Mihin hävisi kierrosluku...
Moderator: Masi_K
Mihin hävisi kierrosluku...
Elikkäs, asentelin tuohon BMW:n motronicin rinnalle MS2:n ohjailemaan bensansyöttöä.
Lähti käyntiinkin ja sammui n. 10s. käynnin jälkeen.
Sen jälkeen pelkästään hörähtää startatessa.
Samalla hävisi tuosta koneen näytöltä (TunerStudio) kierroslukutieto.
Sen ensi starttauksen aikana se kuitenkin siellä kummitteli...
Signaali on otettu boksille suoraan puolan miinuksesta, mutta ei tuo näytä stimulaattorillakaan sitä kierroslukua.
Onkohan tuosta nyt kärynnyt jotain vai mistä alkaa etsimään vikaa???
Lähti käyntiinkin ja sammui n. 10s. käynnin jälkeen.
Sen jälkeen pelkästään hörähtää startatessa.
Samalla hävisi tuosta koneen näytöltä (TunerStudio) kierroslukutieto.
Sen ensi starttauksen aikana se kuitenkin siellä kummitteli...
Signaali on otettu boksille suoraan puolan miinuksesta, mutta ei tuo näytä stimulaattorillakaan sitä kierroslukua.
Onkohan tuosta nyt kärynnyt jotain vai mistä alkaa etsimään vikaa???
Versio on 3.0.teg wrote:Mikä piirilevy versio? Minkä ohjeen mukaan teit levylle muutokset?
Ostin tuon purkin valmiiksi kasattuna ja edellinen omistaja tehnyt siihen tarvittavat muutokset Hall-anturia varten.
Pitäiskös tuosta jumpperoida nuo XG1 ja XG2?
Nyt näyttää menevän XG1:ltä piuha tuonne tachselect:lle, joka siis löytyy samasta nurkasta kuin tuo Map-anturi...
Tein tuohon nuo tarvittavat muutokset (ainakin omasta mielestäni), mutta ei näytä vieläkään sitä kierroslukua kun kokeilin tuolla stimulaattorilla.
Eli asensin seuraavat:
D1, D2, C12, C30, sitten jumpperoin nuo tachselect-optoin.
Kokeilin myös XG1-XG2 jumpperoinnilla mutta ei ollut vaikutusta.
Osaiskohan kukaan kertoa että olenko tehnyt jotai väärin vai onko kenties kärynnyt jotai komponentteja...
Eli asensin seuraavat:
D1, D2, C12, C30, sitten jumpperoin nuo tachselect-optoin.
Kokeilin myös XG1-XG2 jumpperoinnilla mutta ei ollut vaikutusta.
Osaiskohan kukaan kertoa että olenko tehnyt jotai väärin vai onko kenties kärynnyt jotai komponentteja...

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Diodi
Onko Diodi D8 paikalla?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Asennuksessa
http://www.partco.fi/ms.html Juu, ite kasailen parasta aikaan ja huomasin tossa kohdassa 49 tollasen. Ei se kait pakollinen ole se zenerdiodi, siiven voi laittaa jumpinkin ja voi toimia ilman mitään.
Nyt on laitettu tuo D8:kin paikalleen, mutta ei ainakaan stimuun vaikuttanut mitään.
Huomasin tuossa partcon ohjeessa että siinä neuvottiin jumpperoimaan XG1 ja X11 mutta itse en ainakaan löytänyt tuosta levyltä tuota X11:sta.
Johtuukos se siitä että tuo oma levy on v3.0 ja partcon ohje v2.2:lle...?
Huomasin tuossa partcon ohjeessa että siinä neuvottiin jumpperoimaan XG1 ja X11 mutta itse en ainakaan löytänyt tuosta levyltä tuota X11:sta.
Johtuukos se siitä että tuo oma levy on v3.0 ja partcon ohje v2.2:lle...?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Manuaalit
http://www.megamanual.com/index.html
Kannattaa vilasta tuotakin...
Kannattaa vilasta tuotakin...
No niin.
Tämäkin sätös saatu jo käyntiin.
Tosin välillä tuo kiekkamittari pomppii jonnekin tuonne 3000-3500 kierroksen kieppeille.
Sitten pitäis vielä saada imuvuoto korjattua niin sais seoksetkin kohdilleen.
Olisikohan kellään "lainata" tuollaseen bemin M20 koneeseen joitain suuntaa antavia bensakarttoja???
Tämäkin sätös saatu jo käyntiin.

Tosin välillä tuo kiekkamittari pomppii jonnekin tuonne 3000-3500 kierroksen kieppeille.
Sitten pitäis vielä saada imuvuoto korjattua niin sais seoksetkin kohdilleen.

Olisikohan kellään "lainata" tuollaseen bemin M20 koneeseen joitain suuntaa antavia bensakarttoja???

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Kierrosluku
V2.2 jos jotain häiriöitä kierrosluvussa, niin konkan C12 koko vaikutti siihen. Tarkista ettei kolmosversiossa ole jotain samaa.