volvo 740 b200k
Moderator: Masi_K
volvo 740 b200k
tälläisen kokoonpanon sain megan kanssa jotenkin pelaamaan, vielä on paljon säätöä edessä. Kirjoittelen lisää miten projekti etenee ja toivottavasti jossain välissä saan tarkkoja teholukemiakin laitettua.
Megasquirt, jäykät venttiilinjouset, avarrettu imo/pako kanavat/ kantta laskettu 1.5mm, monikulma seetit, toistaseks vakio nokka(säätöharjottelun takia) 208cc suuttimet, 5kiloo kevennetty pottapyörä turbovolvon asetelmal ja levyl, LH-jetin imusarja, vakio pakosarja mitä vingutettu, 3tuuman rööri taakse, K-jetronic volvon bensapumppu, Kiinteä hall anturillinen virranjakaja (b200e) k-jet volvosta otettu
Megasquirt, jäykät venttiilinjouset, avarrettu imo/pako kanavat/ kantta laskettu 1.5mm, monikulma seetit, toistaseks vakio nokka(säätöharjottelun takia) 208cc suuttimet, 5kiloo kevennetty pottapyörä turbovolvon asetelmal ja levyl, LH-jetin imusarja, vakio pakosarja mitä vingutettu, 3tuuman rööri taakse, K-jetronic volvon bensapumppu, Kiinteä hall anturillinen virranjakaja (b200e) k-jet volvosta otettu
En vaan tajua miksi alkaa kone tekee seuraavaa. Lampulla katsottu että ennakko kohillaan(hall jakajassa) Kiersi vain 4000rpm no vähän jakajan asentoa muutin mutta vieläkin maksimi taisi olla 6970rpm tai vastaavaa. Tuntuu kuin rajotin tulisi vastaan!! Se millä kierrosluvulla se alkaa rötää vähän vaihtelee.
Aika hyvin saatu säätöjä jo kohdalleen ja kaikkea pientä rakennettua lisää
Nyt lähtee jopa pakkasella käyntiin ja voi jo täysin ajella.
Säätöurakkaa silti edelleen vielä paljon jäljellä!
Jos joku on joskus haaveillut vapaasti hengittävästä bensakoneesta mikä vääntää vääntää vääntää niin tässä on sellainen
Tuo saatanan rutku tuolla vakio nokalla tee mitään mutta kuin väännä! Voi ajaa 5vaihteella noin tonnin kierroksilla eikä puudu

Säätöurakkaa silti edelleen vielä paljon jäljellä!
Jos joku on joskus haaveillut vapaasti hengittävästä bensakoneesta mikä vääntää vääntää vääntää niin tässä on sellainen

Säädöt alkaa olla aika hyvässä mallissa ja tehoakin irtoaa.
Bensan paineen jouduin nostamaan 4baariin vanhasta 2.5baarista kun bensa loppuis kesken. Isompia suuttimia jää auto silti kaipaamaan.
Teho puutos 4.5tonnin ja 6tonnin välissä korjaantui ku vaihdoin putkiston 2.5tuumaiseen syystä, että vanha oli mennyt aivan lyttyyn.
Isommat suuttimet kun saan kiinni, niin vaihdan kireän nokan niin luulisi alkavan ruotsinpulkkakin liikahtamaan:)
Bensan paineen jouduin nostamaan 4baariin vanhasta 2.5baarista kun bensa loppuis kesken. Isompia suuttimia jää auto silti kaipaamaan.
Teho puutos 4.5tonnin ja 6tonnin välissä korjaantui ku vaihdoin putkiston 2.5tuumaiseen syystä, että vanha oli mennyt aivan lyttyyn.
Isommat suuttimet kun saan kiinni, niin vaihdan kireän nokan niin luulisi alkavan ruotsinpulkkakin liikahtamaan:)
Nyt asennettuna isommat suuttimet. 410cc/min 4bar
Jo ennen suuttimien asennusta vain ilmaantunut sellainen ongelma, että 4.5 tonnin kohdalla ikään kuin antilag päällä. Paukkuu 4.5tonnissa putkesta tulta niin perkeleesti eikä saa kiertämään yli sen millään, paitsi kun vika yhtä mystisesti katoaa kun ilmestyikin niin taas kiertää:/
Jo ennen suuttimien asennusta vain ilmaantunut sellainen ongelma, että 4.5 tonnin kohdalla ikään kuin antilag päällä. Paukkuu 4.5tonnissa putkesta tulta niin perkeleesti eikä saa kiertämään yli sen millään, paitsi kun vika yhtä mystisesti katoaa kun ilmestyikin niin taas kiertää:/
Re: volvo 740 b200k
Puola ja sytytyksenvahvistinyksikkö vaihdettu ja ongelmaa ei ainakan toistaiseksi ole enää esiintynyt.
Megalle ja sytytysvahvistinyksikölle lisätty vielä 25v 2200uf kondensaattorit tasaamaan jännitettä
Huomenna mallintamaan uutta 4-2-1 pakosarjaa ja hyvällä tuurilla ensiviikolla 310asteinen nokka
Megalle ja sytytysvahvistinyksikölle lisätty vielä 25v 2200uf kondensaattorit tasaamaan jännitettä
Huomenna mallintamaan uutta 4-2-1 pakosarjaa ja hyvällä tuurilla ensiviikolla 310asteinen nokka