Huomasin että ajoituslampulla katseltaessa, kiinteällä ennakolla todellinen ennkko myöhäistyy n. 6-7 astetta 7000rpm:llä. Eli merkit on kohdakkain tyhjäkäynnillä, mutta täysillä kierroksilla ennakko onkin 6-7 astetta jäljessä. Hardware Latencyn kun asettaa 100-150µs niin virhe poistuu.
Kysymys kuuluu, onko tuo virhe todellinen vai johtuuko se esim. ajoituslampusta (lamppu on ns. merkkiä siirtävä).
Lamppu on perus halpamallin versio, mutta ei se silti sitä tarkota että se välttämättä pitäs väärin näyttää. Onko muut huomannu olisko lampuissa viiveitä?
Hardware Latency (MS2)
Moderator: Masi_K
Jep, Megan puolesta ei pitäisi tuollaista ennakon vaeltelua syntyä. Ainakaan ei ole syntynyt niillä kokoonpanoilla mitä olen testannut, simulaattorilla ja käytännössä.
Eli veikkaisin virheen tulevan joko ajoituslampusta tai sitten anturisignaalista. Jos virhe tulee anturisignaalista, niin voihan sen periaatteessa korjata tuolla hw latency-asetuksella, mutta sitten jää kysymykseksi, että pysyykö virhe aina samana kaikissa tilanteissa.
Eli veikkaisin virheen tulevan joko ajoituslampusta tai sitten anturisignaalista. Jos virhe tulee anturisignaalista, niin voihan sen periaatteessa korjata tuolla hw latency-asetuksella, mutta sitten jää kysymykseksi, että pysyykö virhe aina samana kaikissa tilanteissa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Siis, aina on viivettä anturista (tai paremminkin pulssipyörästä) tulpalle.
Ja hyvinkin voi olla tommoinen yli 100us. Puolanohjaimesta ja puolasta johtuvaa viivettä jo vaikkapa 40us.
Kyllä sen joutuu ohjelmallisesti "poistamaan", jos haluaa kierroksillakin lukemien olevan "samassa paikassa".
Onko sillä sitten väliä, jos ne lukemat on kierroksilla hiukan isommat siellä taulukossa?
Ja hyvinkin voi olla tommoinen yli 100us. Puolanohjaimesta ja puolasta johtuvaa viivettä jo vaikkapa 40us.
Kyllä sen joutuu ohjelmallisesti "poistamaan", jos haluaa kierroksillakin lukemien olevan "samassa paikassa".
Onko sillä sitten väliä, jos ne lukemat on kierroksilla hiukan isommat siellä taulukossa?
No eipä sillä väliä ole.harrastaja wrote:Siis, aina on viivettä anturista (tai paremminkin pulssipyörästä) tulpalle.
Ja hyvinkin voi olla tommoinen yli 100us. Puolanohjaimesta ja puolasta johtuvaa viivettä jo vaikkapa 40us.
Kyllä sen joutuu ohjelmallisesti "poistamaan", jos haluaa kierroksillakin lukemien olevan "samassa paikassa".
Onko sillä sitten väliä, jos ne lukemat on kierroksilla hiukan isommat siellä taulukossa?