Olen ajatellut laittaa megan tohon mun rs turbo escorttiin ja siinä efin lohko eli 36-1 vauhtipyörällä ja anturin paikka lohkossa niin se varmaan soveltuu triggeröintiin, mutta mitä muutoksia mun täytyy tehdä levylle?
Ja kaikki muut neuvot sun muut on tervetulleita...
Ja mistä autosta mahtaisi sopia toi tps potikka? Efin oma on lähtenyt omille teilleen
Ford cvh
Moderator: Masi_K
Muutokset levylle riippuu paljolti siitä mitä sytkää aiot käyttää.
Lohkoon kannattaa etsiä siihen kuuluva fordin oma anturi jos ei sulla jo ole, toimii ainakin ilman turhaa säätöä.
Ehkä helpointa on käyttää tuossa valmiina ollutta EDIS4-sytkää. Sen saa helposti parilla piuhalla megaan kiinni eikä muutoksia tarvi tehdä paljoa. EDIS tekee myös tarvittavan signaalimuunnoksen VR-anturilta joka voi joskus aiheuttaa paljonkin päävaivaa.
Jos et EDIStä halua käyttää niin helposti onnistuu myös RS turbon oma jakaja jossa hall-anturi.
Toki myös muu hukkakipinäsytkä onnistuu kuin EDIS. Vaatii vain enemmän pähkäiltävää mm. sen signaalimuunnoksen vuoksi.
TPS anturiksi mun mielestä kannattaa koettaa etsiä efin oma anturi (vaikka marmoritiskiltä?) se kun taas sopii suoraan paikoilleen ja säästää paljolta turhalta vaivalta. Voi tosin hyvinkin olla että jonkin muunkin auton anturi sopii paikoilleen kun kiinnitys on monessa muussakin samantyylinen.
Lohkoon kannattaa etsiä siihen kuuluva fordin oma anturi jos ei sulla jo ole, toimii ainakin ilman turhaa säätöä.
Ehkä helpointa on käyttää tuossa valmiina ollutta EDIS4-sytkää. Sen saa helposti parilla piuhalla megaan kiinni eikä muutoksia tarvi tehdä paljoa. EDIS tekee myös tarvittavan signaalimuunnoksen VR-anturilta joka voi joskus aiheuttaa paljonkin päävaivaa.
Jos et EDIStä halua käyttää niin helposti onnistuu myös RS turbon oma jakaja jossa hall-anturi.
Toki myös muu hukkakipinäsytkä onnistuu kuin EDIS. Vaatii vain enemmän pähkäiltävää mm. sen signaalimuunnoksen vuoksi.
TPS anturiksi mun mielestä kannattaa koettaa etsiä efin oma anturi (vaikka marmoritiskiltä?) se kun taas sopii suoraan paikoilleen ja säästää paljolta turhalta vaivalta. Voi tosin hyvinkin olla että jonkin muunkin auton anturi sopii paikoilleen kun kiinnitys on monessa muussakin samantyylinen.
tuo edis on ollut kyllä mielessä. Anturi löytyy, mutta toi edis boksi täytyy hommata.
Sitä vaan ihmettelin ku jossain oli ohjeita niin neuvottiin hommaamaan kampiakselin etupäähän triggeripyörä jne. eikä ollut puhettakaan tuosta 36-1vauhtipyörästä tai sit sellaisia ei ole ollut jenkeissä...
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#edis
Ja nuo muutokset levylle niin pitäis sit toimia?
Sitä vaan ihmettelin ku jossain oli ohjeita niin neuvottiin hommaamaan kampiakselin etupäähän triggeripyörä jne. eikä ollut puhettakaan tuosta 36-1vauhtipyörästä tai sit sellaisia ei ole ollut jenkeissä...
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#edis
Ja nuo muutokset levylle niin pitäis sit toimia?
Juu noilla muutoksilla pitäisi toimia. Se huono puoli muuten ediksessä on että sytkää ei voi katkoa.
Tuolla samalla sivulla mainittiin myös vauhtipyörän 36-1 trikkeri mutta tuomittiin se samalla käyttökelvottomaksi. Lähinnä kait tarkoitettiin että jos edistä johonkin muuhun autoon asentaa kuin alkuperäiseen niin ei vauhtipyörä sovi.
Tuolla samalla sivulla mainittiin myös vauhtipyörän 36-1 trikkeri mutta tuomittiin se samalla käyttökelvottomaksi. Lähinnä kait tarkoitettiin että jos edistä johonkin muuhun autoon asentaa kuin alkuperäiseen niin ei vauhtipyörä sovi.