Lambda-antureista...
Moderator: Masi_K
Lambda-antureista...
Elikkä minkäslaisen lambda-anturin mä nyt tarvitsen, että saan megan pelaamaan sen kanssa? Minkälaisen anturin nuo seosmittarit vaatii kaverikseen?
Moottoriksi on tulossa Toyotan 4A-GE moottori ja tallella on siitä tuo alkuperäinen lambda-anturi, joka on nelijohtoinen lämmityksellä varustettu malli. Voiko tuota hyödyntää mitenkään vai onko sillä heitettävä vesilintua?
Moottoriksi on tulossa Toyotan 4A-GE moottori ja tallella on siitä tuo alkuperäinen lambda-anturi, joka on nelijohtoinen lämmityksellä varustettu malli. Voiko tuota hyödyntää mitenkään vai onko sillä heitettävä vesilintua?
Toyota Celica 1600ST vm.1975
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Toimii se "tavallinenkin" lambda aivan hyvin. Sillä saa koneen säätöihin ja mega saa takaisinkytkennän stoikiometrisen seoksen säätämistä varten (= mega vääntää seosta lambda arvoon 1, a/f 14.7)TumppU85 wrote:Mut siis ainakin ensitestit onnistunee tuolla lambdalla?
Laajakaista antaa tarkempaa tietoa kun seos on jotain muuta kun tuo lambda 1. Lisäksi laajakaista-lambdalla saa käyttöön 8x8 AFR-asetuskartan jolloin megan saa säätämään seosta eri kuormitusalueille eri tavalla ja tarvittaessa bensakartan säätäminenkin onnistuu ohjelmallisesti so. itse ei tarvitse kuin poljeskella kaasua. Jos aikeissa on virittää konetta tosissaan, on laajakaista ehdoton. Normaali/katukäyttöön riittää tavallinen.
Käyttipä mitä tahansa lambdaa, pitää tietää mitä tekee kun muokkaa bensa/syttykarttaa.
Jos kaikki asetukset OK, -niin toimii.
Kannattaisi tarkista konfiguraatiosta ja MegaTunesta että on valittu oikea laajakaista lambda. Mitä se 8X8 taulukko näyttää mill.volt vai AFR ?
Megatunesta; More settings, Lamda AFR setting ja siitä sitten valitan For VE Table 1 ON. mikäli käytät ve 1 taulukon mukaan afr korjaus.
Tää kannattaa muistaa, yksi säädetty kohta vaikuttaa vähintään kolmen eri asian.
Kannattaisi tarkista konfiguraatiosta ja MegaTunesta että on valittu oikea laajakaista lambda. Mitä se 8X8 taulukko näyttää mill.volt vai AFR ?
Megatunesta; More settings, Lamda AFR setting ja siitä sitten valitan For VE Table 1 ON. mikäli käytät ve 1 taulukon mukaan afr korjaus.
Tää kannattaa muistaa, yksi säädetty kohta vaikuttaa vähintään kolmen eri asian.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Vistasta en osaa sanoa kun on XP pro käytössä mutta, muuta laajakaistalle suuremmat säätö-korjaukset ominaisuudet, taikka laihenna sokkona VE kartan varovasti sillei. Kokeile laittaa koko AFR suhdeksi vaikka 13.0afr ja katso mitä tapahtuu. Onko sinulla PLX käytössä?
edit, Sitten vielä MegaTunen Afr mittarista näkee vain sen hetken tilanne. Eli mittari näyttä ajon aikana aina jotain 12-15 AFR lukuja vaikka todellisuudessa onkin seokset 13.1 AFR.
edit, Sitten vielä MegaTunen Afr mittarista näkee vain sen hetken tilanne. Eli mittari näyttä ajon aikana aina jotain 12-15 AFR lukuja vaikka todellisuudessa onkin seokset 13.1 AFR.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
No joo ei kai sillä väliä mikä laajakaista on kiinni kunhan vaan toimii -on pää asia.
Voin tässä viikonloppuna vilkaista Vistan tilannetta jos sais siihen logViewer asennettua mutta ei kai siinä pitäisi olla mitään sen ihmeellisempää olla.
Mutta tämän minun piti kysyä jo ensimmäisessä viestissä että miksi luulet että 8x8 AFR taulukko ei ole mukana. Mikä vaihtoehtoinen laajakaista on valittuna MegaTunessa?
Voin tässä viikonloppuna vilkaista Vistan tilannetta jos sais siihen logViewer asennettua mutta ei kai siinä pitäisi olla mitään sen ihmeellisempää olla.
Mutta tämän minun piti kysyä jo ensimmäisessä viestissä että miksi luulet että 8x8 AFR taulukko ei ole mukana. Mikä vaihtoehtoinen laajakaista on valittuna MegaTunessa?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Sinulla kuitenkin suuttimet 1000cc luokka vai?datsun180 wrote:plx on valittu valikosta ja 8x8 taulukko käytössä mutta se ei vaan mene seos sen taulukon mukaan vaikka muuttelee arvoja exsthaus gas settingissä
Jos kerran logia on otettu niin kyl ne siellä koneella on. Sinun ei tarvitsee kuin avata LogViewer ja etsit Car1 tiedosto taidatsun180 wrote: onnistuu se megalogvieveri asentaa vistalle ja toimiiki oikeen mutta tallennetut logit vaan ei näy konneella

TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suuttimet on 630cc ja logi ei vaan vistalla näy vaikka miten etit ja tallennat ainut millä näkyy niin on megatunessa siinä ku tallennat sitä lokia nii näkyy kaikki siellä, mutta muuten ei vaikka haulla hakee tai lokivieverillä ettii ja jos yrittää kopioida sieltä megatunesta ku se näkyy se tiedosto nii se ei anna liittää sitä mihinkää.
Sun täytyy muuttaa Megasquirt- kansion suojausasetuksia sillai, että sulla on täydet oikeudet käyttää kyseistä kansiota.datsun180 wrote:suuttimet on 630cc ja logi ei vaan vistalla näy vaikka miten etit ja tallennat ainut millä näkyy niin on megatunessa siinä ku tallennat sitä lokia nii näkyy kaikki siellä, mutta muuten ei vaikka haulla hakee tai lokivieverillä ettii ja jos yrittää kopioida sieltä megatunesta ku se näkyy se tiedosto nii se ei anna liittää sitä mihinkää.
Eli napsautat Program filesissa hiiren oikeella Megasquirt- kansion kohdalla ja avaat Ominaisuudet- ikkunan.
Sieltä avaat Suojaus- välilehden ja painat Muokkaa- nappia. "Ryhmä- tai käyttäjänimet"- valikosta valitset oikean käyttäjän ja alemmassa valikossa laitat vaan rastin ruutuun "Salli Täydet oikeudet".
Tällä tavalla ainakin itselläni ratkesi kaikki vastaavat ongelmat.