Tehot alas
Moderator: Masi_K
Tehot alas
Eli miten olis helpoin saada koneen teho ja kierrosherkkyys alas niin, että se kuitenkin toimisi suht normaalisti. Katsastukseen ollaan siis menossa 2.3litraisella rantakirpulla. ms2extra ja hukkakipinä.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Mitenkäs päästöt suhtautuu? Monesti kummastellut noita vapaasti hönkivien moottoreiden "lastuja", ++++20 hevosta enemmän ilman muita muutoksia. Moottorista vissiin saadaan paras teho kun seos on optimaalinen? eikä ne tehtaalta lähtiessä kai seokseltaan ole pielessä, saati sitten ennakot aikasessa. Tupla nakutunnistimet ja lähes sylinterikohtainen sytytyksen säätö..Valaiskaa vähän, tarvis katsastaa autoon moottori josta iskutilavuus, paino ja teho menee yli. 

No tekee sytty kartan niin et tyhjäkäynti normaali ja kaikki muuten on sit jotain ihan muuta mitä pitäis olla.
Putsarin jälkeen 30mm kuristin tappaa tehot tehokkaasti.
cossun kone hx35:lla ja hieman kantta paranneltu 150hv->0,55bar (30mm kuristin ennen ahdinta,syttö 0 astetta ahtojen puolella. huipputeho 4500 kohdalla sitten laski tehot=leimasetä tyytyväinen)
Putsarin jälkeen 30mm kuristin tappaa tehot tehokkaasti.
cossun kone hx35:lla ja hieman kantta paranneltu 150hv->0,55bar (30mm kuristin ennen ahdinta,syttö 0 astetta ahtojen puolella. huipputeho 4500 kohdalla sitten laski tehot=leimasetä tyytyväinen)
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Eiköhän paras ja teknisesti toimivin keino ole rajoittaa ilmansaantia, eli virtauskuristin sopivan kokoisella reiällä ennen ahdinta, paineputkeen/letkuun ennen kaasuläppää, tai välilätkä kaasuläpän ja imusarjan väliin.
esim. kuristin 17 mm:n reiällä asennettuna painepuolelle, 2 litraisessa 16V moottorissa n. 140 hv.
'Sytytysennakkopelissä' on terminen riski.
esim. kuristin 17 mm:n reiällä asennettuna painepuolelle, 2 litraisessa 16V moottorissa n. 140 hv.
'Sytytysennakkopelissä' on terminen riski.