Nyt kun olen saanut pieniä ongelmia pois tieltä, niin pääsin vähän paremmin säätämään, vielä tuossa kartassa on 'aukkopaikkoja', mutta pääosin pelaa mainiosti.
Koneena Volvon B200, suuttimet Volvon B200E:stä BOSCH 0 280 150 734, vastus (mitattu) 16 Ohmia, 220cc/min 3bar:in paineella, samoin imusarja on samasta laitteesta, Volvon K-Nokka.
Lämpöantureina useissa Volvon 530-kansissa käytetty VDO, sekä ilma, että vedenlämpö mitataan tuollaisella.
Ilmanputsari ja putkisto on vähän mallia räpellys, kuitenkin hengittää suhteellisen vapaasti sisään ja ulos.
Sytytyksestä huolehtii alkuperäinen Renix yksikkö, ilman mitään muutoksia.
Bensansaannista huolehtii alkuperäinen ruiskun pumppu, sekä yksi sähköinen siirtopumppu, molemmat konehuoneessa.
Aika isoja lukuja tuossa kartassani verrattuna muihin, mutta ei kai se haittaa jos toimii
Juu vaan pitäisi se oikeasti saada tuonne 85 tuntumaan.
Muok:
Lisää säätöä tehty ja pikkuhiljaa alkaa tulla lukemat alas. Lambdan asetukset vähän haussa, Ego switch point on 0,450V nyt, kuten sen olisi pitänyt olla aiemminkin, mutta tuntui vaan vetävän laihalle. Kartta oli vaan pahasti pielessä ja lambdasäätö veti ripaskaa, josta tuli nykimistä.
Nyt on noin 100km säätöajoa takana.
Muok2:
Ensimmäisen muokkauksen jälkeen säätöä on tullut tehtyä varsin runsaasti, onhan aikaakin mennyt jo 'hieman'.
Bensakartassa on tuollainen reikä 2100-2500 pienellä map-arvolla, siihen osuu tuo kruisailu nopeus, 1600 kierroksella joutuu pitämään varsin rikkaalla, kun jostain syystä alkaa nykimään normaaliseoksilla. en ole pystynyt ajamaan vielä tarpeeksi, että olisi saanut tuon kartan täysin kohdalleen.
Sytkäkartta on tehty vakiosytkän kartan pohjalta ja sitä on siitä sitten hieman muokattu. sytkässä Bosch -139 moduli ja pyörimistieto otetaan vauhtipyörältä, jossa reikiä 44-2-2 jaolla ja alkuperäinen VR-anturi. Tätä nyt en ole paljoa säädellyt, vähän yrittänyt löytää säätöä tuohon pienille kierroksille että voisi käyttää laihempaa seosta, mutta eipä kummempaa vaikutusta tunnu olevan siellä. Tällä sytkällä vääntöä reilusti enemmän kuin vanhalla. Kulutus taisi tipahtaa pari litraa kun megan laitoin ohjaamaan sytkää.
