Aloitetaanpas nyt sitten tää tarina jotenkin, eli auto on seuraavanlaisella kokoonpanolla:
Nissan 200SX 1.8t
-lohko 0,1mm ylikoko (n. 1850cc)
-444cc suuttimet
-imunokka 248 astetta, pakonokka vakio (muistaakseni imunokka on tuo, kuitenkin ca16de koneisen imunokka)
-Garret T28RS (.64 pakopesällä)
-Kansipahvi on 1,6mm (vakio 1,4mm) puristussuhteesta ei tietoa kun ilmeisesti lohkon tasopinnasta on oikasemisen verran siipastu, oletettavasti vakio
-vakio imusarja sekä kaasuläppä
-PLX laajakaista lamda
-läjä muita mittareita
Auto siis on tullut minulle tällaisenaan, säädöt vain on kohtuu sekaisin näköjään

Saatiin eilen tämä käyntiin ja säädettiin nokkapyörät (tommysbillet säädettävät) 0-kohtaan kun niiden säädöistä ei tietoa, ajateltiin tämän olevan hyvä lähtökohta.
Eli tyhjäkäynti käy hyvin, kaasun kiihdytysrikastusta tuttava sääti hieman ja tyhjäkäynnillä kaasuun vastaaminen parani. PLX näyttää tyhjäkäynnillä 850rpm kierroksilla 14-14,2 afr (säädettiin tyhjäkäynti 600 -> 850rpm).
tyhjäkäynti kartat on näköjään ihan hyvin ja syttykarttakin on näköjään ihan ok. Käynnistyksessä joutuu hieman antaa kaasua ja sahata mutta lähtee käyntiin kuitenkin, lämpimänä lähtee todella hyvin. ja tyhjäkäynti on tasaista sekä vastaa kaasuun paikoillaan kuten kirjoitin.
Tänään koetettiin ajaa hieman, pienellä kaasulla lähtee liikkeelle MUTTA kun hieman enemmän antaa kaasua niin rykeltää ja pätkii (afr heittelee 12-14,5) vaikka kierroksia ei montaa tuhatta kierrosta ole. Myös turbo sakkaa aivan pieniltä kierroksilta ja turbo ahtaa melkein heti 0,5-1,0 bar vaikkakin rykien ja röpeltäen.
Tämän jälkeen ajettiin talliin muutaman sadan metrin jälkeen ja pitää seuraavaksi miettiä miten edetään.
Huomenna saan miniläppäriin usb - RS kaapelin jolla vois ajossa logittaa mitä tapahtuu. Tällä hetkellä läppäri jolla tyhjäkäynti säädetty ei omaa sellaista akkua että pystyisi ajossa katsoa mitä tapahtuu.
Auttakaas vähän aloittelijaa mistä lähteä vikaa säätämään. Megalla auto on leimattu joskus vanhojen logi tiedostojen perusteella sekä muutamien lappujen perusteella, mutta auton rakentajaa en ole saanut kiinni jotta jotain voisi kysyä

Olisi mukava itse ymmärtää tämän sielun elämää vaikkakin tuttava piiristä jotain apuja löytyy. Mutta teidän apuja ja ajatuksia olisi hyvä kuulla sekä vinkkejä ja vihjeitä säätämiseen lisää.
Lähinnä apuja tämän kyseisen kokoonpanon suhteen..