No nii tuli tänne liityttyä kun alkaa riittämään kaasutin hommat. Eli ruuttaa suunnittelin KE70 corollaan johon tulossa myös ahdin. Olen lukenut manuaalin sitä joku kuiteski käskee lukemaan. Näin aluksi sytyn hoitaa jakaja johon asennettu cranen xr700 ja siitä vähän infoa että onnistuuko kytkentä samalla lailla kuin xr3000 Sitä joku ilmeisesti on asennellut ja juttua löytyi, osasin oikein hakua käyttää.
Versioksi ajattelin MS1 mutta onko jatkoa ja hukkakipinää yms ajatellen järkevämpi käyttää v3 vai 2.2 Aluksi siis polttoainepuoli ja toi jakaja mikäli tuon xr700 saa sovitettua kokoonpanoon.
Entäpä sitten tyhjäkäyntiventtiili tai -moottori (kumpi nyt onkaan) ahdin käytössä vai onko viisaampi jättää pois ja säätää läpällä.
Siinäpä jotain näin aluksi ja lisää kyselen kun jokin on epäselvää
Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Kaasuttimiin kyllästynyt
Moderator: Masi_K
Kaasuttimiin kyllästynyt
Savun hälvettyä tarkastakaamme kytkennät jälleen!
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kaasutinturbovolvon oikuttelu se minutkin aikanaan ajoi MS:n pariin ja hyvä onkin että sitä ei saanut koskaan kunnolla säätöihin strömberillä ja mekaanisella jakajalla.
Laita suoraan V3-levy. Se on vaan paljon parempi kun v2.2 ja pystyt myös päivittämään sen helpommin MS2:ksi kun se aika koittaa.
Cranen optisella triggerillä saa megaan signaalin. Edelleen megalla saa ohjattua sitä purkkia jos haluaa. V3:ssa on sytytysyksikkö itsessään jolloin sitä purkkia itsessään ei välttämättä tarvitse.
Tässä systeemissä jakajan alipaine- ja keskipakoennakkosäätimet pitää lukita. Ennakon säätäminen siirtyy Megan prosessorin hoidettavaksi.
tuosta lisäinfoa ->
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ane_v3.htm
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#MSnS
Ehdottomasti ahdettaessa moottoria kannattaa laittaa mega ohjaamaan ennakkoa. Mekaanisesti ohjattu ennakonsäätö on turbokoneessa varman tuhon tie.
Tyhjäkäyntiventtiili toimii turbokoneessa ihan yhtä hyvin kuin muissakin. Niitä on kuitenkin käytetty ihan tehtaaltakin tulleissa turboautoissa. Tietysti sen säätämisessä on hieman enemmän tuskaa kuin simppelisti kaasuläpällä säädössä.
edit: edellinen kerkes sanoa saman kun mä vasta tuumailin
Laita suoraan V3-levy. Se on vaan paljon parempi kun v2.2 ja pystyt myös päivittämään sen helpommin MS2:ksi kun se aika koittaa.
Cranen optisella triggerillä saa megaan signaalin. Edelleen megalla saa ohjattua sitä purkkia jos haluaa. V3:ssa on sytytysyksikkö itsessään jolloin sitä purkkia itsessään ei välttämättä tarvitse.
Tässä systeemissä jakajan alipaine- ja keskipakoennakkosäätimet pitää lukita. Ennakon säätäminen siirtyy Megan prosessorin hoidettavaksi.
tuosta lisäinfoa ->
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ane_v3.htm
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... l.htm#MSnS
Ehdottomasti ahdettaessa moottoria kannattaa laittaa mega ohjaamaan ennakkoa. Mekaanisesti ohjattu ennakonsäätö on turbokoneessa varman tuhon tie.
Tyhjäkäyntiventtiili toimii turbokoneessa ihan yhtä hyvin kuin muissakin. Niitä on kuitenkin käytetty ihan tehtaaltakin tulleissa turboautoissa. Tietysti sen säätämisessä on hieman enemmän tuskaa kuin simppelisti kaasuläpällä säädössä.
edit: edellinen kerkes sanoa saman kun mä vasta tuumailin

nonii
Alkaisi lankku oleen melkee valmis ja kohta sovitellaan konettaki takas keulalle, mutta tällä hetkellä päänvaivaa tuottaa se että JOS haluankin ohjata cranen omaa purkkia enkä suoraan puolaa niin miten kytkentä silloin tehdään. Tarviiko esim lankulle jotain muutoksia? ja rautahan on ms1 v3.0 Vai kannattaisiko vain heittää se cranen purkki mäkeen ja hyödyntää ainoastaan sen triggeriä.
Savun hälvettyä tarkastakaamme kytkennät jälleen!
Kyllä se Cranen kytkentäkin siellä manuaalissa on:
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ane_v3.htm
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... ane_v3.htm
juu u
Tuota kuvaa olen paljon tutkinut mutta ilmeisesti en sitten ymmärrä. Eikö sille cranen purkille tarvitsisi vetää jostain päin megaa johto koska tuoltahan tulee vain triggeri tieto.
Vertaa v2.2 kytkentään jollainen tässä olisi mielessä.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... 7_v2.2.htm
Vai viedäänkö se samasta lähdöstä kuin puolalle menisi?
Vertaa v2.2 kytkentään jollainen tässä olisi mielessä.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/Diz ... 7_v2.2.htm
Vai viedäänkö se samasta lähdöstä kuin puolalle menisi?
Savun hälvettyä tarkastakaamme kytkennät jälleen!
boksi kasailtu ja kaikki tuntuis muuten pelaavan mutta kierroslukutieto uupuu
Ja stimuna toimii jimstim 1.4
Vaatiiko toi stimu jotain jippoja ton cranen kytkennän kanssa että pystyy testaamaan.
Ja OptoOutille kun antaa 3.3v niin kierrosluku pomppii 0 ja 1500 välissä
edit: Törkkäämällä johto xg1 ja xg2 väliin kierrosluku näkyy noin 2s
Ja stimuna toimii jimstim 1.4
Vaatiiko toi stimu jotain jippoja ton cranen kytkennän kanssa että pystyy testaamaan.
Ja OptoOutille kun antaa 3.3v niin kierrosluku pomppii 0 ja 1500 välissä
edit: Törkkäämällä johto xg1 ja xg2 väliin kierrosluku näkyy noin 2s
Savun hälvettyä tarkastakaamme kytkennät jälleen!