tupla sytty.

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

20m wrote:Googlen väittämän mukaan suurin paine sylinterissä kannattaa ajoittaa 15-17 astetta yläkuolokohdan jälkeen.
Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.
ta22
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Mon Jun 16, 2008 20:25

Post by ta22 »

rpm tieto alko pelaan trikkeri pyörän sorvauksella ,heittoa 0.4 mm.lisä muutoksena vr piirin muutos levylle.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

20m wrote:Jos seos palaa hitaasti, joutuu sen sytyttämään aiemmin eli laittaa lisää ennakkoa.
Miksi seos palaa hitaasti?

Rikkaalla seoksella - 'harrastajatason vehkeissä' - korjataan jotakin muuta, yleensä annostelu/höyrystymis/säätöteknistä ongelmaa. Myöskin liian aikaista sytytysennakkoa, mikä kyllä teknisesti ottaen on väärä tapa.

Sylinteripaine vaikuttaa palonopeuteen myöskin.
Voisin väittää, että moottorista täysin riippuen tuo optimi PPP (Peak Pressure Position) on alueella 5-20 astetta.
Optimin optimi on kyllä kapeampi, alueella 14-16 astetta JYKK. (Heywood, Taylor et.al), mutta...

TDC:ssä männänliike vs. kammenkulma on melko pieni, joten huippupaineen vaihdellessa laajemmalla - luokkaa 10 asteenkin alueella - on vain pienehkö vaikutus hyötysuhteeseen ja saatavaan kaasumomenttiin.

sivu 17.
http://books.google.fi/books?id=mX1-OJB ... ne&f=false
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Otto-moottoreissa saatta hyvinkin olla näin. Tuli vain ajateltua myös Diesel-moottoria ja tilanteita, jossa välttämättä suurin vääntömomentti ei ole se mitä haetaan. :)
Post Reply