Boschin tyhjäkäyntiventtiili
Moderator: Masi_K
Boschin tyhjäkäyntiventtiili
Kyseessä on boschin 3-napainen tyhjäkäyntiventtiili (0 280 140 509) 325 E30 bemarista. Miten tuo kyseinen vehje pitää kytkeä MegaSquirtiin?
Ohjaus tapahtuu ilmeisesti PWM:llä joten FIdle ohjauksen transistori pitää vaihtaa järeämpään, mutta millaiseen?
Ohjaus tapahtuu ilmeisesti PWM:llä joten FIdle ohjauksen transistori pitää vaihtaa järeämpään, mutta millaiseen?
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#Fidle
mulla on TIP122 ja kytkentä suunnilleen kuin linkin kuvassa eli vastuksen läpi maihin se napa mikä vetää venttiiliä kiinni
mulla on TIP122 ja kytkentä suunnilleen kuin linkin kuvassa eli vastuksen läpi maihin se napa mikä vetää venttiiliä kiinni
PE-LE wrote:http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#Fidle
mulla on TIP122 ja kytkentä suunnilleen kuin linkin kuvassa eli vastuksen läpi maihin se napa mikä vetää venttiiliä kiinni
mikä tarkoitus tuolla diodilla on tuossa kytkennässä? ja mihin tuo +12v ignition menee?
Obi-Lan wrote:Käsittääkseni toi diodi purkaa ton venttiilin aiheuttamat mahdolliset virtapiikit. Niitä voi syntyä jos venttiili äkkinäisesti sulkeutuu ja se luisti menee kelan läpi.
+12V ign on normi 12v jännite mikä tulee silloin kun virrat on päällä.
eli käytännössä mihin tuo toinen pää kytketään? Käykö esim. D9 oikea jalka? josta pitäisi löytyä +12v
Itsellä on kanssa tuon tyhjäkäyntiventtiilin kytkeminen edessä.
Eli bosch 3 napainen,0 280 140 509
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... -valve.JPG
tämän kuvan perusteella, FIdlen ja +12v ymmärsin
mutta tuon maihin vedon en oikeen hokannut,eli yksi pinni maihin jonkun vastuksen läpi?
Eli bosch 3 napainen,0 280 140 509
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... -valve.JPG
tämän kuvan perusteella, FIdlen ja +12v ymmärsin
mutta tuon maihin vedon en oikeen hokannut,eli yksi pinni maihin jonkun vastuksen läpi?
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
eli maihin suoraan,vai tuon vastuksen(vai mikä se nyt onkaan) läpi?Vauhtivaunu wrote:Sen tarkoitus on vetää/pitää se venttiili kiinni. Jos tuota ei laita niin menee venttiili auki-asentoon ja kone parkaisee kierroksille.JJR wrote: mutta tuon maihin vedon en oikeen hokannut,eli yksi pinni maihin jonkun vastuksen läpi?
pistetääs tyhymä kysymys saman otsikon alle:
eli, tollanen boshin kylmäkäyntiä jelppaava kaks napanen häslkkä tulee mulle, niin pitääkö se ohajata releen kautta, vaiko pystyykö mega ohhjaamaan sitä suoraan pinninsä (jonka numeroa en nyt muista) kautta?
Ja kuuluuko tollasen releen olla hieman auki kokoajan? Tuo kun mielestäni hönkii läpi vaikkei siihen virtaa syötäkään.
Hyvinhän tuo lada kyllä pelaa ilman tuota solenoidiakin, mitl nyt kylmänä vähän yskii
eli, tollanen boshin kylmäkäyntiä jelppaava kaks napanen häslkkä tulee mulle, niin pitääkö se ohajata releen kautta, vaiko pystyykö mega ohhjaamaan sitä suoraan pinninsä (jonka numeroa en nyt muista) kautta?
Ja kuuluuko tollasen releen olla hieman auki kokoajan? Tuo kun mielestäni hönkii läpi vaikkei siihen virtaa syötäkään.
Hyvinhän tuo lada kyllä pelaa ilman tuota solenoidiakin, mitl nyt kylmänä vähän yskii

Sitä mitä meillä ei oo, se me tehään ite.
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...
Sitä mitä me ei ite osata tehä, sitä me ei tartteta...