Mega-Efi.fi (omistaja vaihtunut lue ensimmäinen postaus)
Moderator: Masi_K
mahdoitko lukea topikkia ollenkaan...?? parissa kuukaudessa ei olisikaan mitään jos MYYJÄ ILMOTTAISI että parikuukautta menee...JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
ei tässä varmaan vielä kannata lähteä pesäpallomailalla hakemaan tavaraa / nostamaan tililtä rahaa mutta jotenkin pitäisi saaha selkoa ja tietoa että missä mennään ja joillekkin nyt on sähköpostilla vastattu ja joillekkin ei mikä ihmetyttää minua suuresti että jos toiselle vastataan niin mihin minun viestit hukkuu bittiavaruudessa... Mutta YRITETÄÄN PITÄÄ topikki vielä ASIALLISENA eikä ruveta lietsomaan lynkkausjoukkojen kokoamista kasaan koska en ole ainut jonka mielestä on ihan pirun hienoa että suomessa on suomeksi toimiva megan maahantuoja ja toivon että tämä toiminta jatkuu tästä eteenkinpäin... vaikka minä siirrynkin varmasti lopullisesti asioimaan suoraan rapakon taakse universaalilla puhekielellä....kl-korjaus wrote:Onko monella saatavia kyseiseltä toimittajalta? Pitääkö alkaa johonkin jatko toimenpiteisiin tavaran/ rahojen saantiin?
kaikista autoista tulee isoina ooppeleita
-
- Megasquirt aloittelija
Kyllä ne tavarat siltä tulee, hyvin toimitukset on pelannut ainakin minun kohdalla. Joskus joutuu odottelee vähän pitempään kun tavara ei löydy heti hyllystä. Sähköpostin vastaukset on joskus tullut kahden päivän viiveellä ja joskus ei vastausta tullut ollenkaan.
Odottavan aika on pitkä.
Odottavan aika on pitkä.

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megajumala
Et kai ole tosissas?JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
Diy:ltä tulee viikossa roinat eli 2 viikossa ovat olleet tavarat omassa postissa, jopa tuolta Mega-efistä.
Surkeeta palvelua nyt, ei voi muuta todeta.
No onneksi saa tilattua suoraan jenkeistä. Eipähän tartte taas tukea suomalaisia.
glen`s garage:sta kin tuli 5 arkipäivässä ja sama oli DIY:kin kohdalla ku sieltä viimeeksi tilasin...JaniM wrote:Et kai ole tosissas?JasuK wrote:Eihän pari kuukautta ole vielä mitään. Ihme itkemistä.
Diy:ltä tulee viikossa roinat eli 2 viikossa ovat olleet tavarat omassa postissa, jopa tuolta Mega-efistä.
Surkeeta palvelua nyt, ei voi muuta todeta.
No onneksi saa tilattua suoraan jenkeistä. Eipähän tartte taas tukea suomalaisia.
Onkos kukaan kielitaitoinen ollut yhteyksissä DIYautotunelle? Onko tällä jälleenmyyntisopimus vielä voimassa? Ja millon on viimeksi tavaraa toimitettu tälle?
Fiat 127 -74 - Täydellinen uudelleenrakennusproju
Alfa 156 SW - etuvetokäyttiskinneri
Fiat 127 -80 - palovaurioinen ex-harrastepeli
2xMB 280SE - luxusproju+varaosa-auto
Saikos -zamppa- postia Kimmolta? Hyvä, että tavarat on jo Suomesssa. Tälle viivästykselle löytyy toivottavasti kelpo selitys - muuten voi putiikin tulevaisuus olla vaakalaudalla, vaikka kukaan ei sitä haluaiskaan. Se on kyllä totta, että yhden miehen yrityksessä voi pienistä asioista lamaantua firman toiminta pitkäksikin aikaa...
Kyllä, olen sähköpostitellut molempien tahojen kanssa. Röyhkeällä lähestymistavalla ei ilmeisesti tuloksia saa, joten kärsivällisyyttä ihmiset. Pelkästään oman navan ajattelu ei elätä.
Tavaroiden viivästymiselle on perusteltu syy. Sitä en tässä kerro, koska asia ei tavallaan minulle, eikä teille muillekkaan kuulu.
Tavaroiden viivästymiselle on perusteltu syy. Sitä en tässä kerro, koska asia ei tavallaan minulle, eikä teille muillekkaan kuulu.
Hyvä - itse koitin asiallisesti kysellä aikataulusta, mutta vastausta ei ole kuulunut. Asialinjallahan tässä on muutkin yrittäneet pysyä. Ihan putiikin ja Kimmon maineen takia olisi ollut suotavaa, että jos ei Kimmo, niin joku toinen Kimmon delegoimana olisi voinut laatia tiedotteen tilaajille, koska osalle (harvoille) on kyllä kyselyihin vastattu, eli mahdollisuus tällaiseen on ollut. Kyllä täällä kuitenkin se ymmärretään, että ihmisillä on kyllä henkilökohtaisia syitä, joiden myötä tavaroiden toimitukset voi viivästyä.
Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ja sitä kautta laitoin kimmolle aamulla virallisen reklamaation koska kuluttaja-asiamies totesi suoraan asiaan kun esitin mikä on tilanne että myyjä on rikkonut lakia syyllistymällä yksipuoliseen sopimusrikkomukseen koska ei ole toimittanut tuotetta ilmoitetussa ajassa ja/ tai ilmoittanut toimituksen viivästymisestä viimeistään viimeisenä toimitus päivänä. elikkäs nyt aamulla lähettämäni reklamaatio tekee sen että jos vieläkään ei näy tuotteita taikka rahoja 7 päivän aikana niin sen jälkeen alkaa kuluttaja-asiamies hoitamaan asiaa...
elikkäs tämä mahdollistaa rikosoikeudellisen käsittelyn tulevaisuudessa jos vieläkään ei tapahdu mitään asian tiimoilta.
miun mielestä kannattaa varmaan miettiä muittenkin tuon virallisen reklamaation laittamista kimmolle koska se ei vielä tee yritykselle hallaa mutta mahdollistaa jatkotoimenpiteet tulevaisuudessa jos tavaraa ei ala näkymään. tässä on kuitenkin se että meillä on kuluttajansuojalaki meidän puolella koska kimmo on rikkonut sopimuksen toimitus ehtoja olivat ne syyt siellä taustalla mitävaan.
mutta alkaa kyllä kuulostamaan paremmalta jos kerta DIY:n puolella homma on kunnossa ja tavarat on jo kimmolla joten peukut pystyyn.
elikkäs tämä mahdollistaa rikosoikeudellisen käsittelyn tulevaisuudessa jos vieläkään ei tapahdu mitään asian tiimoilta.
miun mielestä kannattaa varmaan miettiä muittenkin tuon virallisen reklamaation laittamista kimmolle koska se ei vielä tee yritykselle hallaa mutta mahdollistaa jatkotoimenpiteet tulevaisuudessa jos tavaraa ei ala näkymään. tässä on kuitenkin se että meillä on kuluttajansuojalaki meidän puolella koska kimmo on rikkonut sopimuksen toimitus ehtoja olivat ne syyt siellä taustalla mitävaan.
mutta alkaa kyllä kuulostamaan paremmalta jos kerta DIY:n puolella homma on kunnossa ja tavarat on jo kimmolla joten peukut pystyyn.
Last edited by Taku_85 on Thu Dec 02, 2010 18:43, edited 1 time in total.
vai että hätäilyä on tämä sun mielestä. ajatellaas tälleeen että jos sulta vaikka pöllitään auto ni ootatko 2 kuukautta että se tuotais takasi ennenkun teet rikosilmoituksen...!Höylä wrote:muistetaan kaikki sitten kiittää sua, jos tulevaisuudessa megan komponentteja ei saa enää suomesta yhtä helposti, kuin ennen tätä sun hätäilyäTaku_85 wrote:Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...
mutta kerkesin lisäämään tuohon edelliseen tekstiin juttua lisää samallakun tämä tuli koska jäi kesken kirjotus kun muksu heräs päiväunilta...
-
- Megasquirt aloittelija
kyllä niitä ongelmia on niinkin suuria ihan varmasti ja jokaisella jossain vaiheessa se on ihan varma ja ymmärrän tämän perheellisenä ihmisenä mutta ei tässä miun mielestä enään ole mitään järkeä että kun puhutaan tilauksen tekemisestä niin ollaan kärppänä kärttämässä rahaa mutta siihen se sitten jäikin...Tinde wrote:Oon kyllä samaa mieltä Taku_85:n kanssa, ei niin stanan suuria ongelmia voi olla etteikö jotain väliaikatietoa/meriselitystä pysty jollakin konstilla toimittamaan.
Oon kanssa tässä alkamassa omien rojektien pikku päivitystä, lienee aika varmaa että kyseinen firma ei pääse edes harkintaan...
No ompas helppoa , jos 2 kk on odoteltu ja mitään ei saa, kyllä toi ulkomailta tilaus on ollut paljon helpompaa ja rahat saa takaisin jos Paypallin kautta maksaa. Ei siinä kannata paljon hehkutella että Suomesta saa helpolla. Mun mielestä myyjä itse tän on aiheuttanut eikä kukaan muu.Höylä wrote:muistetaan kaikki sitten kiittää sua, jos tulevaisuudessa megan komponentteja ei saa enää suomesta yhtä helposti, kuin ennen tätä sun hätäilyäTaku_85 wrote:Tuossa aamulla töitten jälkeen olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...
Kyllä varmaan.-zamppa- wrote:Ai ei ole?Jokaisella ihmisellä on omakin elämä, sen leipätyön ohessa.
Mutta jos perustat firman ja sulla on asiakkailta tilauksia/rahaa sisässä niin aika painavia syitä pitää olla ilmenneeseen toimintaan.
No, mä en enää jauha sontaa kun sen kummemmin ole osallinen, mielenkiintoista seurailla kuis hommat etenee.
ulkomailta on vähän huono yrittää tilata suomeksiTimoS wrote:
No ompas helppoa , jos 2 kk on odoteltu ja mitään ei saa, kyllä toi ulkomailta tilaus on ollut paljon helpompaa ja rahat saa takaisin jos Paypallin kautta maksaa. Ei siinä kannata paljon hehkutella että Suomesta saa helpolla. Mun mielestä myyjä itse tän on aiheuttanut eikä kukaan muu.

kyllä minä olen odotellut 6 kk joitakin osia mitä olen tilannut, eikä ole tarvinnut/tullut mieleenkään joka toinen päivä kysellä, että joko nyt... osat tulee kun on tullakseen...
sitten taas tuohon auton varastamiseen... jos joku nyt tuollaisen 200 euron auton vie, niin tarpeeseensa se sen lainaa

-
- Megajumala
Mites jos jätät laskun maksamatta, niin johan alkaa karhukirjettä pukkaamaan korolla, oli firma mikä tahansa. Hyvä kun nykyään antavat viikon maksuaikaa laskulle.
Et jos pitää firmaa ja meinaa pärjätä, niin on se hoidettava asiat kunnolla. Tai edes ilmoittais asiakkaille että homma venyy. Kyllä sitä ymmärtää silloin.
Toivattavasti ei käy FinKP:t. Ja ne ketkä ei tiedä tapausta, niin searchia peliin. Löytyy varmaan topicci.
Kaupankäynti perustuu kummankin osapuolen rehelliseen kusetukseen. Toinen kusettaa enemmän, mutta toinen hyväksyy sen.
Tässä on vaan kusetettu liikaa toista osapuolta
Ja mitä härmänpuhujille, niin yleensä apuakin on tarjottu, jos joku kysynyt.
Et ei sekään nyt aivan poissuljettua ole ulkomaailta tilailu.
Tietty on ne kellä ei ole luotto/pankkikorttia, niin hankaloittaa pikkasen.
Ilmeisemmin tilisiirrollakin pystyy ostamaan aika monesti ja yhtä turvallisesti.
Et jos pitää firmaa ja meinaa pärjätä, niin on se hoidettava asiat kunnolla. Tai edes ilmoittais asiakkaille että homma venyy. Kyllä sitä ymmärtää silloin.
Toivattavasti ei käy FinKP:t. Ja ne ketkä ei tiedä tapausta, niin searchia peliin. Löytyy varmaan topicci.
Kaupankäynti perustuu kummankin osapuolen rehelliseen kusetukseen. Toinen kusettaa enemmän, mutta toinen hyväksyy sen.
Tässä on vaan kusetettu liikaa toista osapuolta

Ja mitä härmänpuhujille, niin yleensä apuakin on tarjottu, jos joku kysynyt.
Et ei sekään nyt aivan poissuljettua ole ulkomaailta tilailu.
Tietty on ne kellä ei ole luotto/pankkikorttia, niin hankaloittaa pikkasen.
Ilmeisemmin tilisiirrollakin pystyy ostamaan aika monesti ja yhtä turvallisesti.
Tänä päivänä visa electron kortit toimivat netinvälityksellä ostettaessa aivan kuten tavallinen visa korttikin tämä ominaisuus on tullut kyseisiin kortteihin jo 4 vuotta sitten helpottamaan ostosten tekemisiä netissä ja poistamaan turhien varain siirtomaksujen yms, muitten maksujen veloitusta mitä saattaa tulla esim. valuuttamuunnoksen takia. mutta ainakin aikanaan nordean electron korttiin tämä ominaisuus täyty ottaa erikseen käyttöön mutta siihen riitti verkkotunnukset / soitto pankkiin. osuuspankin kortissa oli automaattisesti käytössä elikkäs ei tarvitse välttämättä olla luottokorttia tai paypal tiliä ostaakseen ulkomailta tuotteita.JaniM wrote: Tietty on ne kellä ei ole luotto/pankkikorttia, niin hankaloittaa pikkasen.