Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Moderator: Masi_K
Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
olen koittanut lukea vaikka kuinka ja paljon että miten muutan sytytyksen sillain et voin myös katkoa kipinää mutta siinä onnistumatta/ymmärtämättä. eli tuli laitettua tuo edis4 mutta ei sovellukkaan mun käyttöön, ajattelin et käyttäisi tuota puolaa ja triggeripyörää edelleen mutta mitä muutoksia ja hankintoja pitää tehdä? kiitos nyt jo neuvoista.
Sytytysyksikkö taitaa olla ainut hankittava osa. esim. BOSCH -200-loppuinen yksikkö, tai sitten vaihtoehtoisesti 2kpl -139-yksiköitä tai sisäiset syttykivet boxiin.
Asetuksista sen verran että valitaan wheel decoder eikä edistä. Trigger-asetukset kohdilleen ja pitäisi olla siinä. Lisäksi sytytysyksiköstä riippuen sille tarvittavat dwell ja inverted yes/no.
Asetuksista sen verran että valitaan wheel decoder eikä edistä. Trigger-asetukset kohdilleen ja pitäisi olla siinä. Lisäksi sytytysyksiköstä riippuen sille tarvittavat dwell ja inverted yes/no.
http://finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167
Tuossa on esitetty kytkentä käyttäen tuota yksikköä. Trigger wheel tosin sulla tietenkin erimoiset...
Tuossa on esitetty kytkentä käyttäen tuota yksikköä. Trigger wheel tosin sulla tietenkin erimoiset...
Kyllä boxiin täytyy muuttaa 2kpl sytytyslähtöjä, 100ohm vastuksella ledeiltä (led17 ja led19). Edikseen en ole perehtynyt mutta olettaisin sielläkin signaalin tulevan led17... Mutta se miten kytkentä kuuluu olla on hienosti esitetty tuossa esimerkissä.
Fordin vr-anturin saa toimimaan mikäli sinulla on lm1815-muutos tehty boxiin. 36-1 triggeri toimii hienosti. Tuo v2.2 boxi ei ymmärrä suoraan vr-anturin signaalia vaan se on muutettava kanttiaaltomuotoon tuolla lm1815-kytkennällä tai vaihtoehtoisesti HEI-palikalla.
Nyt tais tulla liikaa juttua mutta toivottavasti joku selventää...
Fordin vr-anturin saa toimimaan mikäli sinulla on lm1815-muutos tehty boxiin. 36-1 triggeri toimii hienosti. Tuo v2.2 boxi ei ymmärrä suoraan vr-anturin signaalia vaan se on muutettava kanttiaaltomuotoon tuolla lm1815-kytkennällä tai vaihtoehtoisesti HEI-palikalla.
Nyt tais tulla liikaa juttua mutta toivottavasti joku selventää...
Re: Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Minulla on tällähetkellä tuo sytkäkivillä ohjattu puola ja muuten pelaa mutta pintakaasulla prötää jos nopeasti antaa kierroksia. Autossa on kuiteskin ediksen vauhtipyörä+vr anturi paikallaan, hyllyssä täysi edis4 paketti katkomattomalla johtosarjalla jne. Laittasin ediksen käyttöön mutta kun sitä sytkärajotinta ei saa käyttöön.. eikö mitenkään? Joskus kokeilin edistä niin se kun pääs tarpeeks ylös kierrosluku ni se menee johki vikatilaa ja katkasee kipinän tyyliin useammaks sekunniks.
Re: Edis4+mega v.2.2---->kipinänkatkonta käyttöön
Jos VE, Ign.adv ja acceleration kunnossa niin silloin kannattaa tarkista puolan lataus ja purku ajan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !