. kuristin 17 mm:n reiällä asennettuna painepuolelle, 2 litraisessa 16V moottorissa n. 140 hv.

'Sytytysennakkopelissä' on terminen riski.
Post Reply