Olipas hyvin kirjoitettu tuo edellinen.
Tuo "väärinkäsityksen mahdollisuus" lisääntyy vielä huomattavasti, kun asia on Mega manuaalissa vielä selitetty väärin.
Ja niin monessa muussakin paikassa

.
No vielä vähän DT:n (olkoon vaikka "Suuttimen dynaamisen virtauksen korjaus aika") laskemisesta.
Tässä esimerkkisuuttimessa siis staattinen virtaus on 250ml/min ja 3ms pulssilla (PW) on tullut 60ml/min.
No nyt jos tuo dynaamisen virtauksen lukema (60ml/min) jaetaan staattiseln lukemalla (250ml/min) ja kerrotaan 10ms -> saadaan aika, millä olisi tuo virtausmäärä tullut staattisen virtauksen mukaan (siis silloin jos DT olisi nolla).
Saatu lukema sitten vähennetään tuosta pulssinpituudesta, millä saatu virtausmäärä oli mitattu (3ms).
Ja tuloksena DT sillä PW:llä.
Eli => 3 - (60/250*10) = 0,6
Ja mihin tuo nyt sitten vaikuttaa.....
Jos vaikkapa jossain värkissä seos on kohdallaan kauniina kesäpäivänä 1,3ms PW:llä tyhjäkäynnillä.
Nyt jos DT:ksi on laitettu jumalmanuaalin

ohjeistamana 1ms, vaikka oikea suuttimille olisi 0,5ms, niin ....
jonain kauniina syyspäivänä vaikkapa ilmanlämmön ja ties minkä mukaan tarvittaisiin 10% lisäys polttoaineen määrään.
1ms tapauksessa boxi lisää tuon 10% 0,3ms aikaan (siis 1,3 - DT) ja saa korjatuksi PW:ksi 1,33ms, kun ......
oikealla 0,5ms DT:llä10% lisäys lasketaankin 0,8ms ajasta ja PW:ksi tuleekin 1,38ms, jolloin (siis jos DT on oikein) polttoainetta tuli todella 10% lisää.
Vauhtivaunu: tuo P/H suutinohjain ei varsinaisesti vaikuta tähän asiaan . DT on ihan samoin "korjauksena" lisättävä.