Kylmäkäynnistys ongelma -> toimii kun alkaa lataamaan
Moderator: Masi_K
Kylmäkäynnistys ongelma -> toimii kun alkaa lataamaan
Ongelma on seuraavanlainen. Kylmäkäynnistys about +20 asteessa tuottaa tuskaa. Hörähtelee välillä mutta ei meinaa jäädä käyntiin. Lukuisten käynnistys yritysten jälkeen jää käyntiin ja käy tosi hiljaa ja huonosti. Siitä sitten ihan varovasti kaasua avaamalla alkaa kerätä kierroksia ja kun latausvalo sammuu niin pelaa täydellisesti.
Kuumana kesäpäivänä voi kylmäkäynnistys onnistua laakista ja muutenkaan lämpösellä koneella ei ongelmia. Erilaisia kylmäkäynnistys asetuksia olen kokeillut mutta ei tunnu vaikuttavan vaikka kuinka säätää. Vika siis lienee siinä alhaisessa jännitteessä? Se on muistaakseni luokkaa 10V ennen kun alkaa lataamaan.
Mitä tälle nyt vois tehä? Onko jossain joku asetus? Moottorina korkeapuristeinen vapari mega1:llä jossa extra koodi. Mega ohjaa vain bensaa.
Kuumana kesäpäivänä voi kylmäkäynnistys onnistua laakista ja muutenkaan lämpösellä koneella ei ongelmia. Erilaisia kylmäkäynnistys asetuksia olen kokeillut mutta ei tunnu vaikuttavan vaikka kuinka säätää. Vika siis lienee siinä alhaisessa jännitteessä? Se on muistaakseni luokkaa 10V ennen kun alkaa lataamaan.
Mitä tälle nyt vois tehä? Onko jossain joku asetus? Moottorina korkeapuristeinen vapari mega1:llä jossa extra koodi. Mega ohjaa vain bensaa.
Re: Kylmäkäynnistys ongelma -> toimii kun alkaa lataamaan
Tässä on vähän ristitietoista tietoa, +20 C mitä? Ja kuumana kesäpäivänä onnistu milloin? Kun moottorin lämpötila +20 vai.Erkkios wrote:Ongelma on seuraavanlainen. Kylmäkäynnistys about +20 asteessa tuottaa tuskaa. Hörähtelee välillä mutta ei meinaa jäädä käyntiin. Lukuisten käynnistys yritysten jälkeen jää käyntiin ja käy tosi hiljaa ja huonosti. Siitä sitten ihan varovasti kaasua avaamalla alkaa kerätä kierroksia ja kun latausvalo sammuu niin pelaa täydellisesti.
Kuumana kesäpäivänä voi kylmäkäynnistys onnistua laakista ja muutenkaan lämpösellä koneella ei ongelmia. Erilaisia kylmäkäynnistys asetuksia olen kokeillut mutta ei tunnu vaikuttavan vaikka kuinka säätää. Vika siis lienee siinä alhaisessa jännitteessä? Se on muistaakseni luokkaa 10V ennen kun alkaa lataamaan.
Mitä tälle nyt vois tehä? Onko jossain joku asetus? Moottorina korkeapuristeinen vapari mega1:llä jossa extra koodi. Mega ohjaa vain bensaa.
Kokeile siirtää ilmalämmön anturi viileämpään pikkan. Voi kummasti autta.
Taikka sitten Jasen 2624 neuvo on myös hyvä.
Myöskin -tarkista onko molemmat suutin pankit mukana kylmäkäynnistyksessä.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Jännitekorjainta säädetty ja alkaa jo paranemaan. Mutta lopetin säätämisen alkuunsa koska megatune alkoi herjaamaan että pitää olla tosi expertti jos nostaa jännitteen yli 0.2 ja siinä se oli jo valmiiksi. Nostin pykälittäin 0.2->0.25 ja käynnistyvyys senkuin paranee, ei kuitenkaan ihan täydellinen vielä. Kysymys kuuluukin että kuinka paljon tuota arvoa voi nostaa ja mitä se ylipäätään tarkoittaa? Mitä liian korkea arvo voi tehdä? Ettei nyt vaan kävis mitään...
kamski: Olin vähän epäselvästi selittänyt. Tarkoitin että kun vallitseva ilmanlämpötila on siinä 20C asteen tietämillä (tallissa) ja pihalla joskus lähempänä 30C astetta niin pihalta lähtee huomattavasti helpommin käyntiin.
Eli tää ongelma on vain kylmäkäynnistyksessä ei muulloin.
Uskon että akku on kunnossa koska jaksaa sahata tota moottoria (ruttu 11.5) tarvittaessa todella kauan.
kamski: Olin vähän epäselvästi selittänyt. Tarkoitin että kun vallitseva ilmanlämpötila on siinä 20C asteen tietämillä (tallissa) ja pihalla joskus lähempänä 30C astetta niin pihalta lähtee huomattavasti helpommin käyntiin.
Eli tää ongelma on vain kylmäkäynnistyksessä ei muulloin.
Uskon että akku on kunnossa koska jaksaa sahata tota moottoria (ruttu 11.5) tarvittaessa todella kauan.
Megatunesta: Advanced, Siitä sitten Fuel table selection ja Pulse inj2 during cranking -onko se ON vai Off ?Erkkios wrote:Jännitekorjainta säädetty ja alkaa jo paranemaan. Mutta lopetin säätämisen alkuunsa koska megatune alkoi herjaamaan että pitää olla tosi expertti jos nostaa jännitteen yli 0.2 ja siinä se oli jo valmiiksi. Nostin pykälittäin 0.2->0.25 ja käynnistyvyys senkuin paranee, ei kuitenkaan ihan täydellinen vielä. Kysymys kuuluukin että kuinka paljon tuota arvoa voi nostaa ja mitä se ylipäätään tarkoittaa? Mitä liian korkea arvo voi tehdä? Ettei nyt vaan kävis mitään...
kamski: Olin vähän epäselvästi selittänyt. Tarkoitin että kun vallitseva ilmanlämpötila on siinä 20C asteen tietämillä (tallissa) ja pihalla joskus lähempänä 30C astetta niin pihalta lähtee huomattavasti helpommin käyntiin.
Eli tää ongelma on vain kylmäkäynnistyksessä ei muulloin.
Uskon että akku on kunnossa koska jaksaa sahata tota moottoria (ruttu 11.5) tarvittaessa todella kauan.
Minä olen käsittänyt että kylmäkäynnistys rupea olemaan vasta siinä alkaen -20C.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Kyl tiedetään. No viilatan nyt vähän, jos moottorin saatu käyntiin -20c niin eiköhän sen saa myös "lämpötilassa alle 80 astettateg wrote:Kylmäkäynnistys on aina kun moottori ei ole kuuma eli puhutaan moottorin lämpötiloista alle 80 astetta.kamski wrote: Minä olen käsittänyt että kylmäkäynnistys rupea olemaan vasta siinä alkaen -20C.

Mutta alkuperäinen ongelma oli siinä että alle 10 asteen erolla oli kylmäkäynnistys ongelma. Ja on kokeiltu erilaisia kylmäkäynnistys rikastuksia, ainakin tekstin mukaan. Jolloinkaan kannattaa siis tarkista muut mahdolliset asetukset jotka vaikuttaa suoraan polttoaineen syöttöön.
Sorry harrastan itsekin joskus tai useinmiten pikakirjoitusta.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
eikös megasta löydy ihan valikko, millä voidaan sytkäennakkoa hienosäätää ja päästä ainakin osittain eroon ongelmasta, ainakin itse joskus kokeeksi laitoin siihen jotain arvoja, kun kerran tuon mitsun koneen alkuperäisen ECU:n arvot oli tiedossakamski wrote:
Mutta alkuperäinen ongelma oli siinä että alle 10 asteen erolla oli kylmäkäynnistys ongelma.


tai sitten mä olen taas ihan eri asiassa, kuin muut

Pienillä suuttimilla yms. loppuu ainaki itellä 7A-FE koneessa warm up kartta. Siis maksimi luku on 255.. En tiedä onko jossaki asetuksissa muualla häikkää mutta tuon avulla sain riittää ja käy mutenki paremmin kylmänä ku on ennakkoa enemmän. Ja ihan hyvällä menestuyksellä käyntiin vaikka -40 pakkasta ilman roikkaa..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Hetki taas vierähti ennen kuin pääsin auton kimppuun. Kevät tulee kovaa vauhtia, nyt on pakko löytyä aikaa tähän projektiin
Tuleeko resettejä tai hyppiikö kierrosluku?
-Kierrosluku hyppii, mitä se tarkoittaa?
Megatunesta: Advanced, Siitä sitten Fuel table selection ja Pulse inj2 during cranking -onko se ON vai Off ?
-ON
Vaihdoin autoon uudet bensat ja lisäsin after start enrichment arvoja reiluusti niin lähti jo muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Täytyy odotella että kone jäähtyy ja kokeilla uudestaan ja tarvittaessa lisätä vielä bensaa. Jospa se sitte olisikin ollut vain siitä kiinni? Latausjänniteen puuttuminen käynnistyksessä on vain aina ollut niin selkeä vika jonka jälkeen on lähtenyt toimimaan.
Mega siis ohjaa vain bensaa.

Tuleeko resettejä tai hyppiikö kierrosluku?
-Kierrosluku hyppii, mitä se tarkoittaa?
Megatunesta: Advanced, Siitä sitten Fuel table selection ja Pulse inj2 during cranking -onko se ON vai Off ?
-ON
Vaihdoin autoon uudet bensat ja lisäsin after start enrichment arvoja reiluusti niin lähti jo muutaman yrityksen jälkeen käyntiin. Täytyy odotella että kone jäähtyy ja kokeilla uudestaan ja tarvittaessa lisätä vielä bensaa. Jospa se sitte olisikin ollut vain siitä kiinni? Latausjänniteen puuttuminen käynnistyksessä on vain aina ollut niin selkeä vika jonka jälkeen on lähtenyt toimimaan.
Mega siis ohjaa vain bensaa.