Mega alfa 75:seen

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
-jusu-
Megasquirt aloittelija

Mega alfa 75:seen

Post by -jusu- »

Terve, kiinnostaisi tosissaan heittää nurkkaan nuo vanhat tuplat ja siirtyä nykyaikaan.

Minkälaiset rensselit tarvitsen? Alfassa on kärjetön sytytys vakiona, pystyykö tällä jakajalla ohjaamaan megan kautta sytkää? Vai kannattaako suosiolla unohtaa vanha jakaja ja hankkia esim. edis4 vehkeet?

Onko järkeä noista kaasuttimista alkaa tekemään läppärunkoja? Vai rakentaa ihan uusi imusarja johon suuttimien paikat vai kenties jotkut moottoripyörän läppärungot?

Mega saisi olla mielellään sellainen, että sopii myös turbo käyttöön, jos joskus oikein innostuu. Mutta aluksi nyt ihan vaparina.

Moottorinahan toimii 2.0 TwinCam.

Näistä olen kyllä täällä lukenut jonkinverran, että jotain hajua on, mutta eipä ole koskaan tullut värkättyä ruiskun parissa.
Nouko
Megasquirttaaja

Post by Nouko »

Moro. Taidatkin tuolla alffan forumillakin kirjoitella.. Itse toteutin tuohon omaan 75 twin sparkki turboon megaruutan.

Kannattaa ihan miettiä pitääkö sen vaparina... turhaa noiden läppärunkojen kanssa sitten pelata jos puhaltimen meinaat laittaa.. helpommin menee yhdellä läpällä ja esin twin sparkin imusarjalla..
-jusu-
Megasquirt aloittelija

Post by -jusu- »

Joo, kyllähän sielä kirjottelen. Kyllä olen tässä miettinyt, että tekisi ihan yhdellä kaasuläpällä, on sitten suoraan muunneltavissa jos nälkä kasvaa :P kunhan siis vain on megassa ominaisuuksia.

Ts:än imusarja ei taida mennä tc:n kanteen? Eli täytyy tehdä sellainen itse, tai sitten muokata sitä ts:än sarjaa.

Tässä kun on näitä MS1, MS2 jne. Niin mikä näistä nyt olisi paras vaihtoehto? hinnoissakin on tietysti eroja, mutta uudemmat taitaa olla vähän enemmän kehittyny.
Post Reply