Oli synkkä ja myrkyinen yö kun olin kaverini kanssa ajelemassa fiilis katossa vasta valmistuneella formulallanki jonka olin saanut liikenteeseen. Yhätkkiä auto sammui ja pysähtyi Kemin Kelan konttorin eteen... Kipinä oli hukassa...
Ja sitten asiaan... eli aivan yhtäkkiä kipinä hukku ja syy tähän on kierroslukutiedon uupuminen megata. Hall-antura paskana? Luultavasti mutta virranjakajia on mennyt jo 6 kappaletta, että mitäköhän vikana... Ainut vastaus minkä jokainen on sanonut että miksikä virranjakaja hajoaa, on että jakaja tulee wanhaksi... No joko mulla on paskaa mäihää että kaikki hajoaa juuri sopivasti rahdin aikana tai joku sitä rikkoo.
Mittailin johdot virranjakajasta ja tulee 12v ja maa niinkuin pitää, mutta megalle menevä singaalilähtö antaa yli 3V kun virrat ovat päällä. Piippasin johdot ja antaa oikeaan pinniin (oliko nyt pinni 24) eli megan kierroslukutieto. Johtosarjaa en ole vielä mitannut koska aika ei ole riittänyt.
Onko nyt mahdollista että megan sisällä on jotain paskana (mitä Sampus vahvasti epäilee, että ei ole koska onhan sen itse JUNEZ!!!! korjannut) Vai jostain vuotaa jännite? Jonkulaisia vastauksia olisi kiva saada, että tietää alkaako vikaa etsimään jarruvaloista vai lampun nostimista (autona siis Mazuni 323F).
Ja kuten ostosTV:ssä sanottiin EIKÄ TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI!!! Silloin kun mazda "toimi" niin nyki niin maan perkeleesti ja olen foorumilta katsonut vastauksia tähän vikaan, joista ei ole ollut apua. Tyhjäkäynti heitteli aika massiivisesti 600-1200rpm väliä ja seoksia ei saanut pysymään oikeassa. Seokset oli aina joko liian laihalla tai liian rikkaalla, vähänkin kun yritti säätää niin meni vain puolelta toiselle, sellaista 11-16 väliä mutta enemmän oli sielä 13 alapuolella.
TÄRKEINTÄHÄN olisi nyt saaha tuo vekotin edes käymään ennenku alkaa miettimään nuita muita vikoja, että olisi mukava saada hieman osviittaa ,että mistä alkaa etsimään vikaa vai hommaanko ostanko parcolta uuden megasarjan ja annan Junezille viinapullon että se kolvaa sen kasaan? MIELIPITEITÄNNE kaivataan ja neuvojanne vielä enemmän.
SO brothers! Rise up from the darkness and give your powers for the Brotherhood of NOD!! One vison! One purpose! Peace through power!
Official message from the Messiah!
Tarina nimeltään "hukkunut kipinä".
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
En nyt tunne matukan jakajan rakennetta - mutta mikäli hall-anturi on jakajan sisällä, eikä korkeajännitepuolen ja anturi-osan välillä ole hiilimuovista tai peltilevyä, niin antureita voi hyvinkin rikkoontua.
Muinoin eräs kaveri, oli kyseisen muovilevyn poistanut 'tarpeettomana' jakajastaan. Muutaman anturirikon jälkeen, sitä sitten ihmeteltiin ja todettiin välilevyn tarpeellisuus.
Muinoin eräs kaveri, oli kyseisen muovilevyn poistanut 'tarpeettomana' jakajastaan. Muutaman anturirikon jälkeen, sitä sitten ihmeteltiin ja todettiin välilevyn tarpeellisuus.
No joo. Jos se syö Hall anturoita niin ainakin yksi asia tulisi mieleen Hi to LO tai Lo to HI kytkentä väärin.jake74 wrote:jakajan sisällä on vain hall anturi.Benkku wrote:En nyt tunne matukan jakajan rakennetta - mutta mikäli hall-anturi on jakajan sisällä, eikä korkeajännitepuolen ja anturi-osan välillä ole hiilimuovista tai peltilevyä, niin antureita voi hyvinkin rikkoontua.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#hall
Ilmeisesti on se "toinen" oikea kytkentä.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Pullup vs. pulldown kytkentä.Lynk wrote:no oskiloskooppia ei tästä taloudesta löydy ja tosta hi low käppyrästä en kyllä tajua mitään... minusta ne näyttää samallalailla kytketyiltä. Eikö muita mahollisuuksia sitten oo ja korjaantuisko tuo sitten ulkoisella hallilla?
http://www.seattlerobotics.org/encoder/ ... asics.html
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Manual.htm