Vielä ongelmana piikit jännitteessä, eli jännite pomppii välillä 6-21volttia
Mistä tuo megan mittaus tulee, koska ongelmat ei ole poistunu vaikka olen nyt tsekannu ja johdottanut uudestaan jännitteen syötön jo 3 kertaa!! Maadoituksia olen kanssa kokeillu eripaikoista..
Oliskos kortilla jossain joku komponentti rikki/ kosketus häiriö?
Pahkis wrote:
Mistä tuo megan mittaus tulee, koska ongelmat ei ole poistunu vaikka olen nyt tsekannu ja johdottanut uudestaan jännitteen syötön jo 3 kertaa!! Maadoituksia olen kanssa kokeillu eripaikoista..
Oliskos kortilla jossain joku komponentti rikki/ kosketus häiriö?
Mitkä olisi sopivat dwell ajat tuollaiselle 2x2 boschin puolalle?
Tosiaan piikkejä tulee satunnaisesti, joskus tulee parin minuutin sisään pari ja joskus ei esim 15minuutin aikana kertaakaan..
Pahkis wrote:Mitkä olisi sopivat dwell ajat tuollaiselle 2x2 boschin puolalle?
Tosiaan piikkejä tulee satunnaisesti, joskus tulee parin minuutin sisään pari ja joskus ei esim 15minuutin aikana kertaakaan..
Hyvä kun kysyitte. Riippuen prossusta, sen mitä megamanual antaa oletusarvona käytettäväksi dwell asetuksina. Siitä sitten hiromaan dwell sopivaksi. Täällä foormilla onkin hyvät vinkit mitenkä dwell säädetään pers dynossa.
Nimittäin kun siirryin MS II niin dwell ajat piti muuttaa merkittävästi vaikka sytkävehkeet pysyneet samana.
kamski wrote:Hyvä kun kysyitte. Riippuen prossusta, sen mitä megamanual antaa oletusarvona käytettäväksi dwell asetuksina. Siitä sitten hiromaan dwell sopivaksi. Täällä foormilla onkin hyvät vinkit mitenkä dwell säädetään pers dynossa.
Nimittäin kun siirryin MS II niin dwell ajat piti muuttaa merkittävästi vaikka sytkävehkeet pysyneet samana.
Niin sohlaat nyt kätevästi kaksi asiaa. Sen kuinka ohjain varausaikaa kykenee ohjaamaan ja sen mitä muuntajan varaaminen johonkin tasoon vaatii.
Jälkimmäinen asia - oikein tehden, pitää/pitäisi aina varmistaa mittalaittein.
Ps. Ainakin MS1/Extra hi-res koodi, antaa kyllä varausajaksi - aika tarkkaan sen mitä on asetettukin.
kamski wrote:Hyvä kun kysyitte. Riippuen prossusta, sen mitä megamanual antaa oletusarvona käytettäväksi dwell asetuksina. Siitä sitten hiromaan dwell sopivaksi. Täällä foormilla onkin hyvät vinkit mitenkä dwell säädetään pers dynossa.
Nimittäin kun siirryin MS II niin dwell ajat piti muuttaa merkittävästi vaikka sytkävehkeet pysyneet samana.
Jos latausaika riippuu prossusta, niin sen korjaaminen kuuluu koodin kehittäjille.
Oletusarvot (vaikka ne olisikin MEGAMANUAALISSA) on jotain jonkun henkilön mielipiteitä, jotka ei todennäköisesti suurimmassa osissa tapauksista osu kohdalleen. Täällä joistain puolistalatauksia mitattuna.
Kuinka MSII:een joutui Dwell:iä muuttamaan?
PS. Ei pysty ainakaan vinkkejä antamaan, kun en tunne ketään, jolla olis niin hyvä takapuoli, että vois virtaa mitata .
kamski wrote:Hyvä kun kysyitte. Riippuen prossusta, sen mitä megamanual antaa oletusarvona käytettäväksi dwell asetuksina. Siitä sitten hiromaan dwell sopivaksi. Täällä foormilla onkin hyvät vinkit mitenkä dwell säädetään pers dynossa.
Nimittäin kun siirryin MS II niin dwell ajat piti muuttaa merkittävästi vaikka sytkävehkeet pysyneet samana.
Jos latausaika riippuu prossusta, niin sen korjaaminen kuuluu koodin kehittäjille.
Oletusarvot (vaikka ne olisikin MEGAMANUAALISSA) on jotain jonkun henkilön mielipiteitä, jotka ei todennäköisesti suurimmassa osissa tapauksista osu kohdalleen. Täällä joistain puolistalatauksia mitattuna.
Kuinka MSII:een joutui Dwell:iä muuttamaan?
PS. Ei pysty ainakaan vinkkejä antamaan, kun en tunne ketään, jolla olis niin hyvä takapuoli, että vois virtaa mitata .
Kyllä, ensin käytetään oletus arvot ellei ole sitten suoraan tiedossa lataus ajat. Ja oletus arvot katsotaan siis prosessorin kohtaisesti sen mitä megamanuali näyttä. Siinä on siis hyvä lähtökohta.
Dwelli voidaan verrata moottorin tehoon ja vääntömomentin. Parhaiten olen saanut Dwellin kohdalle kuin käytin auton toimintalämpötilaan ja löysin sopivan latausajan pers dynossa. Tuli myös merkittävästi alavääntöä moottorin.! Vai kuinka olette saaneet parhaat tehot konesta??
kamski wrote:Ja oletus arvot katsotaan siis prosessorin kohtaisesti sen mitä megamanuali näyttä. Siinä on siis hyvä lähtökohta.
Dwelli voidaan verrata moottorin tehoon ja vääntömomentin. Parhaiten olen saanut Dwellin kohdalle kuin käytin auton toimintalämpötilaan ja löysin sopivan latausajan pers dynossa. Tuli myös merkittävästi alavääntöä moottorin.! Vai kuinka olette saaneet parhaat tehot konesta??
Hohhoijaa....
Megamanuaali 'varmaan kertoo' oikean (tai edes) lähelle oikean, muuntajan varausajan käyttämällesi puolatyypille. Tuo persdyno 'menetelmä', kannattaa unohtaa heti alkuunsa.
Itse lähdin rakentelemaan autoani siten, että selvitin puolan vaatiman latausajan ja käytin sitä. Päivityksen yhteydessä siirsin uuteen prosessoriin tietenkin kaikki vanhat asetykset suoraan.
kamski wrote:Ja oletus arvot katsotaan siis prosessorin kohtaisesti sen mitä megamanuali näyttä. Siinä on siis hyvä lähtökohta.
Dwelli voidaan verrata moottorin tehoon ja vääntömomentin. Parhaiten olen saanut Dwellin kohdalle kuin käytin auton toimintalämpötilaan ja löysin sopivan latausajan pers dynossa. Tuli myös merkittävästi alavääntöä moottorin.! Vai kuinka olette saaneet parhaat tehot konesta??
Hohhoijaa....
Megamanuaali 'varmaan kertoo' oikean (tai edes) lähelle oikean, muuntajan varausajan käyttämällesi puolatyypille. Tuo persdyno 'menetelmä', kannattaa unohtaa heti alkuunsa.
Hooijaa niin.......
Voithan sie tuoda oman näkemyksensä kuinka mitataan latausajan esim: jos ei ole tarvittavia työkaluja käytettävissä!
Tässä harrastajalla olikin jotain puolien latausajat, huomasin vaan että tyypillisesti puola kuin puola niin aika on 3.0 ms.
kamski wrote:Voithan sie tuoda oman näkemyksensä kuinka mitataan latausajan esim: jos ei ole tarvittavia työkaluja käytettävissä!
Jos ei ole tarvittavia mittalaitteita tai osaamista mittaukseen, niin kannattaa pitäytyä muuntajissa, joista valmistaja on julkaissut datat.
Meinaatko että kaikkien pitäisi ostaa sellaiset puolat jossa on dwelli speksit liimattuna puolan kylkeen. Eihän se niin voi mennä. Täytyy olla myös muitakin vaihtoehtoja. Sitä taas en suvaitse että pidetään vain yhdestä linjasta kiinni "tämä on mukamas ainoa oikea vaihtoehto"
Rakensin 4-5 vuotta sitten ulkoisen puolan joka oli alunperin tarkoitettu virranjakajan sisään. Huomasin vaan kun puola lämpeni yhtä paljon kuin moottori niin se menetti tehonsa johtuen lämpörasituksesta.
Siitä sitten vetämän johtopäätöksiä onko tämä mittääminen sitten kuinka luotettava, varsinkin kun mittaaminen tapahtuu yleensä huoneenlämpötilassa eli 20c.
Jostain syystä ei tullut mitattua oman puolan ltausaikoja/ teettää mittauksia. Silloin kun puola sakka niin ilmiönä on moottorin yskiminen huono veto, pätkiminen ja tietenkin ylilämpeneminen.
Nämä on taas sellaisia juttuja kun mennään äärirajoilla : ei herkille!!