ongelmia TBI VE tablen kanssa?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

ongelmia TBI VE tablen kanssa?

Post by Sameen »

onko kellään ollu vastaavaa ongelmaa että megatune laskee pienet % luvut TBI kanssa?
tyhjäkäynnillä näyttäisi olevan 20% paikkeilla vaikka luvun tarvitsee olla vähintään 50 lähteäkseen käyntiin? vai onko asetuksissani jotain muuta pielessä?

moottorina chevyn 305

TBI läppärunko 55lbs suuttimet

lootana MS1 extra 029Y4 koodilla

jos jollain löytyy toimivia karttoja millä voisi lähteä liikkeelle niin voi lähettää
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Onko Reg Fuel ohjearvoissa?
Onko Cranking- ja afterstart-arvot säädetty?
Onko MegaManuaali luettu?
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

mitä tarkoitat ohjearvoilla, olen sen laskenut moottorin tilavuuden, cylinterien lukumäärän, suutinten virtauksien ja sit air fuel ration 14.7 mukaan ja olen lukenut megamanuaalin

elikkä

engine displacement: 305 cid
number of cylinders: 8
injector flow: 55 lb/hr
air-fuel ratio: 14.7

ja silloin tulee aina 7.3 ms/cylinder

ja miten muuten Injector characterisitics arvot kuuluu olla kun minulla on vastukset ennen suuttimia



mutta noista cranking ja afterstart arvoista en oikein tiedä että miten ne edes säädetään ja sen lisäksi ei megatune suostu avaamaan ohjetta :D
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

jos auto käy hyvin tyhjäkäyntiä, niin säädät cranking-arvoa niin isoksi että auto lähtee hyvin käyntiin ja ASE keston vaikka noin kymmeneen sekuntiin ja säädät ASE rikastuksen niin isoksi että pysyy käynnissä sen kymmenen sekuntia. Sen jälkeen vasta kartta ottaa käynnin täysin haltuunsa.

Hitto kun minulla ei taida enää olla tallessa omaa TBI aikaista tallennusta.
Pitää varmaan katsoa tallikoneelta vielä.
Post Reply