Ekat savut otettu MS1 V2.2

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Ekat savut otettu MS1 V2.2

Post by xtaaviankka »

Jostain syystä tuo map-anturi ei sano mitään, näyttää 30KPA lukemaan, onkohan joku asetus vai vääränlainen anturi? MPX4250A

Saiko jostain näkyviin niihin mittareihin käytetyn ja lambdan tuottaman polttoainekartan?

Edis modaus on tehty VR-anturille. 1.6CVH-efi vakiosuuttimet 213cc

Juu, ja miten noi mittarien lukemat saa puhumaan suomea, fahrenheitistä
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Re: Ekat savut otettu MS1 V2.2

Post by koskar »

xtaaviankka wrote:1.6CVH-efi vakiosuuttimet 213cc
Tuo otti silmään. Oon ollut aina siinä uskossa, että ne on vaan 147cc/min suuttimet?

Ohjeesta löytynee kaipaamasi muutokset, mutta vanhasta muistista sanoisin, että megatunen settingsistä (Megatune -> carMtCfg?) pitää vaihtaa tuo F -> C. Mittareita taisi saada vaihdettua klikkaamalla hiiren oikealla painikkeella mittarin päällä, valitse listasta haluamasi mittari edellisen tilalle.
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Niin joo

Post by xtaaviankka »

Saatto olla että muistin suutinkoon väärin, sainkin tosiaan muutettua celssiuta, vähän sekoittaa noi USA-mitat suutin arvoja
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Mappi

Post by xtaaviankka »

Datasheetin mukaan toi anturi on Turbolle?
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Anturi rikki

Post by xtaaviankka »

No niin, mittasin jännitteen mapin nastoilta 1 ja 2, 0.45V joten megatune näyttää oikein kun 31kpa. Laitoin 4.67K vastuksen 1 ja 3 nastaan, nyt jännite oli 3.17V ja megatune 168kpa, joka on datasheetin käyrän mukaan oikein.
Joten taidan päätellä että map anturi on rikki, ei ole ensinmäinen komponentti joka on partcon sarjasta valmiiksi rikki.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Anturi rikki

Post by kamski »

xtaaviankka wrote:No niin, mittasin jännitteen mapin nastoilta 1 ja 2, 0.45V joten megatune näyttää oikein kun 31kpa. Laitoin 4.67K vastuksen 1 ja 3 nastaan, nyt jännite oli 3.17V ja megatune 168kpa, joka on datasheetin käyrän mukaan oikein.
Joten taidan päätellä että map anturi on rikki, ei ole ensinmäinen komponentti joka on partcon sarjasta valmiiksi rikki.
Poista diodit D1-D4 ne vääristää arvoja.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Mappi

Post by xtaaviankka »

Juu, niitä diodeja ei ole ollutkaan, mappi näytti samaa lukemaa millä kierroksilla vain
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Mappi

Post by kamski »

xtaaviankka wrote:Juu, niitä diodeja ei ole ollutkaan, mappi näytti samaa lukemaa millä kierroksilla vain
OK, onx MAPPi oikeinpäin levyllä ja oikein Cofiguroitu Tunessa?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Oikein päin

Post by xtaaviankka »

On oikein päin, alhaalta päin asennettu ja taivutettu DB37 liittimeen päin.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Oikein päin

Post by kamski »

xtaaviankka wrote:On oikein päin, alhaalta päin asennettu ja taivutettu DB37 liittimeen päin.
Hieno homma, näkyykö keskellä MAPpia pieni neliskanttinen "hengitys" reikä?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Näkyy

Post by xtaaviankka »

Kyllä se pieni reikä näkyi siinä, nyt oon tosiaan kolvannu koko mapin irti ja koitan saada ennakon muutettua kierrosten mukaan,,, kunnes saan uuden mapin.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Näkyy

Post by kamski »

xtaaviankka wrote:Kyllä se pieni reikä näkyi siinä, nyt oon tosiaan kolvannu koko mapin irti ja koitan saada ennakon muutettua kierrosten mukaan,,, kunnes saan uuden mapin.
Se pieni reikä pitää tulla levyn päin. Sitten voi alkaa toimia.
http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm#input
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Jaahas

Post by xtaaviankka »

:D no perhana, täytyy kahtoo datasheetista voiko hajota jos kytkee väärin päin, 1,2,3 jalat käytössä eli on ollut 6,5,4
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

noniin

Post by xtaaviankka »

:D Mappi toimii sittenkin, kun kolvas oikein päin. Pysyy autokin jo käynnissä, pientä säätöä asetuksiin, käy vähän rikkaalla. Lambdanhan sen pitäs säätää. Vähän joutu kikkaileen et pysyy tyhjäkäynnillä, kun ei ole tyhjäkäyntiventtiili toiminnassa vielä. (tehty pieni imuvuoto irrottamalla letku imusarjasta)
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Hyvä hyvä :) eikös piirilevylläkin ole merkint kuin päin se menee :D
Lada 1200L -89 1.7 TICi
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

louraiders wrote:Hyvä hyvä :) eikös piirilevylläkin ole merkint kuin päin se menee :D
Kyllä löytyy. Noi kuvat on julkaistu sen takia, jos ei osaa lukea Lontooksi tai kauhea kiiree särkeä moottorin, auto parkka. :D
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Post Reply