Spark A kiukuttelee
Moderator: Masi_K
Spark A kiukuttelee
Potilaana on m104 sarjan mersun 3.2l kutoskone jossa v2.2 ms extra koodilla (029y4). Koneessa on kiinni mersun omat hukkakipinäpuolat joita ajetaan 3kpl VB921:llä. Nokalta löytyy 60-2 triggeripyörä mersun vr-anturilla.
Ongelma on seuraavanlainen: Startatessa kaikki spark-lähdöt toimivat ok, mutta heti kun kone lähtee käyntiin tapahtuu jotain. Spark A lähtö toimii ~1s ajan, jonka jälkeen jää pysyvästi päälle. Triggeripyörän signaali tulee LM1815 muuntimelle ok ja lähtee sieltä nätisti megalle (tarkistettu skoopilla). Jos koneesta jättää bensat pois niin autoa voi starttailla vaikka kuinka kauan ja Spark A pysyy mukana nätisti, mutta heti kun auto lähtee käyntiin ja kierrokset nousee, jää Spark A päälle.
Piti tänään ottaa tapahtumasta logia pihalle, mutta usb-rs muunnin päätti lakata sopivasti toimimasta ja jäi logit ottamatta...
Toinen pienempi ongelma on CLT mittarin heiluminen kierrosten tahdissa, mitkä seikat tuohon voi vaikuttaa?
Johtosarja on tehty kokonaan uusiksi ja kun seuraavan kerran auton luo pääsen, siirrän loputkin johdot kulkemaan omina ryhminään suojattuihin kaapelisukkiin. Nyt suojattuna on vain vr-anturin johto.
Ongelma on seuraavanlainen: Startatessa kaikki spark-lähdöt toimivat ok, mutta heti kun kone lähtee käyntiin tapahtuu jotain. Spark A lähtö toimii ~1s ajan, jonka jälkeen jää pysyvästi päälle. Triggeripyörän signaali tulee LM1815 muuntimelle ok ja lähtee sieltä nätisti megalle (tarkistettu skoopilla). Jos koneesta jättää bensat pois niin autoa voi starttailla vaikka kuinka kauan ja Spark A pysyy mukana nätisti, mutta heti kun auto lähtee käyntiin ja kierrokset nousee, jää Spark A päälle.
Piti tänään ottaa tapahtumasta logia pihalle, mutta usb-rs muunnin päätti lakata sopivasti toimimasta ja jäi logit ottamatta...
Toinen pienempi ongelma on CLT mittarin heiluminen kierrosten tahdissa, mitkä seikat tuohon voi vaikuttaa?
Johtosarja on tehty kokonaan uusiksi ja kun seuraavan kerran auton luo pääsen, siirrän loputkin johdot kulkemaan omina ryhminään suojattuihin kaapelisukkiin. Nyt suojattuna on vain vr-anturin johto.
haiseeko samanlaiselta ongelmalta
viewtopic.php?t=4917
tosin tuo ei edes lähde käyntiin, lupaa vain...
viewtopic.php?t=4917
tosin tuo ei edes lähde käyntiin, lupaa vain...
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
noinhan se mullaki lukee sitä, 3 nastaa kampuralla jatulee nokalta eka liipasu, toinen kierros kampuralla niin nokaltateeoine liipasu, eiköstu 2nd trigger nollaa laskurin joka kerta,Höylä wrote:jep 2nd triggeri nastoja saa olla vain yksi, jos kerran kampuran päässä on 3 nastaa...
mulla taas on 2 nastaa 2nd triggerissä, kun on 6 nastaa nokka-akselin päässä, eli mega näkee sen 3 nastana kampuralla ja yhtenä nastana nokalla...


Onkos noita lähtöjä mennyt prossun päästä ihan fyysisesti kuinka helposti rikki?
Itsellä nimittäin Spark A alkoi temppuilemaan sen jälkeen kun kytkin puolan (VAGin hukkispuola jota täälläkin puitu) päässä +12v ja Spark A:n ristiin (omia hölmöilyjä).
Laittaa virrat päälle niin antaa hukkispuolan toiselta puolelta (1 & 4 syl) kipinän kerran (Spark A?), tästä tulee toisinaan myös yllättäviä pamauksia...ilman bensoja en ole koittanut startata mutta bensojen kanssa lähtee käyntiin mutta käy kahdella (2 & 3).
Spark A konffattu LED17 kuten kuuluu ja B LED19. LED19 palaa kirkkaana mutta LED17 ei ollenkaan, voiko noista päätellä jotain muuta älykästä kuin sen että LED19 on jatkuvasti päällä (miksi?). En muista miten noissa ledeissä oli valoa aiemmin kun härveli toimi.
Pystyykö megassa noita sytkälähtöjä muuttamaan siten että valjastaa esim. Spark C:n tekemään A:n hommia? Vai onko nää kovakoodattuja suoraan?
Tämä kyseinen setuppi toimi vuoden verran ihan hienosti mutta siirtäessä tekniikkaa toiseen kulkuvälineeseen tulin kytkeneeksi nuo alussa mainitut piuhat ristiin...
Toivottavasti tästä joku saa selvää, ei oikein järki meinaa juosta parin tunnin yöunien jälkeen
Niin ja levynä partcon 2.2 hukkismuutoksilla.
EDIT: otetaas pakkia nyt tän homman kanssa vielä toistaiseksi kun on järki näemmä jäässä...raportoin vkolopun jälkeen kun saa tutkittua lisää.
Itsellä nimittäin Spark A alkoi temppuilemaan sen jälkeen kun kytkin puolan (VAGin hukkispuola jota täälläkin puitu) päässä +12v ja Spark A:n ristiin (omia hölmöilyjä).
Laittaa virrat päälle niin antaa hukkispuolan toiselta puolelta (1 & 4 syl) kipinän kerran (Spark A?), tästä tulee toisinaan myös yllättäviä pamauksia...ilman bensoja en ole koittanut startata mutta bensojen kanssa lähtee käyntiin mutta käy kahdella (2 & 3).
Spark A konffattu LED17 kuten kuuluu ja B LED19. LED19 palaa kirkkaana mutta LED17 ei ollenkaan, voiko noista päätellä jotain muuta älykästä kuin sen että LED19 on jatkuvasti päällä (miksi?). En muista miten noissa ledeissä oli valoa aiemmin kun härveli toimi.
Pystyykö megassa noita sytkälähtöjä muuttamaan siten että valjastaa esim. Spark C:n tekemään A:n hommia? Vai onko nää kovakoodattuja suoraan?
Tämä kyseinen setuppi toimi vuoden verran ihan hienosti mutta siirtäessä tekniikkaa toiseen kulkuvälineeseen tulin kytkeneeksi nuo alussa mainitut piuhat ristiin...
Toivottavasti tästä joku saa selvää, ei oikein järki meinaa juosta parin tunnin yöunien jälkeen

Niin ja levynä partcon 2.2 hukkismuutoksilla.
EDIT: otetaas pakkia nyt tän homman kanssa vielä toistaiseksi kun on järki näemmä jäässä...raportoin vkolopun jälkeen kun saa tutkittua lisää.
Tämä selvisi jo perjantaina, eli Spark A:n transistori (Q9) pimeänä. Taas toimii.kjb wrote:Onkos noita lähtöjä mennyt prossun päästä ihan fyysisesti kuinka helposti rikki?
Itsellä nimittäin Spark A alkoi temppuilemaan sen jälkeen kun kytkin puolan (VAGin hukkispuola jota täälläkin puitu) päässä +12v ja Spark A:n ristiin (omia hölmöilyjä).
Laittaa virrat päälle niin antaa hukkispuolan toiselta puolelta (1 & 4 syl) kipinän kerran (Spark A?), tästä tulee toisinaan myös yllättäviä pamauksia...ilman bensoja en ole koittanut startata mutta bensojen kanssa lähtee käyntiin mutta käy kahdella (2 & 3).
Spark A konffattu LED17 kuten kuuluu ja B LED19. LED19 palaa kirkkaana mutta LED17 ei ollenkaan, voiko noista päätellä jotain muuta älykästä kuin sen että LED19 on jatkuvasti päällä (miksi?). En muista miten noissa ledeissä oli valoa aiemmin kun härveli toimi.
Pystyykö megassa noita sytkälähtöjä muuttamaan siten että valjastaa esim. Spark C:n tekemään A:n hommia? Vai onko nää kovakoodattuja suoraan?
Tämä kyseinen setuppi toimi vuoden verran ihan hienosti mutta siirtäessä tekniikkaa toiseen kulkuvälineeseen tulin kytkeneeksi nuo alussa mainitut piuhat ristiin...
Toivottavasti tästä joku saa selvää, ei oikein järki meinaa juosta parin tunnin yöunien jälkeen
Niin ja levynä partcon 2.2 hukkismuutoksilla.
EDIT: otetaas pakkia nyt tän homman kanssa vielä toistaiseksi kun on järki näemmä jäässä...raportoin vkolopun jälkeen kun saa tutkittua lisää.