Eli mega2 extra koodilla. Aikaisemmin säädöt onnistui hyvin autotunen ja laajakaistan avulla. Sitten huomasin että MAT anturi näyttää kokoajan 21´C , vika oli anturin liittimessä. Nyt se näyttää oikein.
Samoihin aikoihin päivitin sytkäkartan ja laitoin softat uudestaan megaan ja läppäriin. Mutta vaikka kuinka laitoin megatunen configissa speed controlin päälle, ve ja sytkä kartoissa on kPa lukemien sijaan % asteikko.
Sinällään koodi toimii aivan oikein, mutta puukotin megan ini tiedostoa, että saisin asteikon muutettua kPa asteikoksi.
Kun sain auton käyntiin ja lähdin säätelemään masiinaa, niin lukuisien säätöajojen ja ve analyysin jälkeen ve arvot pienenee, mutta seos pysyy edelleen rikkaalla.. AFR10, kaasua nostettaessa seos käy 13-14 välillä
Poistin ohjelman koneelta ja asensin uudestaan, samoin päivitin koodin megaan. Innovaten LC-1 lambdakin on kalibroitu ulkoilmassa..
Mistä kannattaa seuraavaksi etsiä vikaa? Meinasin tänään tsekata:
-suuttimien toiminta testmodessa
-katsoa miten innovaten led palaa kun auto käy, herjaako se mitään..
-ohjelma koneelle ja koodi megaan taas kerran uusiksi?
Sitten alkaakin olla reseptit käytetty
Seos rikkaalla, säädöllä ei vaikutusta
Moderator: Masi_K
Noin nopeasti tuli mieleen, että jos laajakaista näyttää AFR 10:ä, niin ilmeisesti koko kartta on aivan liian paksulla.
Laakakaistan näyttämä ei riitä kuin tuohon ARF 10:een, eli ollaan todella paksulla.
Kokeile skaalata karttaa "pienemmäksi".
Tais olla bensakartan valikoista joku "ve spesicfic scale" tms.
Siihen vaikka arvo 0.5% ja kattoa meneekö yhtään laihemmalle ja jos meni liikaa, niin sitten takaisin päin vaikka 0.1%:n pykälin, eli rikastus 1.1%.
Reg fuel arvokin kannattaa tarkistaa, että on ohjeiden mukainen eli arvo välillä 8-12.
Toivottavasti oli jotain apua.
Laakakaistan näyttämä ei riitä kuin tuohon ARF 10:een, eli ollaan todella paksulla.
Kokeile skaalata karttaa "pienemmäksi".
Tais olla bensakartan valikoista joku "ve spesicfic scale" tms.
Siihen vaikka arvo 0.5% ja kattoa meneekö yhtään laihemmalle ja jos meni liikaa, niin sitten takaisin päin vaikka 0.1%:n pykälin, eli rikastus 1.1%.
Reg fuel arvokin kannattaa tarkistaa, että on ohjeiden mukainen eli arvo välillä 8-12.
Toivottavasti oli jotain apua.
Tosiaan jäi ekasta viestistä nämä pois.
Eli koneena volvon 2.1 ja suuttimet 998 näin laskiessa tulee reqfuel 3.6 ?
Samalla reqfuel arvolla ajettu aiemmin ja silloin säätö auttoi.. Silloin oli myös ve arvot luokkaa 30-45 nyt tyhjäkäyntialueella arvoiksi laitettu 9-12 ja silti seokset liian rikkaalla?!?
Lambda varmasti toimii, koska kone käy varmasti rikkaalla kun bensa tuoksahtaa reilusti ja tulpat nokiset
Eli koneena volvon 2.1 ja suuttimet 998 näin laskiessa tulee reqfuel 3.6 ?
Samalla reqfuel arvolla ajettu aiemmin ja silloin säätö auttoi.. Silloin oli myös ve arvot luokkaa 30-45 nyt tyhjäkäyntialueella arvoiksi laitettu 9-12 ja silti seokset liian rikkaalla?!?
Lambda varmasti toimii, koska kone käy varmasti rikkaalla kun bensa tuoksahtaa reilusti ja tulpat nokiset