Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
Moderator: Masi_K
Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
Tietäskö joku miks tuo megatune näyttää noi suutinten käyttösuhteet sillein että toinen on 2x ensimmäinen? Kuuluuko sen muka ollakin noin? Eli toihan antaa toisille pytyille nyt 2x soppaa mitä toisille
Tossa logi pienestä käynnistyksestä: http://up.servut.us/22301
Tossa logi pienestä käynnistyksestä: http://up.servut.us/22301
Volvo B200MS turbo prokkis..
mulla teki joskus tuota samaa hi-res extra koodilla, mutta ongelma poistui, kun siirtyi ruiskutuksessa samanaikaisuuteen, vaihtelevan sijaan (en nyt juuri muista näiden termejä lontooksi
)
koneen käynnistä kyllä huomas, että kone sai tuplamäärän soppaa toisilla suuttimilla ja kävi vain kolmella, kun toiset kolme pyttyä "uivat" bensassa (isot suuttimet
)
missään tapauksessa asia ei kuulu olla näin, eli logissa pitäis näkyä samat määrät molemmille pankeille... koodi voi joskus korruptoitua tai olla joku muu häiriö asetuksissa...

koneen käynnistä kyllä huomas, että kone sai tuplamäärän soppaa toisilla suuttimilla ja kävi vain kolmella, kun toiset kolme pyttyä "uivat" bensassa (isot suuttimet

missään tapauksessa asia ei kuulu olla näin, eli logissa pitäis näkyä samat määrät molemmille pankeille... koodi voi joskus korruptoitua tai olla joku muu häiriö asetuksissa...
Re: Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
HembalanD wrote:Tietäskö joku miks tuo megatune näyttää noi suutinten käyttösuhteet sillein että toinen on 2x ensimmäinen? Kuuluuko sen muka ollakin noin? Eli toihan antaa toisille pytyille nyt 2x soppaa mitä toisille
Tossa logi pienestä käynnistyksestä: http://up.servut.us/22301
Mulla tekee ihan samaa, toinen bankki saa puolet enemmän. Käytössä siis Megasquirt 1 v3.0 ekstrakoodilla. Ruiskuttaa molempiin saman määrän jos "4 injections per cycle" mutta jos 2 niin toinen bankki saa tuplamäärän. Ja staging on vaihtelevat bankit...
Mikähän ihme tuon tekee ihmettelee aloitteleva squirttaaja

Re: Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
Sinulla ilmeisesti väärät asetukset.JAS wrote:HembalanD wrote:Tietäskö joku miks tuo megatune näyttää noi suutinten käyttösuhteet sillein että toinen on 2x ensimmäinen? Kuuluuko sen muka ollakin noin? Eli toihan antaa toisille pytyille nyt 2x soppaa mitä toisille
Tossa logi pienestä käynnistyksestä: http://up.servut.us/22301
Mulla tekee ihan samaa, toinen bankki saa puolet enemmän. Käytössä siis Megasquirt 1 v3.0 ekstrakoodilla. Ruiskuttaa molempiin saman määrän jos "4 injections per cycle" mutta jos 2 niin toinen bankki saa tuplamäärän. Ja staging on vaihtelevat bankit...
Mikähän ihme tuon tekee ihmettelee aloitteleva squirttaaja
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
Ilmeisesti joo, en oo vaan keksinyt missä menee pieleen... :/
Re: Toinen suutinpankki ruiskuttaa tuplat?
Ei kellään olisi tosiaan ideoita mikä mahtaa aiheuttaa, että auton saa käymään hyvin ainostaan 4 alternative ruiskutusta per työtahti? 
Autona siis 4 pyttyinen 4. ruisku mazda.
1 simultaneous tai 2 alternativeä eivät saa autoa käymään kunnolla vaan paukuttaa putkessa ja ottaa huonosti kierroksia. Laajakaistalambdan saa kyllä näyttämään asiallisia lukemia mutta kone ei vaan käy kunnolla.
Olen siis ottanut tuon 4 alternative ruiskutusta -kartan pohjaksi (jossa säädöt jo oikein hyvin kohdallaan), muuttanut ruiskutusten määrän puoleen ja säätänyt tuolla required fuelilla lambdamittarin järkevälle alueelle koska peruskartta on jo oikeanmuotoinen. Silti ei saa pelaamaan tuota. Voikohan vika olla koodissa, suuttimissa, johdotuksissa? Onko muilla ollut samantyyppistä säätöongelmaa?

Autona siis 4 pyttyinen 4. ruisku mazda.
1 simultaneous tai 2 alternativeä eivät saa autoa käymään kunnolla vaan paukuttaa putkessa ja ottaa huonosti kierroksia. Laajakaistalambdan saa kyllä näyttämään asiallisia lukemia mutta kone ei vaan käy kunnolla.
Olen siis ottanut tuon 4 alternative ruiskutusta -kartan pohjaksi (jossa säädöt jo oikein hyvin kohdallaan), muuttanut ruiskutusten määrän puoleen ja säätänyt tuolla required fuelilla lambdamittarin järkevälle alueelle koska peruskartta on jo oikeanmuotoinen. Silti ei saa pelaamaan tuota. Voikohan vika olla koodissa, suuttimissa, johdotuksissa? Onko muilla ollut samantyyppistä säätöongelmaa?
minäkin huomasin että toiset suuttimen antaa tuplat jolloin suuttimien hyödystä jää puolet pois kun sulkee suuttista bensan tulon (duty cycle 2 menee yli 100%) missä mahtaa olla vika? onko jokin asetus mikä tuplaa toisten suuttimien bensan määrän?
Toyota Corolla DX TE71 -83
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian
vika korjaantui kun laittoi 4kertaa ruikkaamaan suuttimien eriaikaan ruiskiessa.fin_toy wrote:minäkin huomasin että toiset suuttimen antaa tuplat jolloin suuttimien hyödystä jää puolet pois kun sulkee suuttista bensan tulon (duty cycle 2 menee yli 100%) missä mahtaa olla vika? onko jokin asetus mikä tuplaa toisten suuttimien bensan määrän?
Toyota Corolla DX TE71 -83
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian
-Ruutta paikallaan (Koodina 029y4)
-"garrett 25 disco potato" tulossa pian