ms1 ja 029y4 koodi+tyhjäkäynti venttiili

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

ms1 ja 029y4 koodi+tyhjäkäynti venttiili

Post by datsun180 »

eli toimiiko tuolla ms1 prossulla ja 029y4 koodilla ooppelin kaks johtonen lisäilmaventtiili tyhjäkäynti venttiilinä. ja jos toimii niin saako megalla silloin säädettyä haluamansa tyhjäkäynti kierrosluvun?
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Opelissa on ollut ainakin kahdenlaista 2-napaista venttiiliä. Vanhempi malli on ns on/off tyylinen jonka ohjaus oman käsityksen mukaan onnistuu suoraan. uudempi pwm-venttiili vaatii piirilevymuutoksia, jonka jälkeen venttiilillä pitäisi saada haluttu kierrosluku säädettyä.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

joo enpä tiiä minkälainen tuo mun venttiili on etuveto 2.0 ruisku asconassa se kuitenki ois tarotus ottaa jos saa toimiin
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... eRover.JPG

Tuollainen venttiili on pwm-venttiili jolla pystyy säätämään tyhjäkäynnin tiettyyn lukemaan, vaatii tosin piirilevylle muutoksen että kestää ohjata tuota. Manuaalista löytyy ohje.


http://www.autohausaz.com/secure/PartIm ... 140145.jpg

Tuossa taas on vanhempi malli (on/off), jota voi ohjata suoraan, mutta sen toiminta on tosiaan vaan päällä/pois.
datsun180
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 306
Joined: Fri Oct 12, 2007 12:05

Post by datsun180 »

joo just tollanen pwm tyyppinen se on mulla on turtanan boksi niin tarviiko siihen muokata että kestää ohjata tuoa venttiiliä
Post Reply