Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.20m wrote:Googlen väittämän mukaan suurin paine sylinterissä kannattaa ajoittaa 15-17 astetta yläkuolokohdan jälkeen.
tupla sytty.
Moderator: Masi_K
Miksi seos palaa hitaasti?20m wrote:Jos seos palaa hitaasti, joutuu sen sytyttämään aiemmin eli laittaa lisää ennakkoa.
Rikkaalla seoksella - 'harrastajatason vehkeissä' - korjataan jotakin muuta, yleensä annostelu/höyrystymis/säätöteknistä ongelmaa. Myöskin liian aikaista sytytysennakkoa, mikä kyllä teknisesti ottaen on väärä tapa.
Sylinteripaine vaikuttaa palonopeuteen myöskin.
Optimin optimi on kyllä kapeampi, alueella 14-16 astetta JYKK. (Heywood, Taylor et.al), mutta...Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.
TDC:ssä männänliike vs. kammenkulma on melko pieni, joten huippupaineen vaihdellessa laajemmalla - luokkaa 10 asteenkin alueella - on vain pienehkö vaikutus hyötysuhteeseen ja saatavaan kaasumomenttiin.
sivu 17.
http://books.google.fi/books?id=mX1-OJB ... ne&f=false