Ekaksi prossu irti, kunnollinen pesu astianpesuaineella. (poistaa hapettavat fluksijämät)Kuivaus kunnolla, esim. hiustenkuivaajalla. Sitten elektroniikan suojalakkaa päälle, niin kestää paremmin kosteuttakin. Lakan tulee olla sellaista, et sen läpi voi juottaa, jos joutuu korjauksia tekemään.
Sekalainen setti Pugeja pihassa... Mökkikulkine Subaru Domingo 4x4 hirmu
Tätä samaista tärinän kosteuden/kestävyyttä itsekin tuossa jo tuumailin. Pelkkä lakkako teillä jotka pitempään ajelleet pinnassa ja pysyy mukana menossa? Kuinkas sitten tosiaan nuo komponenttien kestävyys itsessään. Onko sarjassa sellaisia, jotka tulisi oitis vaihtaa johonkin muuhun? kokemuksia? Kuvittelen vielä tässä kohtaa meneväni tähän ´nspark softaan tuon sytkän vuoksi...
D16A9 wrote:Tätä samaista tärinän kosteuden/kestävyyttä itsekin tuossa jo tuumailin. Pelkkä lakkako teillä jotka pitempään ajelleet pinnassa ja pysyy mukana menossa? Kuinkas sitten tosiaan nuo komponenttien kestävyys itsessään. Onko sarjassa sellaisia, jotka tulisi oitis vaihtaa johonkin muuhun? kokemuksia? Kuvittelen vielä tässä kohtaa meneväni tähän ´nspark softaan tuon sytkän vuoksi...
Lakan kanssa normaali ilmankosteus tuskin tuottaa ongelmia, ja mikäs noita komponentteja särkisi - paitsi ylikuormitus. Sitä varten pitääkin asennuksen jälkeen tarkkailla vastuksia R10 ja R32, ettei ne lämpene. Jos lämpenee pitää R10 vaihtaa isompaan tai jos R32 lämpenee, pitää zener D21 vaihtaa pienempään, kuten 1N4749:iin. Nämä on näitä hienosäätöjä jotka riippuvat siitä miten triggeröinti on tehty ja minklaiset suuttimet autosta löytyy.