ei käynnisty ilman kaasua.
Moderator: Masi_K
No nyt on vähän helpompaa edetä. Kyseessä on sytytysmoduli yhdellä sytkälähöllä.
Sytkäkivi on 3 jalkainen kaveri, mutta ajaa lähes saman asian.
Mulla oli joskus Wolkkarissa vastaavanlainen sytkämoduli joka antautui 280 000 tkm jälkeen. Kyseinen mokkula saattaa hajota kokonaan mutta osaa myös kitua ja tuottaa harmaita hiuksia. Ja mikä ettei vois viedä HALL mukanaan tai toisinpäin, tiedä häntä.
Modulin toimivuuden pystyy toteamaan vertaamalla arvot uuteen mittailemalla ihan perus mittarilla. Tarvikkeena saa jo 20 € Eiköhän tämä tästä.
Sana "tarvike" ei miellytä kaikkia kuten myös minuakaan. Kannattaa pyrkiä käyttämän merkki osia. Taikka erittäin laadukkaita tarvike osia.
Minulla joskus vakio Toyotassa -tarvike moduli, otti kierroksia 3500 rpm asti.. Oli kyllä kieltämättä outoa ajella.
Sytkäkivi on 3 jalkainen kaveri, mutta ajaa lähes saman asian.
Mulla oli joskus Wolkkarissa vastaavanlainen sytkämoduli joka antautui 280 000 tkm jälkeen. Kyseinen mokkula saattaa hajota kokonaan mutta osaa myös kitua ja tuottaa harmaita hiuksia. Ja mikä ettei vois viedä HALL mukanaan tai toisinpäin, tiedä häntä.
Modulin toimivuuden pystyy toteamaan vertaamalla arvot uuteen mittailemalla ihan perus mittarilla. Tarvikkeena saa jo 20 € Eiköhän tämä tästä.
Sana "tarvike" ei miellytä kaikkia kuten myös minuakaan. Kannattaa pyrkiä käyttämän merkki osia. Taikka erittäin laadukkaita tarvike osia.
Minulla joskus vakio Toyotassa -tarvike moduli, otti kierroksia 3500 rpm asti.. Oli kyllä kieltämättä outoa ajella.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Mulla oli tuossa tarvike sytytysmoduli sillon ku käytin tuota fidlee ohjaukseen, LED 17 päivityksen yhteydessä vaihtu tilalle ihan aito Boschin tuote.
Vaan en nyt usko että se vika tuossa modulissakaan olis kun antaa niin hyvän kipinän. Voi tietysti olla että sitten kun sylinteripaineet nousee niin kipinä ei ookkaan enää niin hyvä.
Vaan en nyt usko että se vika tuossa modulissakaan olis kun antaa niin hyvän kipinän. Voi tietysti olla että sitten kun sylinteripaineet nousee niin kipinä ei ookkaan enää niin hyvä.
Mulla on vanhuksessa 2kpl nuita possin alkuperäisiä 139 loppusia ja pösön hukkakipinäpuola. Ei ole loppunu kipinä possin 4 kärkisillä yli 2.5bar ahtoillakaa.. Ja ite vierastan myös nuita tarvikkeita. Vaikka alkuperäinen kirpaisee nin silti tulee halvemmaksi mitä ostaa monta tarviketta ku ne ei kestä tai toimi ollenkaa. Tosin onha niissäki niitä ei maanantai versioita jotka toimii ja kestää..
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
kamski wrote:Kerro vähän led 17 modauksesta millä reseptillä olet toteuttanut sen.
Olettaen että mekaaninen puoli kunnossa niin ei jää muuta kuin tuo modaus kyseenalaiseksi.
Meikäläisellä oli joskus vastaavanlainen vika. Oli liian suuri ylösvetovastus!!!
Olet vastannut lähinnä Hall modauksesta, mutta miten on led 17 modauksen laita?peanuts wrote:Toi sytkämodi on tehty seuraavasti:
D5 ja D8 korvattu hyppylangalla. D5 oikealta puolelta vedetty 1K vastus D9 oikealle puolelle (12V hall-anturi). XG1 ja XG2 yhdistetty hyppylangalla. Ja tuo hall signaali tulee pinniin 24.
Modin jälkeen tein varmuuden vuoksi uudelleen tuon hall anturin säädön, trigger anglet ym. ja tuli täysin samat arvot kuin sillon kun oli fidle ohjaamassa sytkää joten luulisin että tuokin puoli kunnossa.
Lähinnä sillä vaan mietin, kun ennen oli alkuperäinen hall-anturi ja fidle ohjaamassa ja nyt tarvike anturi ja LED 17 ohjaamassa, että jos niissä olis ollu tuo liipaisu kohta erilainen (alkuperäisessä Hi to Lo) mut eikös sen sitten pitäis näkyä tuossa trigger anglessakin, eli ei ois tullu samat arvot kun fidlee käytettäessä.
Hienoa että kerroit uudesta BOSCH modulista se on myös olennainen asija.peanuts wrote:Mulla oli tuossa tarvike sytytysmoduli sillon ku käytin tuota fidlee ohjaukseen, LED 17 päivityksen yhteydessä vaihtu tilalle ihan aito Boschin tuote.
Vaan en nyt usko että se vika tuossa modulissakaan olis kun antaa niin hyvän kipinän. Voi tietysti olla että sitten kun sylinteripaineet nousee niin kipinä ei ookkaan enää niin hyvä.
Eli jää vaan toi led 17 modaus kyseenalaiseksi, mistä mihin ja minkä kokoinen?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Sillä vaihoin itekin tuommoseen alkuperäseen ku paljon on noita tarvikkeita haukuttu ja sattu olemaan "ylimäärästä" rahaa. Sitä ennen tosin oli muistaakseni Hucon (vai mikä se on) tarvike moduli joka kesti kyllä pitkään ajella tuon fidle-ohjauksen kanssa.
Huomenna jos ehtii niin pitää kokeilla vielä noita käynnistysrikastuksia säätää lisää, alotin käynnistys yritykset samoilla rikastuksilla mitä oli ennen koneremppaa mut näytti että ois ollu turhan rikkaalla kun tulpat oli ihan nokiset käynnistely yritysten jäljiltä.
Huomenna jos ehtii niin pitää kokeilla vielä noita käynnistysrikastuksia säätää lisää, alotin käynnistys yritykset samoilla rikastuksilla mitä oli ennen koneremppaa mut näytti että ois ollu turhan rikkaalla kun tulpat oli ihan nokiset käynnistely yritysten jäljiltä.
Niin ja tuo LED modaus.
Siinä ei taida pikaisella vilkasulla olla muutaku tuosta LED 17 - jalasta vedetty piuha suoraan pinnin 25 liittimelle josta menee sitten edelleen tuonne sytytysmodulille.
Täältä foorumilta kun luin että tuo Boschin -139 moduuli ei tartte tuota ylösveto vastusta LED 17 - jalan ja R23 oikeanpuolen välille niin sillä jätin sitten sen vastuksen siihen laittamatta. Tuon kummempaa modausta siihen ei oo laiteltu
Siinä ei taida pikaisella vilkasulla olla muutaku tuosta LED 17 - jalasta vedetty piuha suoraan pinnin 25 liittimelle josta menee sitten edelleen tuonne sytytysmodulille.
Täältä foorumilta kun luin että tuo Boschin -139 moduuli ei tartte tuota ylösveto vastusta LED 17 - jalan ja R23 oikeanpuolen välille niin sillä jätin sitten sen vastuksen siihen laittamatta. Tuon kummempaa modausta siihen ei oo laiteltu
Voisihan sitä kokeilla väliaikaisesti mutta takaisin viimeksi toimivan muotoon -idle ohjaukseksi. Saa suljettua sitten tuon levyn vikajuotos pois.
Taikka sitten tosiaan kokeilla muuttaa rikastukset. Dwellia voi myös kokeilla muutta.
Mutta kokeile yksi asia kerralla että tietää missä oli vikaa..
Taikka sitten tosiaan kokeilla muuttaa rikastukset. Dwellia voi myös kokeilla muutta.
Mutta kokeile yksi asia kerralla että tietää missä oli vikaa..
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Päivitetäänpä taas ku pääsi pitkästä aikaa käymään tallilla.
Edelleenkään ei oo saatu mitään eloa tuohon autoon. Sytkä ennakkoo muuteltu välillä 0-20 astetta, ja rikastuksia suuntaan ja toiseen, ei vaikutusta. Sillon tällön saattaa hörähtää mut ei käyntiin asti.
Sen verran tuossa oli kuitenki elämää että ku kokeilin vielä vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä siltä varalta että ois kuitenki se jako ollu sen 180ast pielessä ni ampu oikeen komeet liekit imusarjasta (oli siis imuputkisto otettu pois)
Ehkä eniten ihmetyttää se että edes startti pilotilla ei kone näytä minkäänlaista elonmerkkiä. Luulis että tuo edes vähän poksahtais sylinterissä jos vaan kipinä tulee.
Kokeilin vielä tuota virranjakajan kantta ja tulpanjohtoja vaihtaa, ei vaikutusta. Ihan yhtä nätin kipinän antaa ku entisilläki vermeillä.
En tiedä voisko tuo sitten olla vaan jotain alku kankeutta kun kone ei oo kasauksen jälkeen ollu vielä käynnissä, ja kasauksesta on jo vierähtäny aikaa jonkun verran.
Tästä on taas hyvä jatkaa. joskus...
Edelleenkään ei oo saatu mitään eloa tuohon autoon. Sytkä ennakkoo muuteltu välillä 0-20 astetta, ja rikastuksia suuntaan ja toiseen, ei vaikutusta. Sillon tällön saattaa hörähtää mut ei käyntiin asti.
Sen verran tuossa oli kuitenki elämää että ku kokeilin vielä vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä siltä varalta että ois kuitenki se jako ollu sen 180ast pielessä ni ampu oikeen komeet liekit imusarjasta (oli siis imuputkisto otettu pois)
Ehkä eniten ihmetyttää se että edes startti pilotilla ei kone näytä minkäänlaista elonmerkkiä. Luulis että tuo edes vähän poksahtais sylinterissä jos vaan kipinä tulee.
Kokeilin vielä tuota virranjakajan kantta ja tulpanjohtoja vaihtaa, ei vaikutusta. Ihan yhtä nätin kipinän antaa ku entisilläki vermeillä.
En tiedä voisko tuo sitten olla vaan jotain alku kankeutta kun kone ei oo kasauksen jälkeen ollu vielä käynnissä, ja kasauksesta on jo vierähtäny aikaa jonkun verran.
Tästä on taas hyvä jatkaa. joskus...

Tuohon jakoon vähän iteki päädyttiin päivällä auton kans roplatessa mut tuli katottua vielä uudemman kerran nuo merkit + 1. sylinterin tulppa irti ja mäntä yläkuoloon ja uudestaan merkkien tarkistus, oli ihan kohdallaan. Ihme putputus kuuluu, kävi jo venttiilien vuotokin mielessä mut anto tuo vielä joka sylinteristä 8bar puristuspaineet mitatessa.
Seuraavia pitkiä viikonloppuvapaita odotellessa, pääsee taas raplaamaan. Jos tää tästä pikkuhiljaa ku tarpeeks itteesä kiusaa ja pähkäilee.
Pakosarjaa tuo kuitenki vähän lämmitti että on siellä jotain yrittäny tapahtua, ja ku tulpan reiästä kokeilin bensaa laittaa ni sellanen höyrypilvi pöllähti sylinteristä että on siellä joku yrittäny palaa ku ilmeisesti suht lämmin ollu se männänlaki tai sylinterin seinämät siellä
Seuraavia pitkiä viikonloppuvapaita odotellessa, pääsee taas raplaamaan. Jos tää tästä pikkuhiljaa ku tarpeeks itteesä kiusaa ja pähkäilee.
Pakosarjaa tuo kuitenki vähän lämmitti että on siellä jotain yrittäny tapahtua, ja ku tulpan reiästä kokeilin bensaa laittaa ni sellanen höyrypilvi pöllähti sylinteristä että on siellä joku yrittäny palaa ku ilmeisesti suht lämmin ollu se männänlaki tai sylinterin seinämät siellä
Jatketaanpa taas... Mahtaakohan tuo kannen palotilan muoto vaikuttaa miten "huonontavasti" tuohon auton käynnistymiseen? Palotiloja on muokattu kevyesti pienen puristusten laskemisen vuoksi. Tuo muokkaus on tehty kuitenkin semmosella mallilla että oon nähny käytettävän muissakin vastaavissa kansissa ja on ilmeisesti toiminu kuitenki.
Aattelin että tuo auto nyt ois jo lähteny käymään ku alkaa kelitki lämmetä mutta ei vieläkään. Koodi tuli ajettua uusiks sisään ja kaikki asetukset tehtyä uudelleen alusta loppuun mut ei vaikutusta vieläkään. Eikä edelleenkään edes startti pilotti tuota tulosta. Seuraavalle tallireissulle ois sit tarkotus ottaa läjä erilaisia tulppia mukaan ja kattoo josko erilaisilla tulpilla sais mitään muutosta asiaan.
Aattelin että tuo auto nyt ois jo lähteny käymään ku alkaa kelitki lämmetä mutta ei vieläkään. Koodi tuli ajettua uusiks sisään ja kaikki asetukset tehtyä uudelleen alusta loppuun mut ei vaikutusta vieläkään. Eikä edelleenkään edes startti pilotti tuota tulosta. Seuraavalle tallireissulle ois sit tarkotus ottaa läjä erilaisia tulppia mukaan ja kattoo josko erilaisilla tulpilla sais mitään muutosta asiaan.
Ajoituslampulla on katottu sytytysennakko startatessa ja vastaa kyllä asetettua arvoa. Lamppu on tosin tommonen ihan perusmalli missä ei oo mitään säätöjä mut tein hihnapyörään merkit tolle starttiennakolle. Kipinätki kokeilin tuolla lampulla, toimii.
Niin ja kyllä nuo venttiilit näkyis aukeevan ku tiirailin vähän tuonne venttiilikoppaan öljykorkin kautta startatessa. Siitä nyt ei tietysti näe kunnolla että aukeeko ne täysin auki. Seuraavan kerran ku on auton kimpussa ni voishan tuon venttiilikopan tietysti ottaa auki ja kattoo vielä jos sais lisää öljyä menemään noihin nostajiin, voihan siellä hyvinki vielä tuota vajetta olla. Ei oo tullu tarkemmin tuota ajateltua ku aatteli vaan että kyllähän se startilla paineet sit nostaa ja öljy hakeutuu sinne minne pitää...
Oudoks tää homma alkaa mennä, aikoinaan ku ekan kerran megaa tuohon värkkäili ni sillon se lähti melkeinpä kerrasta käyntiin ku oli asetukset hieronu nappiin. Nyt ei vaan ota lähteekseen. Meni päivällä starttipilottiaki taas reilusti koneeseen mut ei vaikutusta.
Jos tuota pähkäilis jotain taas seuraavaa pidempää viikonloppua varten kun ehtis tallille päin, jos sais jotenki asian etenemään....
Niin ja kyllä nuo venttiilit näkyis aukeevan ku tiirailin vähän tuonne venttiilikoppaan öljykorkin kautta startatessa. Siitä nyt ei tietysti näe kunnolla että aukeeko ne täysin auki. Seuraavan kerran ku on auton kimpussa ni voishan tuon venttiilikopan tietysti ottaa auki ja kattoo vielä jos sais lisää öljyä menemään noihin nostajiin, voihan siellä hyvinki vielä tuota vajetta olla. Ei oo tullu tarkemmin tuota ajateltua ku aatteli vaan että kyllähän se startilla paineet sit nostaa ja öljy hakeutuu sinne minne pitää...
Oudoks tää homma alkaa mennä, aikoinaan ku ekan kerran megaa tuohon värkkäili ni sillon se lähti melkeinpä kerrasta käyntiin ku oli asetukset hieronu nappiin. Nyt ei vaan ota lähteekseen. Meni päivällä starttipilottiaki taas reilusti koneeseen mut ei vaikutusta.
Jos tuota pähkäilis jotain taas seuraavaa pidempää viikonloppua varten kun ehtis tallille päin, jos sais jotenki asian etenemään....
Ilmeisesti on tehty liikaa muutoksia kerralla, niin ei voi olla täysin varma edes sytytysjohtojen järjestyksestä. Kuitenkin ne on ilmeisesti nyt oikein päin, eli jakajasytkässä pyörijä näyttää ykköspyttyyn, sillon, kun puristustahti on lopuillaan (mäntä ylhäällä, molemmat venttiilit kiinni).
Kuullostaa kuitenkin tutuilta oireilta: Jotain koneessa tapahtuu, mutta ei käynnisty. Sitten käännetään jakajasta johdot "kulmasta kulmaan" eli 180 astetta. Kone riemastuu täysin, tulta tulee joka reiästä, yskii ja räiskii. Omassa tapauksessa oli piippumallin jakajan kansi jotenkin sekottanu ajatukset ja johdot menny pytyn verran, eli 90 astetta väärään järjestykseen.
Tuleeko pakoputken päästä, tai siis mihin se sitten loppuukin, yhtään mitään kun starttaa? Olen nähnyt sellasenkin tapauksen, missä laippaan on jäänyt reikä tekemättä (en käsitä miten siinäkin voi onnistua), tuskin sellaisesta puusilmäisyydestä kuitenkaan tässä on kyse
Kuullostaa kuitenkin tutuilta oireilta: Jotain koneessa tapahtuu, mutta ei käynnisty. Sitten käännetään jakajasta johdot "kulmasta kulmaan" eli 180 astetta. Kone riemastuu täysin, tulta tulee joka reiästä, yskii ja räiskii. Omassa tapauksessa oli piippumallin jakajan kansi jotenkin sekottanu ajatukset ja johdot menny pytyn verran, eli 90 astetta väärään järjestykseen.
Tuleeko pakoputken päästä, tai siis mihin se sitten loppuukin, yhtään mitään kun starttaa? Olen nähnyt sellasenkin tapauksen, missä laippaan on jäänyt reikä tekemättä (en käsitä miten siinäkin voi onnistua), tuskin sellaisesta puusilmäisyydestä kuitenkaan tässä on kyse

Kyllä laipoissa on ihan läpireikä, auto siis ollu ajossa mut laakeroitiin tuossa uusiks ja samalla hoonattiin sylinterit ja uusittiin männänrenkaat ym. Samalla sit muutin tuon sytkä ohjauksen fidlestä led 17. Muuten kuitenki kokoonpano pysyny täysin samana kun aiemmin ku auto oli ajossa. Putkesta välillä pöhäyttelee tavaraa ku hörähtelee tuo kone mut ei ota tulille.
Nuo tulpanjohdot nyt on ollu alusta asti oikeinpäin kun en jakajan kannesta niitä irrottanu olleskaan konerempan yhteydessä, sillä kokeilin tuota 180 asteen kääntöö et jos ois menny tuo kampiakselin ja nokan kohdistus sen 180 astetta pieleen. Vaan ei ollu sekään.
Tarkemmat tutkimukset jatkuu taas parin viikon päästä ku pääsee taas tallille ihmettelemään.
Kiitos nyt kuitenki kaikille jotka jaksaa tässä pohtia ja ihmetellä kaverina!
Nuo tulpanjohdot nyt on ollu alusta asti oikeinpäin kun en jakajan kannesta niitä irrottanu olleskaan konerempan yhteydessä, sillä kokeilin tuota 180 asteen kääntöö et jos ois menny tuo kampiakselin ja nokan kohdistus sen 180 astetta pieleen. Vaan ei ollu sekään.
Tarkemmat tutkimukset jatkuu taas parin viikon päästä ku pääsee taas tallille ihmettelemään.

Kiitos nyt kuitenki kaikille jotka jaksaa tässä pohtia ja ihmetellä kaverina!
noniin, taas pääs pitkästä aikaa tallille. Nyt on nuo nostajatki ilmattu mutta ei vaikuttanu mitenkään käynnistymiseen.
Semmosen mielenkiintosen havainnon tein, että kun Cranking Timing valikkoon vaihto TRIGGER RETURN ni kone käynnisty, mutta ei polttanu kaikilla sylintereillä eli käynti oli just semmosta että meinas kone hypätä syliin sieltä moottoritilasta
Sit ku vaihto takas TIME BASED asetuksen niin ei inahdakaan. Ja siis aiemmin sama kokoonpano ollut ihan ajossakin ja tuo TIME BASED- asetus ollu käytössä.
Mitä tuo TRIGGER RETURN- asetus nyt sit käytännössä tekee, ja oiskohan säädöt mahdollista saada silleen että sais tuolla TRIGGER RETURNILLA polttamaan kaikilla sylintereillä?
Kiitos taas.
EDIT: Lisätään tähän vielä tuo sytkäkokoonpano ettei auttavaisten ihmisten tartte koko viestiketjua selata läpi.
Eli virranjakajassa HALL-anturi, mega ohjaa sytkää LED 17 kautta, ja Boschin -139 sytkäpäätteellä.
Semmosen mielenkiintosen havainnon tein, että kun Cranking Timing valikkoon vaihto TRIGGER RETURN ni kone käynnisty, mutta ei polttanu kaikilla sylintereillä eli käynti oli just semmosta että meinas kone hypätä syliin sieltä moottoritilasta

Mitä tuo TRIGGER RETURN- asetus nyt sit käytännössä tekee, ja oiskohan säädöt mahdollista saada silleen että sais tuolla TRIGGER RETURNILLA polttamaan kaikilla sylintereillä?
Kiitos taas.
EDIT: Lisätään tähän vielä tuo sytkäkokoonpano ettei auttavaisten ihmisten tartte koko viestiketjua selata läpi.
Eli virranjakajassa HALL-anturi, mega ohjaa sytkää LED 17 kautta, ja Boschin -139 sytkäpäätteellä.
Käsitykseni mukaan trigger return on vaan wheel decoderin kanssa käytetty systeemi, jossa multitooth(36-1, 60-2 jne.) pyörien tietyn hampaan kohdalla annetaan kipinä, jolloin koneen pyörimisnopeuden muutokset puristustahdeista johtuen ei vaikuta sytytysennakkoon.
Sullahan on siis jakajassa halli, joka antanee yhden pulssin per kipinä, jolloin ei tietenkään käytetä wheel decoderia eikä siten myöskään trigger returnia, ja koska kone on käynyt ennen samalla setupilla?, poislukien:
1) hall-anturin vaihto
- jos megatune näyttää järkeviä kierroslukuja niin anturinkin pitäisi olla ok
2) sytkälähtö FIDLE->LED17
- sytytysennakko startatessa kohdillaan, pitäisi olla ok
3) syttykivi: huco->bosch
- onko varmasti täysin vastaava, spark inverted jne oikein, starttiennakko saattaa olla ok mutta vaeltelee sitten kierroksilla jos asetukset on väärin, tai heikko kipinä koska puolan lataus ei riitä.
Katso vielä lampulla, että jokainen pytty saa varmasti startissa kipinää, ja jos trigger returnilla saa käyntiin niin kokeilla tuleeko silloin kipinää kaikkialle. Nouseeko kierrokset cranking rpm ylitse vai käykö kone vaan trigger return koodin sekoilusta wheel decoderin puutteessa johtuvasta satunnaisesta kipinöinnistä.
Ja tietenkin jos koneessa on VR-anturi ja jonkunnäkönen monihammas triggeri kampiakselilla niin kyllähän sitä ja siten myös wheel decoderia kannattais käyttää, sillä kun voi ajaa jakajasytkääkin niin ei tuu liikaa muutoksia kerralla ja ooppelilta saattaa VRn tilalle löytyä sopiva hallikin, tosin ei se muunnospiiri ole paha, ostaa vaikka HEI-palikan hoitamaan muunnoksia. Pääasia on että muutetaan yhtä asiaa kerrallaan ja testataan toimivuus.
Sullahan on siis jakajassa halli, joka antanee yhden pulssin per kipinä, jolloin ei tietenkään käytetä wheel decoderia eikä siten myöskään trigger returnia, ja koska kone on käynyt ennen samalla setupilla?, poislukien:
1) hall-anturin vaihto
- jos megatune näyttää järkeviä kierroslukuja niin anturinkin pitäisi olla ok
2) sytkälähtö FIDLE->LED17
- sytytysennakko startatessa kohdillaan, pitäisi olla ok
3) syttykivi: huco->bosch
- onko varmasti täysin vastaava, spark inverted jne oikein, starttiennakko saattaa olla ok mutta vaeltelee sitten kierroksilla jos asetukset on väärin, tai heikko kipinä koska puolan lataus ei riitä.
Katso vielä lampulla, että jokainen pytty saa varmasti startissa kipinää, ja jos trigger returnilla saa käyntiin niin kokeilla tuleeko silloin kipinää kaikkialle. Nouseeko kierrokset cranking rpm ylitse vai käykö kone vaan trigger return koodin sekoilusta wheel decoderin puutteessa johtuvasta satunnaisesta kipinöinnistä.
Ja tietenkin jos koneessa on VR-anturi ja jonkunnäkönen monihammas triggeri kampiakselilla niin kyllähän sitä ja siten myös wheel decoderia kannattais käyttää, sillä kun voi ajaa jakajasytkääkin niin ei tuu liikaa muutoksia kerralla ja ooppelilta saattaa VRn tilalle löytyä sopiva hallikin, tosin ei se muunnospiiri ole paha, ostaa vaikka HEI-palikan hoitamaan muunnoksia. Pääasia on että muutetaan yhtä asiaa kerrallaan ja testataan toimivuus.
Kone rempan yhteydessä tuli tosiaan tuo hall-anturi vaihdettua jakajaan kun tuo jakaja kävi kaverin testi setupissa lainassa ja polttivat anturin siitä
uudesta anturista tuli kuitenki testattua että triggeröinti toimii samalla tavalla ku alkuperäsessä. Megatune näyttää 200-260rpm startatessa ja kiinteellä 10 ennakolla pysyy ennakko kohdallaan ajoituslampulla katottuna. Tämä siis tuossa startatessa.
Syttykivenä on unipointin tarvikekivi, näitten kanssa ilmeisesti on jonkun verran ollu ongelmia, joskin itelläki oli myös aikasemmassa setupissa tuommonen käytössä ja toimi ihan hyvin.
Kampiakselilta löytyy sitten vielä tuommonen alkuperänen 60-2 pyörä, ja oon vakavasti harkinnu sen käyttöön ottoo, sais tuon jakaja hallin pois käytöstä. Tuolta mega-efi.fi sivuilta katoin jo tuommosta VR-anturin muunninpiiriä tuohon megaan, että jos semmosen hommais ja laittais alkuperäsen VR-anturin paikalleen. Sitä opelin hall-anturiaki miettiny tuohon mutta ilmeisesti ainaki osalla harrastajista ollu senkin kanssa jotain kierrostieto ongelmia, mitä oon foorumia seuraillu.
Jos tuon vr-anturin muunninpiirin tuohon asentais, niin tuohon megan piirilevyyn ei ilmeisesti tartte sit muita muutoksia tehdä, kun on jo nuo aikasemmat hall-jakajan sytkämuutokset tehty, vai olenko väärässä?
Seuraavana viikonloppuna pitää vielä kertaalleen tarkistaa lampun kans tuo että tulee joka pytylle nuo kipinät. Kertaalleen oon silleen testannu että otin kaikki tulpat irti pakosarjan päälle riviin ja tulpanjohdot kiinni ja siinä ainaki anto hyvät kipinät.
Tästä taas eteenpäin kun tallille pääsee

Syttykivenä on unipointin tarvikekivi, näitten kanssa ilmeisesti on jonkun verran ollu ongelmia, joskin itelläki oli myös aikasemmassa setupissa tuommonen käytössä ja toimi ihan hyvin.
Kampiakselilta löytyy sitten vielä tuommonen alkuperänen 60-2 pyörä, ja oon vakavasti harkinnu sen käyttöön ottoo, sais tuon jakaja hallin pois käytöstä. Tuolta mega-efi.fi sivuilta katoin jo tuommosta VR-anturin muunninpiiriä tuohon megaan, että jos semmosen hommais ja laittais alkuperäsen VR-anturin paikalleen. Sitä opelin hall-anturiaki miettiny tuohon mutta ilmeisesti ainaki osalla harrastajista ollu senkin kanssa jotain kierrostieto ongelmia, mitä oon foorumia seuraillu.
Jos tuon vr-anturin muunninpiirin tuohon asentais, niin tuohon megan piirilevyyn ei ilmeisesti tartte sit muita muutoksia tehdä, kun on jo nuo aikasemmat hall-jakajan sytkämuutokset tehty, vai olenko väärässä?
Seuraavana viikonloppuna pitää vielä kertaalleen tarkistaa lampun kans tuo että tulee joka pytylle nuo kipinät. Kertaalleen oon silleen testannu että otin kaikki tulpat irti pakosarjan päälle riviin ja tulpanjohdot kiinni ja siinä ainaki anto hyvät kipinät.
Tästä taas eteenpäin kun tallille pääsee
Oon itse asias kokeillu jo ton koodin uudelleen latauksen. Mulla on yks ylimääränen prossu niin toisella prossulla on sama koodi mikä oli käytössä aiemmassa kokoonpanossa ja toiselle prossulle päivitin koodin ja tein asetukset uusiks mut ei oo vielä auttanu asiaa. No, tutkimukset jatkuu taas ku tallille pääsee
Olet varmaan kokeilu se koodin ajaa mutta tässä tarvii myös sen S 19 tiedoston ajaa uusiksi ja sen boot jumpperi oikean aikaan! Näin hämärästi muistelen että sinulla oli jotenkin hakusessa -miten se controlleri elvytetään.peanuts wrote:Oon itse asias kokeillu jo ton koodin uudelleen latauksen.
Niin tässä laitoinkin vinkin että -Ei se paljon tarvii että koodi menee sekasi kun työntää 12v. väärän paikkaan. Esim virhellinen bensapumpun kytkentä voi pistä koodin sekasi. Sinä itse varmaan tiedät parhaiten mikä prossu on nyt levyllä pyörimässä. Ja pitäisihän se periaatteessa hetkellisesti toimia vaikka onkin pieni oikosulku jossain levyllä? Riipu tietysti vähän tilanteesta.peanuts wrote:Mulla on yks ylimääränen prossu niin toisella prossulla on sama koodi mikä oli käytössä aiemmassa kokoonpanossa ja toiselle prossulle päivitin koodin ja tein asetukset uusiks mut ei oo vielä auttanu asiaa.
Kannattaa hommata sen simulaattorin niin helpottaa kummasti. Stimula voit harjoitella sitten kotona oikein kyllästymiseen asti! Ja jos se kotona toimii niin vika on auton kytkennöissä eikä tarvii enään arpoa!peanuts wrote: No, tutkimukset jatkuu taas ku tallille pääsee
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !