Alunperin Ford Sierra 3D 1.6C, 1989.
Ford 2.0 OHC Moottori
Alakerta: STD (avaamaton, paljon ajettu) @ 7500rpm

Kansi: Imukanavia täytetty+muotoiltu, pakokanavia suurennettu venttiilin läheltä, 38/44 rosteriventtiilit. Kolmikulmaseetit, pakopuolella kovat seetirenkaat. Palotiloja muotoiltu, puristus yllämainitulla STD alakerralla ja pahvilla n. 9:1
Nokka-akseli: Kylmäkosken Erikoismoottori (M. Virtanen) "C7" 292° / 12.3mm
Kannentiiviste: Victor Reinz (OHC:n tiivistesarjan mukana tullut vakio tiiviste)
Turbo: Switzer S2B, pako 58mm, kompura 52mm. ISOLLA pakopesällä. Hukkaporttina BILTEMAn isompi "wastegate tuunaukseen"
Välijäähdytin ja syyläri: Motonetin 300x600x76mm cooleri, Volvo 850 R syyläri sierran tuplaflekteillä.
Ruisku+sytytys: Megasquirt II (ms2 extra ver. 2.1.0), 1600cc BOSCH suuttimet, 4kpl sierran vakio puolia, nokkatunnistin.
Perä: Cosworth Scorpion 7.5" takapää, 3.62 välit, Eaton Positraction levylukko.
Jarrut: Takana Cosworth 2WD, edessä 4x4 Cosworthin satulat ja 2WD levyt.
Alusta: Edessä bilsteinin joku madallussarja paksuilla tolpilla, takana STD (.. joka tulee muuttumaan kun keksii pyöränkulmiin jonkun lääkkeen) 1.6:n vakio ohut vakaaja edessä, Scorpio Cosworthin takavakaaja.
Nopea ohjaus, Sierra Mk1 IS:n ratti.
Mega rakennettu Boschin Mono-motronicin kuoriin, MAP-anturina BOSCH 0 281 002 437, jossa myös ilmanlämpötunnistin.
dynolappu: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/IMG_0525.JPG
turbo: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/IMG_0359.JPG
kerääjäsäiliö: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/ben ... _takaa.JPG
mega purettuna: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/flyback_board.JPG (flyback-board vasemmalla reunalla)
vanhat puolat: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/tsysteemeita.JPG
uudet puolat: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/uudet_puolat.JPG
nokkatunnistin sisältä: http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0274.JPG
nokkatunnistin koottuna: http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0278.JPG
megaa vielä: http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0282.JPG
Kuvista poiketen megassa on tosiaan nykyään sisällä se 2.0 prossu.
Nuo golffin puolat olis ollu varmaan muuten ihan hyvät tossa, mutta koneen tärinä hajotti ne mekaanisesti (puolat lenteli irti tosta pohjaosastaan) ja repi sitten samalla alla olevat pääteasteet päreiksi.
Triggeriasetuksissa joutuu pitään filtteröinnin päällä, luulen että suutinohjaukset antaa häiriötä tuohon lähistöllä olevaan VR-muuntimeen (ylemmässä megakuvassa piirilevyn alareunassa keskellä) ja tulee ylimääräisiä pulsseja. Filtterin kanssa toimii täydellisesti rajottajaan (7500r/min) asti.