Kylmäkäynnistyksestä.

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Kädetön
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Sat Oct 10, 2009 2:19

Kylmäkäynnistyksestä.

Post by Kädetön »

Mikähän tuota purkkia vaivaa kun en saa muutettua noita kylmäkäynnistys arvoja (ASE)???
Vai onko jossain säädöissä jonkin sortin "ristiriita"?
Auto lähtee hyvin käyntiin mutta samantien kierrokset laskee johonkin parin sadan tietämille ja nousee taas korkeammiksi, jos ei satu sammumaan.

Boksina MS2 v3.0 ja ohjelmana tunerstudio v0.999.1.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Oletko varma että ASE on aktiivisena? Oletko katsonut lokista ASE arvoa? ASE on käynnistyksen jälkeinen rikastus. WUE on kylmärikastus.
Pahkis
Megasquirttaaja
Posts: 56
Joined: Wed Nov 18, 2009 22:06

Post by Pahkis »

Mikäs voipi olla syynä kun WARMUP palaa kokoajan vaikka kone on jo lämmin 90`C

Ja mitkä arvot kannattaisi laittaa ase ja warmup rikastuksiin kun kyseessä volvon vinokone 2.1L ja tonniset suuttimet (ms2 extra v3.0)
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Warmup menee pois päältä kun moottorin lämpötila nousee korkeammaksi mitä korkein lämpötila on WUE akselilla
Pahkis
Megasquirttaaja
Posts: 56
Joined: Wed Nov 18, 2009 22:06

Post by Pahkis »

Ja wue säädössä prosentit on bensan määrä , eli 115% on normi PW+15% ?

Entä Priming PW pelkästään starttaus hetkellä ja sama bensa prosenteissa? Ja mikäs cranking pulsewide on?

Entä ASE percentage ja taper?
Taper on ilmeisesti kuinka kauan rikastusta (ns ryyppyä) pidetään päällä startin jälkeen mutta miten nuo syklit menee, eli onko 1 kampiakselin kierros 1cycle?

Mutta mitä tuo percentage säätää?
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

priming PW taisi olla kun laittaa virrat päälle (en ole varma)

cranking PW on suutinten aukioloaijat millisekuntteina moottoria käynnistäessä moottorin eri lämpötilojen mukaan

ASE % on luultavasti kuinka paljon rikastusta VE arvoista koneeseen suihkutetaan ASE aikana jonka voi itse valita joko sekuntteina tai koneen kierroksien mukaan

kaikki tämä lukee kyllä manuaalissa ja suosittelen koko manuaalin lukemista moneen kertaan

noi cyclet riippuu onko 2 vai 4 tahti moottori, 2-tahtisessa 1 cycle on 1 kampiakselin kierros ja 4-tahtisessa 2 kierrosta

tässä linkki http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... Manual.htm
Pahkis
Megasquirttaaja
Posts: 56
Joined: Wed Nov 18, 2009 22:06

Post by Pahkis »

Täytyy huomenna testailla, tuo linkittämä manuaali oli ms1 extraan.
En ole ms2extrasta mistään löytänyt että voisi vaihtaa tuon ase arvon sykleistä -> sekunneiksi
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

ai niin joo en huomannutkaan että siinä luki MS2 :o
tossa parempi linkki http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... anual.html
Pahkis
Megasquirttaaja
Posts: 56
Joined: Wed Nov 18, 2009 22:06

Post by Pahkis »

Sain masiinan toimimaan suht ok, jopa kylmästartissa! :)
Otin kaikki ASE asetukset pois/laitoin 0 arvoihin. Pitää joskus perehtyä niiden säätöihin myöhemmin
Post Reply