PerfectPower PRS8 ongelma
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
PerfectPower PRS8 ongelma
Terve jokaiselle!
Ongelmana on "Error: FRMP RMP"
Kierosluku näyttää 502 ...
Eli vaikka konetta pyörittää startilla niin boxi ei näe että kone pyörii...
Anturin merkkiä en nyt muista mutta on 3 johtoinen, +5v, signaali ja maa.
Jännite tulee anturille sen mittasin...
Noin 1mm rako...
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Signaali kaapelin päällä on kuparinen suoja verkko.
Kytkennän tarkistin ja pitäisi olla oikein eli kytketty ruskeaan.
Kaasuläpän anturin tieto tulee boxille oikein, sama 5v syöttö ja maa.
Lämpöantureita ei ole kytketty vielä.
Suuttimille omat lähdöt tosin muutan varmaan 2 suuttimen pareiksi jolloin säästyy 2 lähtöä muuhun.
Polttoaine pumppu käynistyy ja käyn sen normaalin 14s kunnes pysähtyy.
Olisi kiva kokeilla käyntiin...
*
The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 36-1 Triger joten arvoksi 36
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
36/2 = 18 joten 18 laitoin.
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
*
Mittasin anturin johdosta Sig vs moototin runko ja se vaihtelee kun räikällä pyöritän konetta, 0.023v / 4.86V
Ylösvetovastuksena on 4.7K joka valmiina boxissa.
Startilla pyöritin niin yleismittarissa numerot vilisi joten anturilta tulee siis signaalia ulos mutta miksi boxi ei sitä tajua?
En ymmärrä... katsoin asetukset ja ne pitäisi olla mielestäni kohdalla.
Pitäiskö kokeilla sitten Hal anturin sijasta MAGNETIC mallia?
*
Anteeksi sekainen aloitus... Yllä pari copya avuksi... Eli ongelmana on että en saa boxia "herämään" tai siis herää mutta en saa sitä tajuamaan että moottori pyörii... Olen tässä parit viikonloput ihmetellyt ongelmaa...
Johtosarja on kokonaan tehty mutta kytkettynä on vain suuttimet, puolat, kaasuläpän anturi ja kampiakselin anturi...
Hall anturina on Honeywell 1GT101DC ja kokeilin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-9194 anturiakin mutta tuo ei antanut mitään ulos tosin syötin vain 5v sille, 12v en kokeilut...
Kun esim. Startilla pyöritän moottoria niin boxille ei tule tietoa tai boxi ei ymmärrä... Piirtää vaan suoraa viivaa.
Olen nyt 3 anturia kokeillut.
Signaali johto on suojattu kuparisukalla ulkoisia häiriöitä vastaan.
Akkuina on 2kpl Optima YT 75Ah akkuja joten virtaa pitäisi riittää.
Kaapeloinnit olen katsonut moneen kertaan.
Nokkaakselin anturin tulo maadoitettu.
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Kuva anturista, pidike rosteria samoin ruuvit.
Kokeiltu eri ilmarakoja...
Olen pikkuhiljaa epätoivoinen tämän kanssa...
Kiva jos jaksoit lukea näin pitkälle.
Ongelmana on "Error: FRMP RMP"
Kierosluku näyttää 502 ...
Eli vaikka konetta pyörittää startilla niin boxi ei näe että kone pyörii...
Anturin merkkiä en nyt muista mutta on 3 johtoinen, +5v, signaali ja maa.
Jännite tulee anturille sen mittasin...
Noin 1mm rako...
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Signaali kaapelin päällä on kuparinen suoja verkko.
Kytkennän tarkistin ja pitäisi olla oikein eli kytketty ruskeaan.
Kaasuläpän anturin tieto tulee boxille oikein, sama 5v syöttö ja maa.
Lämpöantureita ei ole kytketty vielä.
Suuttimille omat lähdöt tosin muutan varmaan 2 suuttimen pareiksi jolloin säästyy 2 lähtöä muuhun.
Polttoaine pumppu käynistyy ja käyn sen normaalin 14s kunnes pysähtyy.
Olisi kiva kokeilla käyntiin...
*
The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 36-1 Triger joten arvoksi 36
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
36/2 = 18 joten 18 laitoin.
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
*
Mittasin anturin johdosta Sig vs moototin runko ja se vaihtelee kun räikällä pyöritän konetta, 0.023v / 4.86V
Ylösvetovastuksena on 4.7K joka valmiina boxissa.
Startilla pyöritin niin yleismittarissa numerot vilisi joten anturilta tulee siis signaalia ulos mutta miksi boxi ei sitä tajua?
En ymmärrä... katsoin asetukset ja ne pitäisi olla mielestäni kohdalla.
Pitäiskö kokeilla sitten Hal anturin sijasta MAGNETIC mallia?
*
Anteeksi sekainen aloitus... Yllä pari copya avuksi... Eli ongelmana on että en saa boxia "herämään" tai siis herää mutta en saa sitä tajuamaan että moottori pyörii... Olen tässä parit viikonloput ihmetellyt ongelmaa...
Johtosarja on kokonaan tehty mutta kytkettynä on vain suuttimet, puolat, kaasuläpän anturi ja kampiakselin anturi...
Hall anturina on Honeywell 1GT101DC ja kokeilin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-9194 anturiakin mutta tuo ei antanut mitään ulos tosin syötin vain 5v sille, 12v en kokeilut...
Kun esim. Startilla pyöritän moottoria niin boxille ei tule tietoa tai boxi ei ymmärrä... Piirtää vaan suoraa viivaa.
Olen nyt 3 anturia kokeillut.
Signaali johto on suojattu kuparisukalla ulkoisia häiriöitä vastaan.
Akkuina on 2kpl Optima YT 75Ah akkuja joten virtaa pitäisi riittää.
Kaapeloinnit olen katsonut moneen kertaan.
Nokkaakselin anturin tulo maadoitettu.
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Kuva anturista, pidike rosteria samoin ruuvit.
Kokeiltu eri ilmarakoja...
Olen pikkuhiljaa epätoivoinen tämän kanssa...
Kiva jos jaksoit lukea näin pitkälle.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Ensimmäisenä tuosta kuvasta pistää silmään että triggerin hampaat on liian lähellä toisiaan-> honeywell ei erota niitä toisistaan. Toinen kysymys on että oliko tuo triggerikiekko rosteria vai mitä?
Edit: näyttää hennolta tuo anturin kiinnityskin. Jos sen saa toimimaan, saattaa tulla häiriöitä jos anturi pääsee "elämään"
Edit: näyttää hennolta tuo anturin kiinnityskin. Jos sen saa toimimaan, saattaa tulla häiriöitä jos anturi pääsee "elämään"
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Trigeri on A1:stä eli ihan terästä... magneetti tarttuu.Vauhtivaunu wrote:Ensimmäisenä tuosta kuvasta pistää silmään että triggerin hampaat on liian lähellä toisiaan-> honeywell ei erota niitä toisistaan. Toinen kysymys on että oliko tuo triggerikiekko rosteria vai mitä?
Edit: näyttää hennolta tuo anturin kiinnityskin. Jos sen saa toimimaan, saattaa tulla häiriöitä jos anturi pääsee "elämään"
Ok.. pulssia se yleismittarilla antaa mutta... olen noob =)
Anturin kiinitys on keskeneräinen... siitä puuttuu yksi tuki kuvasta.
Mikä olisi hyvä anturi?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Kerroppas tuosta VR anturista... tarkempi merkki ja malli =) ja mistä löydän.JaniM wrote:Vr-anturille tuo kiekko parempi. Liian tiuha honeywellille. Katoppa datalehdykästä suositellut speksit. Muistaakseni liki 10mm ainakin hampaiden väli, 6 mm kanttiinsa hampaan koko ainakin olis hyvä olla.
Tarviiko Pull-Up vastusta?
Josko se on sitten se ongelman tarkaisu...
Trigger levyn paksuus on 6mm mutta hammaskoko ja väliä en nytten muista.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-9194
Opelin anturi... osaako sanoa että onko VR ja tarviiko ne pull-up vastusta?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Heitän ihan stetsonista, mutta en usko tuon laitteen toimivan VR-anturilla. Se kun ei anna kanttiaaltoa ulos. Eikä VR-anturien kanssa käytetä mitään ylösvetovastuksia vaan pitää olla erikseen muunninpiiri.
Teoriassa sen voisi tehdä HEI-syttykivestä tai käyttäen lm1815-piiriä, mutta parempi kun otat rälläkän ja silpaset hampaita pois: tee siitä kiekosta 12-1-mallinen. Siinä laitteessahan pystyy kuitenkin määrittelemään millainen triggaus on käytössä?
ps: yleismittarilla on melko turha katsoa hall-anturin antamaa signaalia, koska siitä ei nää onko pulssit yhtä pitkiä tai jättääkö anturi pulsseja väliin. Tarvitaan oskilloskooppi että sen näkee tarkasti.
Teoriassa sen voisi tehdä HEI-syttykivestä tai käyttäen lm1815-piiriä, mutta parempi kun otat rälläkän ja silpaset hampaita pois: tee siitä kiekosta 12-1-mallinen. Siinä laitteessahan pystyy kuitenkin määrittelemään millainen triggaus on käytössä?
ps: yleismittarilla on melko turha katsoa hall-anturin antamaa signaalia, koska siitä ei nää onko pulssit yhtä pitkiä tai jättääkö anturi pulsseja väliin. Tarvitaan oskilloskooppi että sen näkee tarkasti.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Tuo on kyllä yksi vaihtoehto poistaa joka toinen hammas...Vauhtivaunu wrote:Heitän ihan stetsonista, mutta en usko tuon laitteen toimivan VR-anturilla. Se kun ei anna kanttiaaltoa ulos. Eikä VR-anturien kanssa käytetä mitään ylösvetovastuksia vaan pitää olla erikseen muunninpiiri.
Teoriassa sen voisi tehdä HEI-syttykivestä tai käyttäen lm1815-piiriä, mutta parempi kun otat rälläkän ja silpaset hampaita pois: tee siitä kiekosta 12-1-mallinen. Siinä laitteessahan pystyy kuitenkin määrittelemään millainen triggaus on käytössä?
ps: yleismittarilla on melko turha katsoa hall-anturin antamaa signaalia, koska siitä ei nää onko pulssit yhtä pitkiä tai jättääkö anturi pulsseja väliin. Tarvitaan oskilloskooppi että sen näkee tarkasti.
Suoraan manuaalista:
1.10 PICKUPS
The PRS unit has two pickup inputs (CB1, CB2), which are suitable for MAGNETIC (reluctance) sensors, HALL effect SENSORS, and OPTICAL SENSORS. The trigger input level is automatically controlled.
The CB1 pickup input is always required. If the CB2 input is not needed then it should be "grounded" to the black/white wire.
A CB2 input is required for:
WASTED SPARK APPLICATIONS without missing tooth pickup
(SEQUENTIAL INJECTION)
The PRS input is "neutral", and a "pull-up" is required (most of the time) for Optical and Hall effect sensors. The "pull_up" may be provided on the connector. (If a pull-up is require) this can easy be tested by turning the pickup and measuring the output with a voltmeter: A voltage "swing" from 0 to +5 or +12 volt should be present at the CB1 (and CB2) input. If not connect a "pull up" wire to the CB1 input and try again.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Yksi kolohan pitää olla.... =)JaniM wrote:Eikun laikka käteen. Kato että jako menee kohilleen hampaissa ettei tule yhtä liian isoa koloa.
Kokeilen vielä tuolla opelin anturilla, eräät kehuneet sitä kun käytetty 60-2 pyörällä...
Jos ei ala silläkään toimia niin sitten alan laikka hommiin...
Pitääkö hammas määrä olla 4 jaolinen? Jos vaan poistan joka toisen hampaan eli 18-1 hampainen =) Jos nyt laskin oikein...
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Pitäisi olla... suora sytytys hukkakipinällä.kamski wrote:Tuli vaan mieleen että onko PerfectPower PRS8 asetukset kunnossa? Ja mille sytytykselle.
on pykälämäärät laitettu etc.
Aln olemaan sitä mieltä että Trigged pyörän piikit liian lähellä toisia tai siis tuo Anturi jota ole alunperin käyttänyt liian huono... tälle.
Mutta katson ehdinkö huomenna töiden jälkeen katsoa vai meneekö sununtaille.
Kokeilen tuota opelin anturia vielä kerran ja jos ei herää eloon muutan hammasmäärää pyörässä.
Sitten sen jälkeen alkaa uudet kokeet...
Sitten muutan kaasariksi

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Yksi kysymys koskien Honeywell 1GT101DC anturia..
Datalehdykässä mainitaan hampaan koosta 8,89mm joten kysymys että onko anturi loppujen kuinka tarkka hampaan koosta jos on alle tuon mutta hammasväli yli ?
Testailen huomenna opelin anturia ja jos en sitä saa toimimaan niin sitten on mielessä muokata trigger pyörä 12-1 tai 18-1 hampaiseksi poistamalla hampaita, näin hammasväli kasvaisi joten hampaat eivät olisi liian lähellä mutta kuinka pienen hampaan anturi havaitsee kunnolla?
Jos näillä toimen piteillä saa hommaa toimimaan niin sitten ajatuksena teettää/ostaa uusi trigged pyörä jonka halkaisia isompi jolloin hampaan koko/väli saisi isommaksi.
Datalehdykässä mainitaan hampaan koosta 8,89mm joten kysymys että onko anturi loppujen kuinka tarkka hampaan koosta jos on alle tuon mutta hammasväli yli ?
Testailen huomenna opelin anturia ja jos en sitä saa toimimaan niin sitten on mielessä muokata trigger pyörä 12-1 tai 18-1 hampaiseksi poistamalla hampaita, näin hammasväli kasvaisi joten hampaat eivät olisi liian lähellä mutta kuinka pienen hampaan anturi havaitsee kunnolla?
Jos näillä toimen piteillä saa hommaa toimimaan niin sitten ajatuksena teettää/ostaa uusi trigged pyörä jonka halkaisia isompi jolloin hampaan koko/väli saisi isommaksi.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Kuinka paljon pienempi? Mut sillain että kun anturi hampaan kohdalla, niin toiset hampaat ei saisi olla anturin kohdalla yhtään.
Nuo specksit mitoista ovat millä testattu anturit tehtaalla. Pienmmälläkin arvoilla voi toimia ihan hyvin, mutta jossain välissä sit alkaa ilmetä häiriöitä.
Mut jos uutta tekee, niin silloin kannattaa tehdä kerralla oikein. Mutta nyt menee kokeiluksi.
Nuo specksit mitoista ovat millä testattu anturit tehtaalla. Pienmmälläkin arvoilla voi toimia ihan hyvin, mutta jossain välissä sit alkaa ilmetä häiriöitä.
Mut jos uutta tekee, niin silloin kannattaa tehdä kerralla oikein. Mutta nyt menee kokeiluksi.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
No riskillä mennään... jos en saa toimii opelin anturilla, entä honey pyörän modauksen jälkeen keskityn muihin osiin autossa ja ostan/teetätän uuden hammaspyörän jossain vaiheessa vaikka sitten 10mm hampailla =)JaniM wrote:Kuinka paljon pienempi? Mut sillain että kun anturi hampaan kohdalla, niin toiset hampaat ei saisi olla anturin kohdalla yhtään.
Nuo specksit mitoista ovat millä testattu anturit tehtaalla. Pienmmälläkin arvoilla voi toimia ihan hyvin, mutta jossain välissä sit alkaa ilmetä häiriöitä.
Mut jos uutta tekee, niin silloin kannattaa tehdä kerralla oikein. Mutta nyt menee kokeiluksi.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Mahdollista... olen asetuksia tänään kolunnut koko päivän...kamski wrote:Jotenkin tuntuu että Perfectissa joku asetus tai kytkentä vääriin.
Onniistuuko jakajan asetuksilla? -joka liipaisulla kipinä. Sitten vaan rauta heilumaan Honeywell nokan edestä. ; )
Opelin anturia kokeilin pikaiseen mutta ei herännyt joten ei toimi boxin kanssa...
Sitten kytkin Honeyn anturin pikaseen johdon päähän ja heiluttelin ruuvaria edessä ja boxi reagoi joka heilutuksella että pumppu käynistyi.
No sitten Trigged pyörä irti ja sorvissa laikkasin joka toisen hampaan pois + vaihdoin pikkasen puuttuvan hampaan paikkaa lähemmäs anturi joten nyt on noin 10-15 astetta ennakkoa startissa.
Takas paikalle ja nyt tapahtuu paljon enenmän...
Vaihdoin asetuksiin 18 hampaan pyörän tiedot eli tuli tehtyä 18-1 pyörä.
Kierosluku janassa näkyy että signaali vahvistuu ja huipun jälkeen heikkenee...
Kone yskii miten sattuu...
Eli pitääkö hampaiden määrä olla 4:lla jaolinen kun kone on 4 syliterinen?
Tosin sitten hampaiden koko... 6mm leveät mutta vain 3mm paksut...
Kipinää lyö kun tulpat oli venttiilikopan päällä johtojen päässä...
Bensaakin saa jonkin verran kun yskii... välillä putkeen ja välillä imusarjaan.
Mutta sentään jotain tapahtuu... nyt pumppukin herää joka kerta kun konetta starttaa... ennen ei herännyt...
Kytkentä on että p.a.suuttimet pareina 1+3 / 2+4 (Ohjeissa oli näin...)
Puolat 1+4 / 2+3
Kyllä, hammasmäärän on oltava tasajaollinen sylinterilukuun nähden.NiceMan wrote:...pitääkö hampaiden määrä olla 4:lla jaolinen kun kone on 4 syliterinen?
Tosin sitten hampaiden koko... 6mm leveät mutta vain 3mm paksut...
Pääsääntöisesti, anturin datalehden hammasmittoja kannattaa noudattaa. Materiaalipaksuudeksi annetaan 6.35 mm, voi toki toimia ohuemmallakin, mutta 6-8 mm riittävä.
Lukemalla anturin datalehti ja ohjaimesi ohjeet (mainittu pull up) ajatuksella selviää, että anturikytkentä (open collector lähtö) vaatii ylösvedon.
http://sensing.honeywell.com/index.cfm/ ... /1/re_id/0
Kampikulman tunnistuksessa järkevintä olisi käyttää VR-anturia, hall-antureiden kytkentäpiste vaihtelee. GT-sarjalla vieläpä enemmän kuin kampikulmatunnistussovelluksiin kehitetyllä 1GQ-sarjalla, jolla silläkin kytkentäpisteen vaihteluksi annetaan +/- 1.5 astetta. Jos hall-anturia on 'pakko' käyttää tmv., niin useimmissa tapauksissa triggaus kannattaisi määrittää laskevasta reunasta. Tyypillisesti laskeva reuna kampikulman suhteen 'pysyy paremmin paikallaan' - toki riippuu hall-anturista, joissakin toisinpäin.
http://sensing.honeywell.com/index.cfm? ... 27&la_id=1
http://sensing.honeywell.com/index.cfm/ ... /1/re_id/0
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Ok... eli siinä voisi olla sitten ongelmani, tuhahtelee jo =) Muutan sen sitten 12-1:ksi suosiolla =)Kyllä, hammasmäärän on oltava tasajaollinen sylinterilukuun nähden.
Pull-Up on käytössä ja boxi saa signaalia nyt mutta taitaa saada väärää kun on nyt 18-1 eikä 12-1.Pääsääntöisesti, anturin datalehden hammasmittoja kannattaa noudattaa. Materiaalipaksuudeksi annetaan 6.35 mm, voi toki toimia ohuemmallakin, mutta 6-8 mm riittävä.
Lukemalla anturin datalehti ja ohjaimesi ohjeet (mainittu pull up) ajatuksella selviää, että anturikytkentä (open collector lähtö) vaatii ylösvedon.
On tulostettuna, myyjän mukaan pitäisi toimia 2mm paksuisella hampaalla jos vain 6mm leveä hammas.
Käsittääkseni tuo minulla oleva Opelin anturi on VR tyyppinen mutta boxi ei tajunnut siitä mitään... ainakaan sillä kytkennällä jonka netistä löysin.Kampikulman tunnistuksessa järkevintä olisi käyttää VR-anturia, hall-antureiden kytkentäpiste vaihtelee. GT-sarjalla vieläpä enemmän kuin kampikulmatunnistussovelluksiin kehitetyllä 1GQ-sarjalla, jolla silläkin kytkentäpisteen vaihteluksi annetaan +/- 1.5 astetta. Jos hall-anturia on 'pakko' käyttää tmv., niin useimmissa tapauksissa triggaus kannattaisi määrittää laskevasta reunasta. Tyypillisesti laskeva reuna kampikulman suhteen 'pysyy paremmin paikallaan' - toki riippuu hall-anturista, joissakin toisinpäin.
Jos en saa toimii tällä niin pitää hankkia uusi trigged pyörä isommilla hampailla kun näkyy nykyään saavan valmiina eikä tarvii teettää.
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=69
Tuo voisi olla yksi, pitää vaan laittaa hihnapyörän etupuolelle jolloin anturi pitää irroittaa hihnan vaihtoa varten... nykyinen takana joten hihnan voi vaihtaa ilman anturin irroittamista.
Hihnan kiristys tarkka koska laturi ahtimen alla... ei iso liikevara...
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
En tiedä miksi mutta mulla ei ole ollut Honeywellin kanssa koskaan ongelmia kun olen käyttänyt vain 12-1 kiekkoa sen kanssa ja noudattanut anturin speksejä. Tuon Vr-anturin tarkkuudessa taas mun mielestä vaikuttaa myös käytettävän muunninpiirin kytkentä ja sen säätö käytettävälle anturille. Olen kokenut homman paljon haastavammaksi Vr-anturin kanssa ja moni vähemmän perehtynyt on lyönyt kirveen kiveen monesti niiden kanssa.
Siksi suosittelen nykyään ihan jokaiselle kyselijälle hall-anturia koska sen käyttö ei vaadi niin suurta perehtymistä.
Siksi suosittelen nykyään ihan jokaiselle kyselijälle hall-anturia koska sen käyttö ei vaadi niin suurta perehtymistä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Näin varmaan, siksi pysyn Hallissa... no katsotaan huomenna muuttuuko mikään kun teen 12-1 pyörän...Vauhtivaunu wrote:En tiedä miksi mutta mulla ei ole ollut Honeywellin kanssa koskaan ongelmia kun olen käyttänyt vain 12-1 kiekkoa sen kanssa ja noudattanut anturin speksejä. Tuon Vr-anturin tarkkuudessa taas mun mielestä vaikuttaa myös käytettävän muunninpiirin kytkentä ja sen säätö käytettävälle anturille. Olen kokenut homman paljon haastavammaksi Vr-anturin kanssa ja moni vähemmän perehtynyt on lyönyt kirveen kiveen monesti niiden kanssa.
Siksi suosittelen nykyään ihan jokaiselle kyselijälle hall-anturia koska sen käyttö ei vaadi niin suurta perehtymistä.
Jos ei autoa niin sitten pitää jostain löytää tai teettää 6-8mm paksu trigged pyörä jossa 10mm hampaan 10mm välein... 10mm korkeat.
Yksi asetus on säätösoftassa jossa ei mainita ohjeissa... Positive Trigged... on/off....
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
12-1 vai 36-1 ?JaniM wrote:No, onko 132 mm halkaisijainen liian pieni. Keskireikä 20mm.
Semmosia mulla pari.
Tuskin liian pieni... pitää mitata pyörä =)
Onko kuvaa/muita mittoja?
Hihnapyörän etupuolelle mahtuu vaikka kuinka iso... mutta takapuolelle ei niin isoa...
Nykyisen mittaa en muista mutta katselen huomenna.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Paksuus, hammaskoko pxkxl =) Laita vaikka privaan.JaniM wrote:Eipä ole oikein kuvaa. Kännykällä voin napata ja lähettää.
12-1. 6mm kiinnityeiät 4 kpl muistaakseni 50mm halkaisijalla.
Kevennetty, ei umpinainen.
Olen nyt tarkka tuon suhteen että ei tule toista vikatikkiä Tosin tässä katsellut ohjeita niin yksi asetus voi olla pielessä: Base Pulse Position jota ei oikein kerrota manuaalissa mutta löysin erillisen ohjeen sille niin pitänneen sekin tarkistaa.
The base pulse position is the number of teeth counted from the sensor to the missing teeth in the direction of engine rotation, minus the number of teeth used to make the mechanical advance.
vs
Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
No näitä trikkereitä on käytetty useampi kappale Honeywellin kanssa
Kukaan ei ole sanonut ettei toimis. Siitä se ei enään ole kiinni.
Mut on anturi speksin mukaan tehty. Ei ole nyt taas käsissä tuo. On tallissa ja enään ei jaksa mennä.
Muistista 8-10 mm korkea, 10mm leveä tai pitkä ja 6mm paksusta levystä.

Kukaan ei ole sanonut ettei toimis. Siitä se ei enään ole kiinni.
Mut on anturi speksin mukaan tehty. Ei ole nyt taas käsissä tuo. On tallissa ja enään ei jaksa mennä.
Muistista 8-10 mm korkea, 10mm leveä tai pitkä ja 6mm paksusta levystä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
No paljonko pyydät =) Jos päädyn ostamaan... =)JaniM wrote:No näitä trikkereitä on käytetty useampi kappale Honeywellin kanssa![]()
Kukaan ei ole sanonut ettei toimis. Siitä se ei enään ole kiinni.
Mut on anturi speksin mukaan tehty. Ei ole nyt taas käsissä tuo. On tallissa ja enään ei jaksa mennä.
Muistista 8-10 mm korkea, 10mm leveä tai pitkä ja 6mm paksusta levystä.
Varmasti vaikuttaa, mutta nollakohdan ylitys on kuitenkin tarkempi metodi. Siinä ei magneettikentän voimakkuus (anturin etäisyys jne.) vaikuta, eikä myöskään anturin tuottama huippujännite. Toki kytkentä- ja mittausteknistä haastetta hiukan on, mutta ei mitenkään mahdoton omaksua.Vauhtivaunu wrote:Tuon Vr-anturin tarkkuudessa taas mun mielestä vaikuttaa myös käytettävän muunninpiirin kytkentä ja sen säätö käytettävälle anturille. Olen kokenut homman paljon haastavammaksi Vr-anturin kanssa...