Seuraavanlainen tapaus:
Megasta katosi yhtäkkiä kierroslukutieto. Oli ollut käytössä sytkänohjauksessa jo useamman kuukauden. Ruiskua asentaessa, kone kävi jo pariin kertaan, mutta jouduttiin avaamaan mekaanisten ongelmien vuoksi. Uudelleen kasauksen jälkeen, ei kierroslukutietoa ole näkynyt.
Anturina on honeywellin 1gt101dc lukemassa kampuralta kahta pulttia ja boksissa normaali hi to low-modaus hall-anturille 1k ylösvedolla. Kone nelisylinterinen toyota. Toimi siis aivan täysin ennen ruiskunasennuksen aloitusta. Kun huomasin kierrosluvun puuttuvan, ja anturin epäilyn jälkeen, otin boksin auki ja huomasin yhden hyppylangan olevan irrallaan. Boksia oli modailtu useampaan kertaan kun ensin piti käyttää Hei7-systeemiä mutta lopulta käyttöön tulikin toyotan oma kivi ja puola. Tämän huomattuani päätin koota uuden levyn tuon sata kertaa muutetun tilalle.
Tilanne nyt: kierroslukutietoa ei edelleenkään tule autosta eikä edes stimulla. Ei edes uudella levyllä missä vanhaa on ainoastaan map-anturi.
Uudessa levyssä on samat modit kuin vanhassakin. Kummatkin levyt partcon sarjasta koottuja.
Hullua tässä on se että sekä uudella että vanhalla levyllä, jos virtojen ollessa päällä koskee vaikka yleismittarin mittapäällä opton lähtöön, tulee jotain pientä eloa kierroslukusignaaliin... toinen mittarin pää ei ole kiinni missään. Tämä tapahtuu kahdella eri levyllä ja kahdella eri prosessorilla...
Joten mihenköhän helkkariin se kierrostieto on kadonnut??
Kiitos
-Ville
Hullu kierroslukuongelma
Moderator: Masi_K