bmw m10 sytytys 2 nastaisella triggeröinnillä + muuta

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
unatco
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Tue Aug 29, 2006 12:31
Location: Vehmaa

bmw m10 sytytys 2 nastaisella triggeröinnillä + muuta

Post by unatco »

aivan pihalla tästä .. 12-1 nastaisesta ymmärtäisinkin kun tuossa on pätevä esimerkki. Niin, ja miksi 2 nastainen? on valmiiksi tehty hihnapyörään sellainen täysin 360* säädettävä ja koko kasa tasapainotettu. Mikäköhän tossa mulla on toi toinen "triggeripyörä" jossa on vain 1 nasta ? siinä on edellisellä omistajalla ollut Hestec.

moottori on niputettu täysin, ja lähes kaikki megan oheistarvikkeet on jo hommattu, mutta kun sais ton sytkän vaa sälättyä kuntoon.

ja miten kytken lisäsuuttimet megaan? on 4*750 + 4*250 suuttimet.

niin ja konetta käytetään ~2.8bar ahdoilla ja tehoa piisais yli puoltuhatta hevosta..
e30
+2.8bar suhistelijaprojekti
unatco
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Tue Aug 29, 2006 12:31
Location: Vehmaa

Post by unatco »

Eikö kukaan muka tiedä????
e30
+2.8bar suhistelijaprojekti
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Eli sulla on kaks nastanen triggeripyörä ja pakko saada sillä se mega toimimaan.
Pistä yks puola, käytä sitä virranjakajan kanssa ja uskottele megalle että triggeri tulee virranjakajasta (ms'n'spark). Paremman sais kun laittas sinne useempinastasen triggerin, mutta kyllä se tollakin toimii, edellyttäen että kyseessä on neloskone.
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

Lisäsuuttimien kytkennästä

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... #stagedinj

tuolta, jos käytössä MS1 prossu. Bank1:een pienemmät suuttimet jotka ruikkii koko ajan ja bank2:een isommat jotka tulevat mukaan myöhemmin.

Mahdollisesti toinen vaihtoehto olisi dual table

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... ual.htm#dt

jossa suuttimien kytkennät ovat samat mitä yo. mutta bank2:en suuttimia ohjataan kokonaan omalla bensakartalla.

Jos nelisylinterinen kone niin tuolla 2+1 trikkerillä saa suorasytytyksen, joko perinteiseen tapaan tai CDI:nä. Voisi olla kannattavampaa kuin jakaja tuolla tehomäärällä. Jos on useampi sylinterinen niin voisi miettiä uutta trikkeriä.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Joo, eli 2 nastaa kampiakselilla ja yks nasta nokkatunnistimelle, niin COP sytkä toimii. Mega vaatii muutostöitä, eli neljä sytkälähtöä ja lisäksi se 2nd triggerin tulo.
Näin se oikeastaan on pakko tehdäkkin, luultavasti muuten on luvassa kipinäongelmia.
unatco
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Tue Aug 29, 2006 12:31
Location: Vehmaa

Post by unatco »

menee liian vaikeaksi.. entä jos lisäisin yhden nastan lisää? eli tekisin 4-1 pyörän..
e30
+2.8bar suhistelijaprojekti
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

unatco wrote:entä jos lisäisin yhden nastan lisää? eli tekisin 4-1 pyörän..
Toimiva ratkaisu neloskoneessa hukkakipinäosilla.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
unatco
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Tue Aug 29, 2006 12:31
Location: Vehmaa

Post by unatco »

teenkö tuon 4-1 systeemin tuon topic tiedote:wheeldecoder ja hukkakipinä kytkennän mukaisesti, ja vain asetukset kohdalleen megatunesta ?
e30
+2.8bar suhistelijaprojekti
Post Reply