piikkejä kierroslukutiedossa

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

piikkejä kierroslukutiedossa

Post by Sameen »

koneena chevy 305 ja kierrosluvussa tulee aika suuria piikkejä, signaali otettu jakajan TACH navasta ja kaapeli ei kulje johtojen läheltä, auttaisiko jos laittaisin jotain eriarvoisia kondensaattoreita megaan,vai pitääkö laittaa jonkinlainen häiriönsuojattu kaapeli?

kuvia logista voin lähettää sähköpostiin jos joku tarttee
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

eikö kenelläkään ole ollut vastaavaa ongelmaa?
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

On ollut, täälläkin on kirjoiteltu aiheesta aika monesti.

Jos tuo signaali tulee puolalta, niin ei mikään ihme jos tulee kierroslukupiikkejä. Puolalta kun tulee aika reippaasti häiriötä eikä Megassa ole kovin hyvää suodatusta niille. Eli signaalijohtoon pitäisi tehdä alipäästösuodatusta. Siis vastus signaalipiuhan väliin ja konkka maihin Megan puolelta vastusta. Arvoja alkajaisiksi vaikka 1kOhm ja 1uF.
Arttu
GSX1100 -85
Sameen
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Wed Mar 10, 2010 22:23
Location: Inkoo

Post by Sameen »

nonni nyt on laitettu 1kohm vastus ja 1uF konkka, ja hyvin näytti toimivan
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Mulla autto aika paljon se, että vaihoin kaapelin koaksiaalikaapeliksi jonka vaipan maatoin megan päästä. Vielä tulee muutamia piikkejä läpi joten vois kanssa ite kokeilla tota alipäästösuodastusta. Ikävä joskus jos kiihyttää reippaasti ja nytkähtää auto kun seokset sekoaa. :lol:
Post Reply