ms2 v3 ropleema
Moderator: Masi_K
ms2 v3 ropleema
Eli kasailin ton levyn ihan niinkun pitääkin, siihen asti et yhteys toimii hyper teminaalista prossun kantaan ja takaisin. ja ajattelin et ei muuta kun kaikki palikat paikoilleen ja piuhat kiinni. NO ei otakkaan yhteyttä sen pidemmälle.
oiskohan tossa kellopiirissä jotain vikaa vaikuttaisko se. onkohan noissa uusissa prossuissa ollut jotain vikoja.
oiskohan tossa kellopiirissä jotain vikaa vaikuttaisko se. onkohan noissa uusissa prossuissa ollut jotain vikoja.
perkules, huomasin just et tohon uuteen korttiinhan täytyy ladata firmware ennen kun toimii. sitten taas tuli ongelma. uudessa koneessa on vista käyttis johon ei saa hyper terminal ohjelmaa toimimaan, ainakaan minä en saa. sitten vanhemmassa jolla on tottunut ohjelmoinnin tekemään ei suostu taas firmware toimimaan ilmoittaa vaan jotain :dynamic link could not be found 

Siinähän se lukee. Firmware paketin mukana tulee bat-tiedosto jolla se ladataan.
Googlellahan näihin löytyy ratkaisu alta puolen minuutin: http://www.megamanual.com/ms2/code.htm
Googlellahan näihin löytyy ratkaisu alta puolen minuutin: http://www.megamanual.com/ms2/code.htm
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Melkein voisin tässä tapauksessa myös suositella siirtymistä Tunerstudioon. Sillä noiden .ini tiedostojen kanssa pelaaminen on mielestäni selkeämpää. Tuon perus MS2 koodin se tunnistaa varmasti ilman suurempia ihmettelyjä.
Tervevehdys.
tunerstudio aivan loistava ohjelma! löysi version saman tien. säätäminen olikin sit alkuun eri juttu, alkuun lupas mut sit ei mitään. onneksi sain naapurin startailemaan autoa, kipinä tuli joten sen osaltan ok, sit bensa, etusormi peukalo otteella letkusta pusistus kun pumppu pyöri, joo ei painetta, samalla sekunnnilla muistin et tyhjäsin takin kun massasin pohjan et sillee. bensat tankkiin pari startausta ja käyntiin
. ton bensa kartan säätäminen on kyllä helpompaa laajakaista lambdan kans kun tän perinteisen. sain jopa ton proben originaali tyhjäkäynti venttiilin toimimaan. Kiitokset vastauksista tyhmiin kysymyksiin.
tunerstudio aivan loistava ohjelma! löysi version saman tien. säätäminen olikin sit alkuun eri juttu, alkuun lupas mut sit ei mitään. onneksi sain naapurin startailemaan autoa, kipinä tuli joten sen osaltan ok, sit bensa, etusormi peukalo otteella letkusta pusistus kun pumppu pyöri, joo ei painetta, samalla sekunnnilla muistin et tyhjäsin takin kun massasin pohjan et sillee. bensat tankkiin pari startausta ja käyntiin

Tyhjä käynnistä sen verran et sain tosiaan ton proben venttiilin toimimaan mut kierroksia ei saa alle 1300. syynä oli vuotava venttiili, joten tein laipan mikä sulkee koko laitoksen ja säädin suoraan ohivirtaus ruuvista ja ve- kartasta ja toimii hyvin,joten rupesin vaan miettimään et paljonko porukka käyttää noita venttiileitä yleensäkkin, ja millä tuloksilla.
Tämä tekee niin et kun laittaa 12v niin se menee täysin auki. luulisin et tässä on jokin bimetalli juttu joka pitää sitä auki kun kiertää jäähdytin nesteet ton venan läpi. en sen enempää sitä tutkinut kun toimii ilmankin, tosin aamulla kun lähtee kylmänä niin saa olla tarkana ekassa risteyksessä ettei sammu.
Käväsin tossa konttorilla näyttämässä probea ja vaikka oli päästö lappu, niin tekivät sen siellä kuitenkin ja lappuun tuli sieltä aivan eri lukemat kun korjaamolla.
Ekalla kerralla ei meinannut millään pysyä rajoissa mut konttorilla tuli sit tällaiset lukemat,
CO 1,01
HC 100
CO2 14,10
o2 1,13
Koitin eilen vielä muutaman pätkän et nostin ahtoja 0,5baarista ensin yhteen jolla rupes esiintymään pito ongelmia ja sit vielä 1,5b jolloin rupes sit kytkin luistaa joten lopetin siihen. heikoin lenkki näissä vissiin on kytkin ja laatikko.
Ekalla kerralla ei meinannut millään pysyä rajoissa mut konttorilla tuli sit tällaiset lukemat,
CO 1,01
HC 100
CO2 14,10
o2 1,13
Koitin eilen vielä muutaman pätkän et nostin ahtoja 0,5baarista ensin yhteen jolla rupes esiintymään pito ongelmia ja sit vielä 1,5b jolloin rupes sit kytkin luistaa joten lopetin siihen. heikoin lenkki näissä vissiin on kytkin ja laatikko.
Onko Megatunesta valittu oikea MAP versio, taikka MAP tinattu oikein päin?miku wrote:kyl se on to map anturi mikä näyttää väärin, koitin toisella mittarilla samaan aikaan ja näytti aivan samaa, joten vika on tossa anturissa. Täytyypä kolvata uus anturi.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Mappi
Mittaa mapin antama jännite ja vertaa sitä mapin taulukkoon niin tiedät näyttääkö oikein.