Kovasti olisin kiinostunut megasquirtista

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
tonijuopperi
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Tue Mar 27, 2007 20:47
Location: tornio

Kovasti olisin kiinostunut megasquirtista

Post by tonijuopperi »

eli olen lukenut täällä näitä juttuja jonkin verran ja olen ymmärtänytkin jotain.
Minkälainen homma tollainen olisi asentaa mercedes 190E jossa on ke-jetronic joka ei toimi kunnolla (omasta mielestäni)? :lol:

Mistä aloitan projektin?
Mitä kaikkea pitäisi ostaa ja huomioida?
Saako valmiita piirilevyjä vai täytyykö kaikki tehdä itse?

kaikille tiedoksi olen aloittelija kaikki neuvot tulevat tarpeeseen.
Heikki H.
Megasquirttaaja
Posts: 36
Joined: Sat Mar 12, 2005 19:41
Location: Kauhava

Post by Heikki H. »

Terve, itselläni on m102(2.3) moottorissa megasquirt ohjaamassa bensansyöttöä.

Projektin aloitus kannattaa tehdä mielestäni siten että megasquirt ohjaa pelkästään sytytystä. Pensalaitteiden lisäys sen jälkeen kun sytytys toimii hyvin vanhan bensansyötön kanssa.

Lisäksi kannattaa vielä varmistua siitä että nimen omaan pensalaitteissa on vika(mainitsit ettei toimi kunnolla).

Imusarjasta joutui ainakin k-jetilllisesti suurentamaan suuttimen reikiä. Suutin tukit pitää valmistaa - parhaat saat tekemällä kayttöön tarkoitetusta alumiini profiilista, joka maksaa n. euron sentti. Johdotustarvikkeida ja johtoa kannattaa varata riittävä määrä. Luonnollisesti täytyy myös hankkia kaasuläpän asentoanturi, lämpöanturit, lampada ja suuttimet. Tonneittain muuta roinaa...
tonijuopperi
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Tue Mar 27, 2007 20:47
Location: tornio

Post by tonijuopperi »

Eli hommaan aluksi jos sytkä laitetaan kuntoon niin mitä joudun hommaamaan ja rakentamaa? :?

pystynkö käyttämään auton omia antureita lambda on bosch. kaasuläpällä on kolminapainen potikka.

mitä kaikkea teit omalle 102 kun itselläni on kans sellainen siinä on joskus ollut ruisku, mutta edellinen tai sitä edellinen omistaja laittanut kaasarin tilalle?
Mercedes-benz W116 280SE
Mercedes-benz W201 230E
Sergey
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Aug 27, 2010 7:20

Post by Sergey »

pikkusen on vanha topic mutta nyt kun nettiä on selailtu, niin Törmäsin tälläseen projektiin jossa 8 ja 16v tekniikoihin on istutettu uus ruiskujärjestelmä.

http://www.cardomain.com/ride/502369

sen paremmin en tiedä mutta piruuttani laitoin puol tuntia sitten sähköpostia ko. kaverille, ja nyt jo sain vastauksen että hän tosiaan tekee myyntiin lähes bolt-on kittiä kaikkiin m102 ruiskuihin, myös 16V cosworth. Tehnyt jo ainaki 6 vuotta.

mukana moottorin ja sytkän ohjaus valmiissa boksis (MSnE tai MSnS "stock basemap" :?: näist mä en toistaseks paljoa tiedä mutta ohjelma on katuvalmis), suuttimet, bensatukki, ja muuta tilpehööriä, kattokaa kuvista, siis bolt-on setti periaattees. 1899usd + rahti.

olen kyllä ällikällä lyöty vastausnopeudesta ja auttavaisuudesta.

btw kaveri vastailee salamana sähköpostiin silvercosworth(ät)yahoo.com

:shock:

mitä ootte mieltä? kallis vai halpa?
"klassisches Radporno aus Deutschland!"
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mun mielestä kallis :D itse olen laskeskellut, että jos sais hinnan puristettua johonkin 500-700 euroon, niin vois löytää ostajia muutamalle "bolt on" sarjalle :roll:
Sergey
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Fri Aug 27, 2010 7:20

Post by Sergey »

kyllä bolt-on kamalle on kysyntää, esim minun tyyppinen heppu jolla ei ole työstömahiksia kauheesti muutaku käsiporal, rälläkällä ja hitsaamalla. Oli yöllä lisää sähköpostia tullu (1h aloitusviestin jälkeen), suuttimiahan siinä ei siis olekaan ja osa osista on käytettyä kalifornian kamaa :(
Hi Jan,

The kit consists of the followings:

1) pre programmed ecu with basemap
2) air temp sensor
3) water temp sensor
4) Vr sensor with mounting bracket
5) Ignition module (used)
6) 36-1 pattern crank trigger wheel
7) crank spacer
8) customed fuel rail for m102
9) comm cable
10) ignition coil pack (used)
11) wiring loom

Kit installation is by bolt on method

Regards,
Ivan
"klassisches Radporno aus Deutschland!"
sv22
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Sep 26, 2010 14:38

Post by sv22 »

Itelläkin olis tuollaseen 2.3 m102 vehkeeseen, yllättäen ke-jet ongelmien vuoksi, tarkoitus asennella MS.

Tuommonen valmis paketti olis tietysti ihan kiva, mutta tuntuu tällä hetkellä noi suuttimet olevan se suurin ongelma, varsinkin kun pitää mahdollisimman matalalla budjetilla tehdä. Enkä imusarjan porailua ensisijaisena vaihtoehtona tämän projektin kanssa pidä, ts. pystyy käyttämään ke-jettiä jos MS:n kanssa menee joku pieleen.

Joltain brittifoorumilta osui silmiin semmonen tieto et boschin ev6 suuttimet olis helpoin vaihtoehto ke-jetin kanssa, mutta onko kellään mitään käsitystä missä merkeissä/malleissa sellaisia käytettäisiin vakiona? Ja tarvitseeko jotain jatkopaloja niiden yhteyteen?
Kädetön
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Sat Oct 10, 2009 2:19

Post by Kädetön »

sv22 wrote: Joltain brittifoorumilta osui silmiin semmonen tieto et boschin ev6 suuttimet olis helpoin vaihtoehto ke-jetin kanssa, mutta onko kellään mitään käsitystä missä merkeissä/malleissa sellaisia käytettäisiin vakiona? Ja tarvitseeko jotain jatkopaloja niiden yhteyteen?
Eikös tuo EV6 meinaa vaan sitä, että millä liittimellä tuo suutin on...?
Vai olenko ihan väärässä...? :roll:
sv22
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Sep 26, 2010 14:38

Post by sv22 »

Sen verran uus näiden sähköisten polttoaine järjestelmien kanssa, että vastaus tuohon kiinnostaisi. Tuolla ulkomaan foorumeilla viitattiin vaan tuolla EV:llä sopiviin suuttimiin.
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

Image
Tuollanen löyty heti kun tälläs googleen hakusanaks "bosch ev6"
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Kädetön wrote:Eikös tuo EV6 meinaa vaan sitä, että millä liittimellä tuo suutin on...?
EV6 on Boschin suutintyyppi, jota on saatavana mm. 'perinteisellä' junior timer liittimellä, mutta myös mainitulla Denson (Sumitomo) kehittämällä ja 'USCAR' organisaation standardiksi hyväksymällä liittimellä. Liitintyyppi siis ilmeisesti 'markkinan' mukaan.

http://www.google.com/search?q=AMP+inje ... +EV6+USCAR&
http://www.google.com/search?hl=fi&q=AM ... nior+timer

http://www.modularfords.com/forums/show ... -amp-Sizes

Uudemmissa EV14 tyypin suuttimissa myöskin junior timer, 'USCAR', sekä spesifistä mototrsport liitintä.

http://www.fiveomotorsport.com/domestic ... temid=1210
http://www.bosch-motorsport.de/pdf/comp ... /EV_14.pdf
Kädetön
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Sat Oct 10, 2009 2:19

Post by Kädetön »

OK.
Olen sitten elänyt väärässä uskossa... :oops:

:D
sv22
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Sep 26, 2010 14:38

Post by sv22 »

Mitenhän joku näiden tyylinen tuon ke-jetin suuttimen tilalle istuisi?

http://www.amwdynoservice.com/page25.ph ... ategory=10#

http://www.mksautobusiness.fi/page_injectors_fin.html , 0280158040

Olettaisin että samantapaisia joistakin koneista löytyis "normaali"kokoisina. Itsellä tämä MS-ajatus lähti siitä et ke-jetin korjaaminen aivan kohtuuttoman kallista, joten voi arvata et semmonen budjettipuuhailu tästä olis tarkotus tulla :) Eli käytettyjä osia mahdollisimman pitkälle.
Post Reply