MS Toyotan 4A-F koneeseen?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Reivn
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Oct 19, 2010 19:14
Location: Lappeenranta

MS Toyotan 4A-F koneeseen?

Post by Reivn »

Terve!

Dellorton tuplakaasareiden saatavuus on melko p*rseestä joten on alkanu mieli kääntyä tuoho ruuttaan. Koneen alakerta on vakio (vielä), kantta on puunattu ja portattu, venttiileissä enempi nostoa, paremmat venajouset jotka antaa kiertää enemmä, säädettävä nokkapyörä ja 280 asteen nokat. Sellanen 140-160 hevosta tuosta etuvedosta ois tarkotus nykästä. Realistista? Nyt sit kaivattas sitä perusinfoa mitä tartten ruiskun ohjauksee :)

Omasta takaa on tuplien imusarja. Eräältä firmalta sais läppärunkoaihiot 40mm läpillä, läppäakseleilla, palautusjousilla, synkkavipuparilla sekä läpänavaus säätöruuvilla. Myös kannet on mahollista saaha jos tuplavaijereita haluis käyttää. Onko noista osista kaikki tarpeellisia? Tuplavaijereita ei ainakaan taida tartteta?

Kaverin kaverilta ois mahollisuus saada I-mega joillain apulaitteilla (en ole niin tarkasti kysyny viel kun voi olla jo myyty). Toiselta kaverilta taas II-mega, hukkakipinä ja edis. Trikkeripyörä ja anturikiki jos hyvä säkä käy. Tosin vakiojakajalla (jolla ajattelin koneen saada pelaamaa) tuosta sytytyksen ohjauksesta ei taida paljoa olla hyötyä koska on kuulemma melko "tunnoton". Mitä muuta vielä tarttee hommata (sähköne bensapumppu, bensakisko?, uusia bensaletkuja jne), millasia antureita, jne?

Saako MS I:seen säädettyä napin taakse kahta eri karttaa joita vois vaihtaa lennosta? Toisen matka-ajoon pienelle kulutukselle ja toisen sit vähä rivakammalle menolle?
Corolla '88 4A-F, MSI v3.57
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: MS Toyotan 4A-F koneeseen?

Post by jake74 »

Reivn wrote: Sellanen 140-160 hevosta tuosta etuvedosta ois tarkotus nykästä. Realistista?
on se mahollista. kaverilla jokkiskone 40 vaakakaasareilla ja mitattu 136hv huonolla kannella joten nuo sun tehot voi saaha ulos koneesta.
Reivn
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Oct 19, 2010 19:14
Location: Lappeenranta

Post by Reivn »

on se mahollista. kaverilla jokkiskone 40 vaakakaasareilla ja mitattu 136hv huonolla kannella joten nuo sun tehot voi saaha ulos koneesta.
Hyvä tietää :) Tuolla kannella, megalla ja kunnon ilmanotolla vois laskea tuoho tuplien lukemaan varmasti vähä ekstraa. Josko sitä 150hv sit tavoteltas ku korkein sallittu taitaa olla 160hv tuolle korille.

Nyt enää sitte kaivattas vinkkejä noista antureiden muutoksista ja kamoista mitä kannattaa hankkia...
Corolla '88 4A-F, MSI v3.57
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

lisätää vielä että meiläpäin on yks rallii rakennettu kone jossa on pikkasen alle 200hv. tä kone perustuu jo GEN2 kantee ja on muutettu kankikulmat ja yms.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Reivn wrote: Nyt enää sitte kaivattas vinkkejä noista antureiden muutoksista ja kamoista mitä kannattaa hankkia...
Joko olet lukenut megamanuaalin?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Reivn
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Oct 19, 2010 19:14
Location: Lappeenranta

Post by Reivn »

Joko olet lukenut megamanuaalin?
Jos Manualilla tarkotetaan tuota sivustoa http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html niin onhan tuota tullut luettua. Ilmeisesti vaan esim. nuo anturityypit, suuttimien ohmitus, jne on aikalailla eroavia eri koneiden kesken ni mietin josko jollai ois tietoa noista Toyotan 4a-fe tekniikan koneiden rakennuksesta...

Helpottas tietysti kummasti kun jostai löytäs tuon 4a-fe ruiskuversion manuaalin...ei kaasarin tiedoista oo paljoakaa hyötyä ku kone muuttuu täysin.
Corolla '88 4A-F, MSI v3.57
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Reivn wrote: Jos Manualilla tarkotetaan tuota sivustoa http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html niin onhan tuota tullut luettua. Ilmeisesti vaan esim. nuo anturityypit, suuttimien ohmitus, jne on aikalailla eroavia eri koneiden kesken ni mietin josko jollai ois tietoa noista Toyotan 4a-fe tekniikan koneiden rakennuksesta...

Helpottas tietysti kummasti kun jostai löytäs tuon 4a-fe ruiskuversion manuaalin...ei kaasarin tiedoista oo paljoakaa hyötyä ku kone muuttuu täysin.
Siitä on toki suomenkielinenkin versio: http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf

Tuosta selviää melko paljon tarvittavista perusasioista. Mitään autokohtaista How-to-ohjetta tuskin löytyy jos ei joku ole sitten tehnyt projektikertomusta 4a-fe koneisesta autosta.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

Vauhtivaunu wrote: Mitään autokohtaista How-to-ohjetta tuskin löytyy jos ei joku ole sitten tehnyt projektikertomusta 4a-fe koneisesta autosta.
meillä on tulossa akan kesäautoon 4A-FE mutta siihen ei jää juuri mitää alkuperäisiä osia koneen ulkopuolelle :wink:
Reivn
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Tue Oct 19, 2010 19:14
Location: Lappeenranta

Post by Reivn »

meillä on tulossa akan kesäautoon 4A-FE mutta siihen ei jää juuri mitää alkuperäisiä osia koneen ulkopuolelle :wink:
Siis tarkotatko et siihe jää vakiokone, mutta kaikki muu menee uusiks? Ainaki tuollei ymmärsin kirjotuksesta :) Itelle tuo ois tulossa kokopäiväseks kauppakassiks ja talviajokiks. Myöhemmin sit kunnon kesälelu hommattava :)

Löyty sopivasti yks ruiskukone mistä saa pelastettua antureita, ruiskun osat ja tankin+pumpun. Megoja tiedossa joko I tai II. Tuolle koneelle varmaan tuo I ois passeli ja tarpeeks yksinkertanen. Läppärungot vaa viel tilauksee...
Corolla '88 4A-F, MSI v3.57
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

Reivn wrote:
meillä on tulossa akan kesäautoon 4A-FE mutta siihen ei jää juuri mitää alkuperäisiä osia koneen ulkopuolelle :wink:
Siis tarkotatko et siihe jää vakiokone, mutta kaikki muu menee uusiks? Ainaki tuollei ymmärsin kirjotuksesta :)
juu ymmärsit oikeen. alkuperäiset imu ja pakosarjat pois, virranjakaja pois ku ne ei mahu ku tulee takavetoseen kone.
koneeseen tulee moottoripyörän läppärunkot, peltisarja, triggeri kampiakselin etupäähän, hukkakipinä puola, jäähytysnesteen lähtö kannen takapäähän pitää tehä ite uus ku alkuperäinen ei mahu.
Post Reply