ms1v2.2 bmw 320 88 jakajasytkä pienikysymys?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

ms1v2.2 bmw 320 88 jakajasytkä pienikysymys?

Post by BMW320 »

eli tällä hetkellä kipinähukassa.

tarviseeko mega sytkämoduulin?

megassa on 1kpl sytkälähtö ja hall sisään meno.

hall anturi on opelista peräisin oleva siemenssin 5wk9 0541 anturi. :roll:
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

tarvii jos ei ole bip 373 tai vastaavaa
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

Post by BMW320 »

Sameen wrote:tarvii jos ei ole bip 373 tai vastaavaa


joo nyt on kipuna löydetty mutta.

jotain muutoksia ilmeisesti pitäs tehä bemmin orkkis 60-2 trikkerille
kun kierrostieto seilaa 1500-4000 välii kun starttaa??
ja ilmeisesti avaa suuttimet ja antaa kipinän joka hampaan kohdalla??
kastelee tulpat.

seosta on laihennettu aikas paljon eikä auta.

vai olisiko joku trikkerin asetus päin peetä??

ei oikee toi lontoo taitu muuten vois lukea manuaalin :lol:
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

taitaa olla triggerin asetukset väärin, kattele tosta manuaalista löytyy kuvat ja kaikki tohon 60-2 pyörään
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... dizzysetts

trig pos A 11
trig return pos A 19
trig pos B 31
trig return pos B 39
trig pos C 51
trig return pos C 59

ja loput nollia
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Nuo triggeriasetukset ei käy jos on bemarin alkuperäinen triggeri.

Oikeat on Trig pos A=6, B=26, C=46. Trigger returneja ei pidä laittaa jos käyttää "time based" starttausennakkoa.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

Post by BMW320 »

joo elikkä laiton noi säädöt kohillee eikä muuttun yhtää parempaa suuntaa.


mutta kiitos kuitenkin vaivan näöstä.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Kun kerran käytät jakajaa, niin olisi hyvä yksinkertaistaa systeemiä: 3-nastainen triggaus riittää ja silloin ei tarvitse noita wheel decoder-asetuksia miettiä. Megaan riittää silloin se distributor/msns-ohjaus.

Jantunen-nimimerkiltä kannattaisi udella tuosta systeemistä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

Post by BMW320 »

voihan vehje nyt pimeni koko mega. :x :x

pitkän aikaa pelas moitteettomasti kunnos pari paukkua putkesta ja ei toimi enää mikää ei yhdistä enää tunerstudioo eikä syty mitää ledei paska itku tulee :D .

kaikki johdotukset on tarkistettu ja kaikki on ok kunnossa mutta ei mitään eloa.


heitetään megalla vesilintua ja laitetaan kaasarit ja kärellinen sytkä :D :D
no eikai nyt sentäs.
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

onkohan map anturi saanut siipeensä, itellä meni ainakin map anturi rikki kun tulitti läppärungosta ja ei saanut yhteyttä kuin ihan pienen ajan kun laittoi johdon kiinni ja siinä samassa näkyi megatunessa kun paineet kohosi yli 250kpa ja sit tilttas. koita ottaa kaapeli irti ja laittaa takasin jos näkyisi sama ilmiö
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

Post by BMW320 »

Sameen wrote:onkohan map anturi saanut siipeensä, itellä meni ainakin map anturi rikki kun tulitti läppärungosta ja ei saanut yhteyttä kuin ihan pienen ajan kun laittoi johdon kiinni ja siinä samassa näkyi megatunessa kun paineet kohosi yli 250kpa ja sit tilttas. koita ottaa kaapeli irti ja laittaa takasin jos näkyisi sama ilmiö


ei mitään vaikutusta. vinkkejä otetaan vastaan. kiitos
BMW320
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 08, 2010 15:29

Post by BMW320 »

BMW320 wrote:
Sameen wrote:onkohan map anturi saanut siipeensä, itellä meni ainakin map anturi rikki kun tulitti läppärungosta ja ei saanut yhteyttä kuin ihan pienen ajan kun laittoi johdon kiinni ja siinä samassa näkyi megatunessa kun paineet kohosi yli 250kpa ja sit tilttas. koita ottaa kaapeli irti ja laittaa takasin jos näkyisi sama ilmiö


ei mitään vaikutusta. vinkkejä otetaan vastaan. kiitos


ongelma ratkaistu prossu oli jostain kumman syystä kärventynyt.
AnttiR
Megasquirttaaja
Posts: 47
Joined: Thu Aug 25, 2005 15:48
Location: Pyhäjärvi/Jyväskylä

Re:

Post by AnttiR »

Vauhtivaunu wrote:Nuo triggeriasetukset ei käy jos on bemarin alkuperäinen triggeri.

Oikeat on Trig pos A=6, B=26, C=46. Trigger returneja ei pidä laittaa jos käyttää "time based" starttausennakkoa.
Laitoin nuo Trig asetukset kuten mainitsit. Mutta mitäs tulee trigger angle kohtaan? Ja paljonko pitää laittaa time based starttausennakkoa? Ei oikein meinaa lähteä käymään kun siellä on -10.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: ms1v2.2 bmw 320 88 jakajasytkä pienikysymys?

Post by Vauhtivaunu »

Trigger angle=60. starttausennakkoon kannattaa laittaa jotain muuta kuin (-)-merkkisiä arvoja...
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Post Reply