nyt on niin sekavaa vikaa, että ei oma pää sano heti yhtään mitään
eli PW nousee aivan hervottomaksi tuossa taunuksessa ja tukehtuu siis bensaan n. 3000 rpm kohdalla... nyt siinä sentään on jo sellaisen ilman ja vedenlämpöanturit kiinni, että sekaannus ei johdu virheellistä rikastuksista tai muusta minkä itse olisin heti huomannut
tässä ensimmäisessä kuvassa on pieni pätkä logia siitä, kun tukehtuminen alkaa tässä taunuksen koneessa... asetukset on käytännössä samat ja suuttimet molemmissa koneissa 200 cc/min ja sylinterin koko sama n. 500 cc, niin pitäishän siellä silloin olla myös PW ja muut "samat" (tai siis ainakin olla lähellä toisiaan, eikä niin, että toisessa koneessa PW on 3.5 ja toisessa hypitään 15 paikkeilla...)
tuo alempi kuva on sierran koneesta, jossa samat kartat ja asetukset muuten, sylintereitä on vain 2 kpl enemmän
ensin siis taunus joka tukehtuu...
ja sitten sierra joka hyrrää hienosti...
eli varsinainen kysymys on nyt se, että mikä aiheuttaa tuon hervottoman PW:n (tai dutycyclen) suuttimia mega kuitenkin ajaa auki aivan liian paljon

voiko viallinen VR anturi aiheuttaa tuollaista vai onko boksi jotenkin saanut siipeensä vai mikä hitto tuota vaivaa, kun ei tuossa ole mitään logiikkaa...
logissa ei näy rpm piikkejä/pätkintää...
koodia on kokeiltu hi-res ja normaalia, sama juttu molemmilla...
kone käy tyhjäkäyntiä (n. 1700 rpm) ihan siististi ja kestää kierroksia hieman päälle 2300 rpm, kunnes alkaa se bensassa uiminen, joka kyllä näkyy tuossa logissakin...
tuossa on vielä se pieni datalogin pätkäkin, jos siitä on jotain apua
http://jysal.pp.fi/auto%20sekalaista/me ... 151739.xls