Kellään kokemusta näistä, mitäs pitäisi esim. air/fuel ratio näyttää tyhjäkäynnillä "Ei vähäpäästöisessä/Ei lambdaa" autossa?
9.6-9.9 näyttää tällä hetkellä tyhjäkäynnille, rikkaalla?
Innovate LC-1 ja LM1
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Re: Innovate LC-1 ja LM1
Tuon mukaan pahasti rikkaalla, haiseeko häkä? jos haisee niin silloin varmaan oikeasti ollaan rikkaalla. Jos auto käy tyhjäkäyntiä ok, eikä häkä haise niin silloin varmaankin lambdan kalibrointi taikka asetukset pielessä.xtaaviankka wrote:Kellään kokemusta näistä, mitäs pitäisi esim. air/fuel ratio näyttää tyhjäkäynnillä "Ei vähäpäästöisessä/Ei lambdaa" autossa?
9.6-9.9 näyttää tällä hetkellä tyhjäkäynnille, rikkaalla?
sitä samaa 14,7 AFR arvoa se saa/pitää näyttää, kuin vähäpäästöisessäkin, eli lambda arvona jossain 0,95-1,05 välille olis ihan hyvä saada seokset tyhjäkäynnille, silloin ei nokeennu tulpat heti "tukkoon"... jos siis käytössä ns. pumppubensa...
ei saa katsastukseen HC arvoa siihen alle 1000 ppm (uudemmissa ei vähäpäästöisissä raja on 600), jos menet noin sikarikkaalla seoksella kokeilemaan... eli ei vähäpäästöisenkin auton seokset pitää kuitenkin olla edes jotenkin kartalla...
häkä ei muuten haise, joten sitä on turha haistella sieltä putken päästä
ei saa katsastukseen HC arvoa siihen alle 1000 ppm (uudemmissa ei vähäpäästöisissä raja on 600), jos menet noin sikarikkaalla seoksella kokeilemaan... eli ei vähäpäästöisenkin auton seokset pitää kuitenkin olla edes jotenkin kartalla...
häkä ei muuten haise, joten sitä on turha haistella sieltä putken päästä

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 111
- Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
- Location: Vihti
Mappi rikki
Mappihan siellä oli rikki, nyt saa säädettyä hyvin tota air/fuel ratiota. 13,5-13,8 paikkeilla tällä hetkellä. Tasasessa ajossa pyörii 14,7-15,0 paikkeilla. Täytyy laittaa vielä volttimittari lambda piuhaan kiinni ja mitata josko saisi sopivat lukemat.