190E 2.0 KE-Jetronic -> Megasquirt-projekti

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

190E 2.0 KE-Jetronic -> Megasquirt-projekti

Post by Swataia »

Noniin, pistetäänpäs tännekin vaikka sitten omasta projektista aihe, jos tässä tulee kysymyksiä ja jokuhan voi vaikka löytää itselleen vastauksiakin täältä.

Eli jo yli vuoden hautunut projekti ois viimenään lähdössä käyntiin kun on osia haalittu kasaan "maltilla", kohta kaikki olisi kasassa ja sotasuunnitelma laadittuna missä kulmassa ja millä määrällä ruutia KE-Jetin paska lentää maata kiertävälle radalle parhaiten... :lol:

Syyt vaihtoon:

1. KE-Jetissä ilmamääräanturin potikkavika (korvaavan osan valmistus lopetettu) -> marmoritiskiltä 600€ uusi osa, ei kiitos! (uusin tieto että ebaystä saisi vielä halvallakin..)
2. KE-Jetissä liikaa vikaantuvia osia joiden vianhaku suoraan sanoen perseestä ilman 50 kpl boschin mittalaitetta...
3. Yleinen kiinnostus tekniikkaan ja auton rakentelu
4. Minimaalinen tehohyöty ja ehkä jopa pienempi kulutus
5. Yleinen vitutus Boschin muinaisjäänteitä kohtaan, kun tarjolla olisi ollut tuohon aikaan jo sähköruiskuja, Mersu päättää vielä tweakata K-Jettiä lisäämällä osia :evil:
6. Toimintavarmuuden ja säädettävyyden roima parannus (olettaen että projekti tehdään kunnolla)

Budjetti: Opiskelija... mutta 300-400€ varmaan tässä palaa väkisin


Sotasuunnitelma:

KE-Jet ulos, Mega V3 Boardi tilalle hoitamaan ainakin aluksi pelkän polttoainepuolen.. V3 levy siksi, että 2.2 on mielestäni jo vanha ja V3:n pitäisi olla parempi kaikin puolin ja enemmän ominaisuuksia jos kyseinen purkki joskus päätyy seuraavaankin autoon... Tarkoitus siis jättää EZL-sytytys koskemattomaksi vielä alkuun ja katella kuinka toimiii. Ilmeisesti pitäisi foorumikirjoitusten mukaan toimia, koska modulilta ei mene kuin yksi karva ECU:lle ja sekin on ECU:lle menevä TD (Kierroslukutieto) jota ECU käyttää laskentoihin ja (mittariston ohjaukseen?) Nimimerkki Janilla tais olla aika hyvin tietoa tästä asiasta :wink:

Auto: W201 190E 2.0 M102.962 1990

Megasquirt: V3 Alkuperäinen boksi Glen's Garagesta rakennussarjana + valmis johtosarja (ajattelin ottaa näissä varman päälle)

Anturit: KE-Jetin omat (Bosch), sovitetaan Easy Thermillä; imuilma, nesteen lämpötila, lambda (kapeakaistainen), 2,5kpa MS paineanturi, TPS (Saab 900 läppäkotelo suoraan), nakutusanturi Bosch (ei vielä varmaa tuleeko käyttöön, otettu Saab 900:sta)

Bensatukki: Suunnitelmana oli tehdä kotitekoinen, käyttäen 15mm ja 22mm kovaa kupariputkea, siihen 4kpl 22-15-22 T-haaroja ja letkuliittimet päihin, muhvikoneella isonnetaan 15mm putkea hieman että menee suutin sisään, testattu jo ja vaikutti hyvältä, mutta ei vielä kasassa. Nyt kuitenkin kävi niin hyvin että Saab 900 OG:n bensatukki on millilleen samalla jaolla näköjään ja menee suoraan paikalleen... Sellainen sattui kaverin varastoista löytymään :)

Imusarja + TPS: katkaisen todennäköisesti alkuperäisen imusarjan läheltä kaasuläppäkotelon päätyä ja siihen tehdään aluminisesta suorakulmaprofiilista viistomallin plenumi. Kotelon päätyyn kiinni suoraan Saab 900:n kaasuläppäkotelo jossa se TPS on näppärästi valmiina. Alkuperäiseen kaasuläppään on aika vaikea tunkea varmaan mitään TPS:ää kiinni kun on niin ahdas paikka.. :roll:

Suuttimet: Lucas 5720A510 264cc @ 3 Bar (Saab 900S:stä peräisin), matalaohmiset n. 2,1 ohmia mitattu DC-resistanssi, tuottaako ongelmia vai meneekö pwm virranrajoituksella?

Tyhjäkäynti: Mersun oma PWM ohjattu tyhjäkäyntimoottori, vaatii V3 levylle pari lisäosaa.

Pari kysymystäkin olis heittää heti, täällähän on näitä megoja jo asenneltu saman ikäisiin mersuihin ainakin muutama..

Tuohon Megan kierroslukutiedosta haluisin vielä varmistuksen, että kytkenkö sieltä EZL:n modulilta TD-signaalin megalle ja mihin pinniin? Osako joku sanoa tuleeko siitä modulista pihalle jotain 12v kanttiaaltoa vai suoraan VR-anturin tieto ja pitääkö tämän perusteella muuttaa megan levyltä jotain vastuksien arvoja?

Image

Tässä kuva lähes samanlaisesta modulista.

Image

KE-Jetronicin alkuperäinen kytkentäkaavio.
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Ainiin ja kuvia projektista löytyy ja tulee lisää tähän osoitteeseen -> http://kyamk.fi/~ael6sisu/
Baas 009
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Wed Feb 06, 2008 19:43

Post by Baas 009 »

Jaaha, näyttää olevan hyvin suunniteltu rojekti. Parempi niin.

Yksi juttu saappimiehenä kiinnitti huomiota. Mistä saabista tuo TPS on?
Minusta vanhemmissa saappaissa on vain katkasijamallista TPS:ää. Uudemmista GM-malleista en ole varma. Mutta vanhassa 900:ssa ei mielestäni ainakaan ole.

Ei muuta sitte ku hommiin. Itte tarttis kans saada aikaan.

-Ville
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

juuri uudemmissa elikkäs lucas ruiskuisisaa ja trionicissa on potikka tyyppinen kaasuläppä anturi
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Juu eli Lucas eculla varustetusta 900 S (matalapaineturbo vm. en muista) mallista on suuri osa rojuista peräisin. Ja TPS on tosiaan potikkamalli, KE-Jetissähän on kanssa valmiina 2 asentoinen kytkin kaasuläpässä, mutta sillä ei tee nyt mitään megassa. Paitsi että siitä taitaa mennä täyskaasulla tieto EZL-sytkälle joten pitäisiköhän se jättää jotenkin toimimaan, että säätää ennakkoa oikein.. :?:

Saabeista puheenollen niiden osat on mielestäni melko hyviä näihin mega-projekteihin kun löytyy jo vanhemmistakin värkeistä bensapumput, helpot sytkämodulit jne. Kerran yhden kaverin BMW 1.8 kaasari päivitettiin megaksi ja suuri osa osista tuli siihenkin romutetusta Saabista.

Imusarjan sahasin kahtia ja nyt pitäis käydä plenumia rakenteleen, täytynee varmaan mennä paikalliseen amikseen hitsaamaan kun ei löydy alumiiniin sopivia hitsauslaitteita kotoa. Kumpaa muuten porukka suosittelee, Mig vai Tig? :)
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Tigillä ilmanmuuta alumiinia hitsaamaan. Ja imusarjaakin joutuu jo varmasti vähän lämmittämään kaasulla ennen hitsaamista..
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Image

Megan rakennussarja saapui Alabamasta ja 6h suunnilleen tota kasas, pirun hyvä sarja oli kun jokanen osa omassa pussissa ja merkitty mihin tulee. Ei tarvinu kertaakaan lukea edes vastuksen värikoodia... Näin sen pitäis mennäkin. Vaikka tosin ei ois tuottanu ongelmaa kun on elektroniikka-asentajan koulutus :D

Stimulaattoria en tilannu, testailin anturien sisääntulot suoraan mersun antureista ja näyttäs hyvin toimivan ainakin ne. PWM ohjatulle tyhjäkäyntiventtiilille piti asentaa lisäksi yks trankku, kuvassa piirilevyn alapuolella (ei näy).

e: ainiin ja vastaus omaan kysymykseen ja muillekin squirttaajille:
Mersun EZL sytkästä tuleva TD-signaali (diagnostiikkapistokkeen pinni 1) kelpaa tolle megan v3 levylle suoraan ilman osavaihdoksia kunhan rakentaa sen Hall/Opto-input piirin mikä siinä ohjeissa on sanottu. Eikä tuo R12 vastus kuumene alkuperäisellä arvollakaan (390 ohm) ! :idea:
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Image
Image


Mukavia ylläreitä järjestäny mersun inssit kun irrottaa imusarjan :lol:

Tommonen levy asennettu imusarjan ja kannen väliin jossa vastukset lämmittää kylmällä kelillä imuilmaa. 25A raapasee virtaa eli n. 350W lämpöteho. Kumma kyllä muissa tän ajan ruiskukoneissa ei näitä ole varmaankaan näkynyt.

Voi vain kuvitella kuinka paljon tollanen haittaa virtauksia kovemmilla kierroksilla. Mitä lie insseillä päässä liikkunu, ei ainakaan tehon optimointi. :roll:

Valmistajana muuten Texas Instruments eli jenkkiläisiä taskulaskimen osia! :D

Voitte arvata onko tuo enää menossa takaisin tuonne väliin, muutenkin pitää varmaan hieman jyrsimällä sovittaa imusarjaa ja kantta paremmin kohakkain... :twisted:
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Noniin, eilen tuli sitten kasattua koko vehjes loppuun ja ensisavut otettua :lol:

Starttashan se ekan 10 sekunnin aikana perseelleen generoidulla VE kartalla ja req_fuel 6.4 ms arvolla jonka sitten tajusin että se on poskellaan vasta kymmenen tuntia myöhemmin. alottelijan mokia... :roll:

Ekaksi ei tahtonu oikeen tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä ja rikastuksia lykittiin tappiin asti ja ei tuntunu oikeen vieläkään riittävän. tosta req fuelista tais olla kovasti kiinni tuo ongelma. nyt se on 12.6 ms.

Koodina toimii tällä hetkellä MS Extra 029y4, tuntuu olevan vähän turhan paljon ominaisuuksia näin alkuun, mutta eiköhän tuo tuosta ala avautumaan kohta. Resettejä tulee aina silloin tällöin, väheni kyllä kun muutin maapisteen rungossa lähemmäksi megaa. Mulla menee megan päämaat nyt siis runkoon, lähelle akkua. Sensorimaat menee suoraan megasta sensoreille ja ei ollenkaan moottoriin kiinni sieltä sensorien päästä. Näinkö sen kuuluu olla? Pitäisikö tuo megan päämaa viedä koneen runkoon kiinni vai annanko olla tuolla auton rungossa kiinni?

Miten noita resettejä kannattais lähtä selvittämään, resetit väheni hemmetisti kun ton req fuel arvon muutti, eli kun käy tasasesti niin ei tule juurikaan resettejä, sitten jos kone meinaa sammua niin tulee. :? Voiko RMP signaalin häiriöt aiheuttaa resettejä, entä TPS? Tach signaali tulee sytkämodulilta, taitaa olla puolalta peräisin. TPS anturi on muutaman millin päässä virranjakajasta, voiko tällä olla vaikutusta?

Ja mitenkäs tässä pitäis nyt lähtä säätämään kun ei ole laajakaistalambdaa, tuo kapeakaistalambda tuntuu pomppivan niin satunnaisesti että enhän minä siitä mitään selvää saa, AFR mittarikin pomppii ku hullun ****** :lol: Toimiiko tuo Megatunen Autotune toiminto myös kapeakaistaisella vai ei? :roll:
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Image

Image

Image

Image

tossa vähän kuvia lisää.. :D
MiQu
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:17
Location: Tampere

Post by MiQu »

Asiallinen toteutus. Hyvä että mersumiehistä löytyy bensakoneidenkin roplaajia. 8)

Olisi samankaltainen m102-projekti aluillaan, velipojan 230 CE:n KE-jetronicista pitäisi päästä eroon.
Alkuun pelkkä bensapuoli ja ehkä myöhemmin sytty ja ahtoja.

Diyautotunen kitistä kasattu MS1 V3.0 odottelee pöydällä.
Suuttimiksi löytyisi Siemens Dekat, jotka menisi poraamalla paikalleen, tai sitten Audi TT:n ohuet Boschilaiset soviteholkkien kanssa.
Sopivalla jaolla olevaa bensatukkia löytyy kai myös 9-3 Saabista.

Kaasuläpän kanssa ei ole tullut tehtyä lähempää tuttavuutta, mutta eiköhän sinne jonkun TPS:n saa soviteltua.

Olisiko heittää noiden lämpötila-antureiden kalibrointitietoja? Taitaapi olla samat anturit...
Sekasikiö-Suzuki
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Image

Tuolla käyrällä kalibroin imuilman ja jäähdytysnesteen anturit, en tiiä miten tota käyrää pitäs lukea kun on kaks käyrää, mutta otin siitä välistä jostain arvot. Siinä M102:n koneessa on muuten kolme erillistä lämpöanturia jäähdytysnesteelle: yksi on mittaristolle, yksi ECU:lle ja yksi EZL sytkämodulille. Johdotin sillai että EZL sai nytkin käyttää vielä omaa anturiaan. ECU:n ja EZL:n anturit on siinä samassa "anturissa" fyysisesti, 4 pinninen liitin ja niillä on molemmilla erilliset maat.

Tosin nyt vaihoin ton imuilman anturin uudempaan keskinopeaan boschilaiseen kun tuntu olevan suht hidas tuo vanha, vaikka tuskin se hirveesti ois vaparissa haitannukkaan. oli vaan helpompi kiinnittää tuolla M12 kierteellä imusarjaan. :roll:

Se M102 koneen vakio imusarja on vähän ahdas sieltä kaasuläpän viereltä, mutta jos löydät ohuen TPS-anturin tai sitten jonkun vipuvarren siihen niin saattaa sopia ilman muutoksia paikalleen. Tai voihan sen läpän vaikka korottaa sieltä montusta ylös sovitteella. Entiseltä läppäkytkimeltä menee muuten sitten tyhjäkäyntiasentotieto EZL sytkämodulille niin että se maattaa kun läppä on kiinni. En oo vielä kytkeny ja näyttäs toimivan kyllä ilmankin. Siinä kyllä säästää aikaa ja rahaa melkosesti jos saa suoraan vanhan imusarjan toimimaan. Suurimmat kustannukset ja suurin osa suunnittelu / rakennusajasta meni tuon hemmetin aluminiboksin tekemiseen, vaikka ei uskoisikaan ::lol

Juu ja kiitoksia kehuista. 8) Onhan tuota tullu mietittyä tosiaan aika pitkään ja eri ratkaisuja käyty läpi eli en ihan ilman pohjatietoja lähteny vaihtamaan. Ja täältä kyllä ehdoton peukku sille, että K(E)-Jetit heitetään viimeinkin romukoppaan. :twisted:
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

http://www.youtube.com/watch?v=W2rDU8JRsGc

http://www.youtube.com/watch?v=r6J730o3DGQ

Parit videot otin, nuo on jo vähän vanhoja sen osalta, että kartta on nyt paljon paremmin kohallaan ja tuossa oli testausta vaan spekseistä generoidulla kartalla. Ilmeisesti tuo generoitu kartta oli suhteellisen kovasti laihalla kun autotune muuttanu kaikkia VE arvoja ylöspäin. Oon tota Megalogvieweriä käyttäny kun en sitä MSTweak3000:tta saanu toimimaan millään. Kapeakaistalambdalla ei vissiin muuhun saa säädettyäkään kuin 14.7 AFR:ään... ::think

Tuota Boschin 2 karvasta PWM venttiiliä en saanu vielä toimimaan sillä megan säädöllä kunnolla, alkaa tyhjäkäynti vetämään uskomatonta looppia, aika tarkka vissiin niistä duty cycle arvoista se vena ::lol

Noh jatketaan säätämistä, pistän tuonne karttaosioon VE kartan jahka saa jotenkin kuosiin sen ensiksi. :wink:
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Ehkä vähän OT mutta itse en jostain syystä ole koskaan ollut kovin tyytyväinen megalogviewerin "korjaamaan" karttaan.. Siis tallennetun login perusteella korjattuun karttaan. Jotenkin tuntuu että arvot kartassa heittelee pirusti korjauksen jälkeen, itse käsin tekemällä toimiikin huomattavasti paremmin...
Saku
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Sep 01, 2009 17:51
Location: Kotka

Post by Saku »

Oliko mersussa valmiina vr vai halli ja miten toteutit tiedon megalle?
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Saku wrote:Oliko mersussa valmiina vr vai halli ja miten toteutit tiedon megalle?
On siellä VR-anturi vauhtipyörästä josta se EZL-sytytysmoduli nappaa tiedon, mutta tuota anturia en suoranaisesti käyttänyt vaan otin kierroslukutiedon kierroslukumittarille menevästä karvasta. Onkohan tää nyt sama sitten kun jos ottaa puolalta? Eli sytytystähän mä en tolla megalla edes ohjaa vielä :roll:

Image

PWM-tyhjäkäyntiventtiili nyt käytössä tosiaan ja tossa warm up tilassa, koska en osaa säätää sitä toimimaan siinä PWM Closed loop tilassa, heittää kierrokset hetkellisesti korkeelle ja tulee alas ja sahaa sitä väliä vaan :roll:

Image

Image

Kartta on säädetty sillai että kartan:

yläreunassa on n. 13 AFR
keskivaiheilla 14.7 (joskin tuolla "montussa" eli pintakaasulla ajettaessa 15.5 AFR seokset
kartan alaosa pois lukien tuo tyhjäkäyntialue on suunnilleen 15-16 AFR paikkeilla.

Tuntuu siltä että alkaa hieman nykimään kone jos pistää pintakaasulla ajettaessa tuon seoksen laihemmaks ku 16 AFR, vai pitääkö näin ollakin, ennakkoahan en pysty nyt vielä säätämään kun on vakiosytkällä. Pitäiskö tota ennakkoa muuttaa mihin suuntaan jos ajaa laihalla seoksella?

Vinkkejä ja kommentteja tuon kartan suhteen kaipailisin, tosiaan eka kerta kun säädän bensakarttaa eli ei oo hirveesti hajua mikä ois paras. Toki mahollisimman taloudellisen haluaisin tuosta.. :wink:

Nyt tuo auto syö sen 7.5L/100km kun ajaa rajotusten mukaan ja vähän välttää turhia ohituksia. KE-Jetillä söi sen 8-9L tyypillisesti, mutta ei toi ero niin iso olekkaan kuin oletin ennen vaihtoa. KE-Jet ei siis näköjään ole mikään hirveä bensasyöppö tai sitten mulla on vielä kartat pielessä. :?
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Ihan normaalia on että alkaa nykimään 16 AFR:llä. Hyvä asia jos kone toimii noinkin laihalla seoksella, kun jossain on kerrottu että taloudellisuuden kannalta optimaalisin seossuhde on 15.4. Tolla koneella sen käyttäminen ei tuota mitään ongelmaa. Tehojen kannalta paras 12.6, joten kartta kannattaa säätää sen mukaan.
Swataia
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Mar 17, 2010 18:00

Post by Swataia »

Ok, hyvä tietää tuo.

Niin ja vakiolambdan heivasin pois ja innovaten LC-1:sellä nyt säädelly tuota karttaa, on se perkule mukava värkki tuo laajakaista, seosten säätämisen lisäksi antaa mielenrauhan ja pystyy nukkumaan huoletta kun tietää ettei männät pala aamulla työmatkalla. Suosittelen kyllä kaikille megan asentajille laajakaistaa vaikka se hinta alkuun vois kirpastakkin, en enää lähe säätämään yhtään autoa kapeakaistalla. :lol:
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

Swataia wrote:
Niin ja vakiolambdan heivasin pois ja innovaten LC-1:sellä nyt säädelly tuota karttaa, on se perkule mukava värkki tuo laajakaista, seosten säätämisen lisäksi antaa mielenrauhan ja pystyy nukkumaan huoletta kun tietää ettei männät pala aamulla työmatkalla. Suosittelen kyllä kaikille megan asentajille laajakaistaa vaikka se hinta alkuun vois kirpastakkin, en enää lähe säätämään yhtään autoa kapeakaistalla. :lol:
näkihän sen hyvin tuosta sun laittamasta videostakin, millaista tietoa säätäjä saa siitä kapeakaistaisesta :P

ja itse olen sitämieltä, että ei nämä perinteiset moottorit paljoa enää hyödy kulutuksen kannalta, jos niillä yritetään ajaa joillakin 16 afr seoksilla ja sentakia joudutaan laittamaan huonot ennakot, että ei nakuta, kun ollaan jo niin laihalla... 14.7-15 taitaa olla niille jo riittävän "taloudellista", kun vain saadaan ennakot kohdalleen (riippuen toki koneesta, jotku tuntuu jopa vaativan kovat ennakot laihalla ollessaan) silti yritän välttää näitä ylilaihalle säätämisiä, kun se tuo aina uudet ongelmat...

uudet suoraruiskut sitten erikseen, niissä siitä laihasta seoksesta saadaan jotain tehoakin irti ja kulutus tippuu sitäkautta, mutta ne koneet ei ainakaan vielä ole meidän megan käyttäjien harmina...

sytkän kun muutat vielä megan ohjaamaksi, niin saat varmasti vielä kulutusta tiputettua, vaikka hieman rikastaisitkin seosta :wink: tuo mersun sytkä on vihonviimeisin keksintö, kun sitä ei saa yhtään säädettyä kotikonstein :? että ei se ke-jet ole välttämättä se heikoinlenkki näissä mersun bensakoneissa, kun taloudellisuutta mietitään... bensakin on nykyään aivan erilaista, kuin se jolle tuo vakio sytkä on säädetty/suunniteltu... nykyään taitaa 95 olla jo parempaa, kuin vanha 99, ainakin joiltakin osin...

oma m103 koneinen 300E pitäis kans pian ottaa käsittelyyn megan asentamista varten... nyt kun sain vihdoin ke-jetin toimimaan kunnolla ja ajettua pienen testilenkin (reilu 400 km) kulutuksen selvittämiseksi on mukavempi lähteä asentamaan megaa, kun on joku vertailukohta tehojen ja kulutuksen osalta... kulutus oli muuten jotain 7.7 ltr/100 km erittäin sekalaisessa ajossa (maantietä n. 300 km, kaupunkia n. 65 km ja metsäautotietä n. 35 km) pyrin ajamaan rajoitusten mukaan ja tein jopa 2 ohitusta, joka on täysin vastoin omaa ajotyyliä (yleensä en ohittele, kun ei ole kiirettä) ja kyseessä on siis vielä automaattilaatikolla oleva 300...
roke
Megasquirttaaja
Posts: 20
Joined: Thu Jan 20, 2011 8:12

Re: 190E 2.0 KE-Jetronic -> Megasquirt-projekti

Post by roke »

mites sait tuon tyhjäkäyntiventtiilin toimimaan,oliko mitään ongelmia? itsellä ei suostu wörkkimään sitte mitenkään päin tuo venttiili!
onko sulla ohjaus ruskee/valkosessa piuhassa vai mitenkä? oon nyt extra sivun ja manuaalin levy kytkentöjä kokeillu ja ei oikeen mitään vaikutusta mihinkään. TIP122 trankulla siis. tunerstudio käytössä, eikä sieltäkään oikein mitään asetuksia löydy että ois pielessä!
motti on toi m103 3.0 ms1 v3 :twisted: :evil:
Post Reply