Innovate LC-1 ja LM1

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Innovate LC-1 ja LM1

Post by xtaaviankka »

Kellään kokemusta näistä, mitäs pitäisi esim. air/fuel ratio näyttää tyhjäkäynnillä "Ei vähäpäästöisessä/Ei lambdaa" autossa?

9.6-9.9 näyttää tällä hetkellä tyhjäkäynnille, rikkaalla?
1031
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Mon Jan 18, 2010 13:57

Re: Innovate LC-1 ja LM1

Post by 1031 »

xtaaviankka wrote:Kellään kokemusta näistä, mitäs pitäisi esim. air/fuel ratio näyttää tyhjäkäynnillä "Ei vähäpäästöisessä/Ei lambdaa" autossa?

9.6-9.9 näyttää tällä hetkellä tyhjäkäynnille, rikkaalla?
Tuon mukaan pahasti rikkaalla, haiseeko häkä? jos haisee niin silloin varmaan oikeasti ollaan rikkaalla. Jos auto käy tyhjäkäyntiä ok, eikä häkä haise niin silloin varmaankin lambdan kalibrointi taikka asetukset pielessä.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

sitä samaa 14,7 AFR arvoa se saa/pitää näyttää, kuin vähäpäästöisessäkin, eli lambda arvona jossain 0,95-1,05 välille olis ihan hyvä saada seokset tyhjäkäynnille, silloin ei nokeennu tulpat heti "tukkoon"... jos siis käytössä ns. pumppubensa...

ei saa katsastukseen HC arvoa siihen alle 1000 ppm (uudemmissa ei vähäpäästöisissä raja on 600), jos menet noin sikarikkaalla seoksella kokeilemaan... eli ei vähäpäästöisenkin auton seokset pitää kuitenkin olla edes jotenkin kartalla...

häkä ei muuten haise, joten sitä on turha haistella sieltä putken päästä :wink:
1031
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Mon Jan 18, 2010 13:57

Post by 1031 »

Höylä wrote:
häkä ei muuten haise, joten sitä on turha haistella sieltä putken päästä :wink:
pääsi aivopieru näin aamusta näköjään :lol:
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Mappi rikki

Post by xtaaviankka »

Mappihan siellä oli rikki, nyt saa säädettyä hyvin tota air/fuel ratiota. 13,5-13,8 paikkeilla tällä hetkellä. Tasasessa ajossa pyörii 14,7-15,0 paikkeilla. Täytyy laittaa vielä volttimittari lambda piuhaan kiinni ja mitata josko saisi sopivat lukemat.
Post Reply