Muutama kysymys koskien megasquirttia:
Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?
sitten
saanko tuon megan toimimaan is sierrassa motorcraftin jakajalla ?? jos saa niin tuleeko alkup. sytkämoduuli ylimääräseksi ? Tarviiko ostaa imuilman/ilman lämpötilamittari ?
ja pitääkö paikkaansa että tuohon megasquirttiin ei tarvi liittää kuin 13johtoa ? alkuperäiseen eec-iv boksiin niitä näyttää menevän noin 30.
muutama kysymys ?
Moderator: Masi_K
muutama kysymys ?
joopa joo
Re: muutama kysymys ?
Tarvii, koska laajakaistalambda toimii vähän eri tavalla kuin normaalilambda. Halvimmat laajakaista+anturipaketit taitaa olla jotain 200euron luokkaa.jaakkoki wrote:Tarviiko tuolla laajakaistalambdalle jonkun ohjaimen? Mikä tarkoitus sillä ohjaimella on ?
Terve.
Oon nyt tinannut pelkästään +12V ja maat ja tehnyt sarjakaapelin tietokoneen ja ms:n väliin. Megatunella saan yhteyden hyvin ms:ään ja yhteys ei pätki tai mitään muutakaan (fetit ei kuumene, eikä mikään muukaan)
Sitten kysymys: Pitäiskö map arvon muuttua kun puhaltaa/ imee tuosta paineanturin letkusta ? mulla se pysyy tossa 100kpa arvossa kokoajan.
Ja niin, pitäiskö kaikkien ledien olla sammuksissa kun tuossa on jännitteet, eli siis ms:ssä ei mitään antureita kiinni, pelkät jännitteet ja sarjakaapeli.
kun jännitteet laittaa päälle niin ledit vilahtaa ja sitten ne sammuu.
t.jaakko
Oon nyt tinannut pelkästään +12V ja maat ja tehnyt sarjakaapelin tietokoneen ja ms:n väliin. Megatunella saan yhteyden hyvin ms:ään ja yhteys ei pätki tai mitään muutakaan (fetit ei kuumene, eikä mikään muukaan)
Sitten kysymys: Pitäiskö map arvon muuttua kun puhaltaa/ imee tuosta paineanturin letkusta ? mulla se pysyy tossa 100kpa arvossa kokoajan.
Ja niin, pitäiskö kaikkien ledien olla sammuksissa kun tuossa on jännitteet, eli siis ms:ssä ei mitään antureita kiinni, pelkät jännitteet ja sarjakaapeli.
kun jännitteet laittaa päälle niin ledit vilahtaa ja sitten ne sammuu.
t.jaakko
joopa joo
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Hups, mennyt tämä ohi silmien.
Kyllä se map arvo muuttuu kun kovasti puhaltaa/imee, muttei paljoa. Jos ei muutu, niin kokeile ensin löysätä ruuveja anturista.
Toinen seikka map-anturin kohdalla on tarkistaa, että varmasti on oikeinpäin.
Ledit tosiaan on sammuksissa kun virrat päällä. Kun virrat laittaa päälle vilkahtaa ainakin ruiskutuksen ledi kerran.
Kyllä se map arvo muuttuu kun kovasti puhaltaa/imee, muttei paljoa. Jos ei muutu, niin kokeile ensin löysätä ruuveja anturista.
Toinen seikka map-anturin kohdalla on tarkistaa, että varmasti on oikeinpäin.
Ledit tosiaan on sammuksissa kun virrat päällä. Kun virrat laittaa päälle vilkahtaa ainakin ruiskutuksen ledi kerran.
Volvo 360GL -88