Eli jo yli vuoden hautunut projekti ois viimenään lähdössä käyntiin kun on osia haalittu kasaan "maltilla", kohta kaikki olisi kasassa ja sotasuunnitelma laadittuna missä kulmassa ja millä määrällä ruutia KE-Jetin paska lentää maata kiertävälle radalle parhaiten...

Syyt vaihtoon:
1. KE-Jetissä ilmamääräanturin potikkavika (korvaavan osan valmistus lopetettu) -> marmoritiskiltä 600€ uusi osa, ei kiitos! (uusin tieto että ebaystä saisi vielä halvallakin..)
2. KE-Jetissä liikaa vikaantuvia osia joiden vianhaku suoraan sanoen perseestä ilman 50 kpl boschin mittalaitetta...
3. Yleinen kiinnostus tekniikkaan ja auton rakentelu
4. Minimaalinen tehohyöty ja ehkä jopa pienempi kulutus
5. Yleinen vitutus Boschin muinaisjäänteitä kohtaan, kun tarjolla olisi ollut tuohon aikaan jo sähköruiskuja, Mersu päättää vielä tweakata K-Jettiä lisäämällä osia

6. Toimintavarmuuden ja säädettävyyden roima parannus (olettaen että projekti tehdään kunnolla)
Budjetti: Opiskelija... mutta 300-400€ varmaan tässä palaa väkisin
Sotasuunnitelma:
KE-Jet ulos, Mega V3 Boardi tilalle hoitamaan ainakin aluksi pelkän polttoainepuolen.. V3 levy siksi, että 2.2 on mielestäni jo vanha ja V3:n pitäisi olla parempi kaikin puolin ja enemmän ominaisuuksia jos kyseinen purkki joskus päätyy seuraavaankin autoon... Tarkoitus siis jättää EZL-sytytys koskemattomaksi vielä alkuun ja katella kuinka toimiii. Ilmeisesti pitäisi foorumikirjoitusten mukaan toimia, koska modulilta ei mene kuin yksi karva ECU:lle ja sekin on ECU:lle menevä TD (Kierroslukutieto) jota ECU käyttää laskentoihin ja (mittariston ohjaukseen?) Nimimerkki Janilla tais olla aika hyvin tietoa tästä asiasta

Auto: W201 190E 2.0 M102.962 1990
Megasquirt: V3 Alkuperäinen boksi Glen's Garagesta rakennussarjana + valmis johtosarja (ajattelin ottaa näissä varman päälle)
Anturit: KE-Jetin omat (Bosch), sovitetaan Easy Thermillä; imuilma, nesteen lämpötila, lambda (kapeakaistainen), 2,5kpa MS paineanturi, TPS (Saab 900 läppäkotelo suoraan), nakutusanturi Bosch (ei vielä varmaa tuleeko käyttöön, otettu Saab 900:sta)
Bensatukki: Suunnitelmana oli tehdä kotitekoinen, käyttäen 15mm ja 22mm kovaa kupariputkea, siihen 4kpl 22-15-22 T-haaroja ja letkuliittimet päihin, muhvikoneella isonnetaan 15mm putkea hieman että menee suutin sisään, testattu jo ja vaikutti hyvältä, mutta ei vielä kasassa. Nyt kuitenkin kävi niin hyvin että Saab 900 OG:n bensatukki on millilleen samalla jaolla näköjään ja menee suoraan paikalleen... Sellainen sattui kaverin varastoista löytymään

Imusarja + TPS: katkaisen todennäköisesti alkuperäisen imusarjan läheltä kaasuläppäkotelon päätyä ja siihen tehdään aluminisesta suorakulmaprofiilista viistomallin plenumi. Kotelon päätyyn kiinni suoraan Saab 900:n kaasuläppäkotelo jossa se TPS on näppärästi valmiina. Alkuperäiseen kaasuläppään on aika vaikea tunkea varmaan mitään TPS:ää kiinni kun on niin ahdas paikka..

Suuttimet: Lucas 5720A510 264cc @ 3 Bar (Saab 900S:stä peräisin), matalaohmiset n. 2,1 ohmia mitattu DC-resistanssi, tuottaako ongelmia vai meneekö pwm virranrajoituksella?
Tyhjäkäynti: Mersun oma PWM ohjattu tyhjäkäyntimoottori, vaatii V3 levylle pari lisäosaa.
Pari kysymystäkin olis heittää heti, täällähän on näitä megoja jo asenneltu saman ikäisiin mersuihin ainakin muutama..
Tuohon Megan kierroslukutiedosta haluisin vielä varmistuksen, että kytkenkö sieltä EZL:n modulilta TD-signaalin megalle ja mihin pinniin? Osako joku sanoa tuleeko siitä modulista pihalle jotain 12v kanttiaaltoa vai suoraan VR-anturin tieto ja pitääkö tämän perusteella muuttaa megan levyltä jotain vastuksien arvoja?

Tässä kuva lähes samanlaisesta modulista.

KE-Jetronicin alkuperäinen kytkentäkaavio.