elikkäs ois tarkoitus turbottaa tommonen toyotan 2t ja laittaa siihen sitten tuo mega.
en ole tommosta ennen tehnyt niin tarvis joitain hyviä käytännön vinkkejä ja neuvoja. tarvittavat anturit on suunnilleen tiedossa, tuo sytytys vähä mietityttää. mites tuommonen turbo hässäkkä ja mega toimis tolla alkuperäisellä kärjettömällä jakajalla. tai tarviiko sitä edes kytkee tuohon megaan. vai olisko joku muu suht helppo ja kustannustehokas tapa saada hyvä sytytys tuohon laitteeseen. kiitoksia vaan mahdollisista vastauksista.
toyota 2t + mega
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kaksi vaihtoehtoa:nenonen2 wrote: en ole tommosta ennen tehnyt niin tarvis joitain hyviä käytännön vinkkejä ja neuvoja.
Aloitat lujan opiskelun ja aloitat lukemalla Megamanuaalin sekä foorumin kaikki Sinun projektiasi jotenkin sivuavat aiheet sekä luet/suomennutat MSnS-extran englanninkielisen manuaalin.
TAI
Annat homman jonkun kokeneemman tehtäväksi.
ai. no tän topicin voi sitten poistaa kun täälläkään ei saa kysyä omia kysymyksiä vaan pitää lukee vaan vanhoja.
tulisitko sitten tekemään sen mulle ilmaiseksi kun kerran pitäis antaa muille tehtäväksi.
EDIT: kirjoitin hakuun toyota 2t ja en löytänyt juurikaan omaan projektiini vastauksia. kun kaverit harrastaa enemmänkin ageja. mutta ei tosiaan tarvi auttaa.
tulisitko sitten tekemään sen mulle ilmaiseksi kun kerran pitäis antaa muille tehtäväksi.
EDIT: kirjoitin hakuun toyota 2t ja en löytänyt juurikaan omaan projektiini vastauksia. kun kaverit harrastaa enemmänkin ageja. mutta ei tosiaan tarvi auttaa.
Tojotan moottori on siinä missä muutkin moottorit. Sama resepti käy kaikille.
Joko jakajalla tai hukkakipinällä. Sisäisellä tai ulkoisella sytkävahvistimella. Tai COPeilla. Tai kärjillä. Tai EDIS:llä.
Kun oot valinnut järjestelmän, koitat lukaista sitä järjestelmää koskevan kohdan extran dokumentaatiosta ja täältä löytyy varmasti monta artikkelia aiheesta.
Jos et tosiaankaan näistä tiedä mitään, niin ei ole ollenkaan huono vinkki käskeä lukemaan megamanuaali.
Joko jakajalla tai hukkakipinällä. Sisäisellä tai ulkoisella sytkävahvistimella. Tai COPeilla. Tai kärjillä. Tai EDIS:llä.
Kun oot valinnut järjestelmän, koitat lukaista sitä järjestelmää koskevan kohdan extran dokumentaatiosta ja täältä löytyy varmasti monta artikkelia aiheesta.
Jos et tosiaankaan näistä tiedä mitään, niin ei ole ollenkaan huono vinkki käskeä lukemaan megamanuaali.
Tietyt asiat kun vaan ovat, moottorista(tai sen valmistajasta) riippumatta, samoja, ainakin periaatteen tasolla.nenonen2 wrote:ai. no tän topicin voi sitten poistaa kun täälläkään ei saa kysyä omia kysymyksiä vaan pitää lukee vaan vanhoja.
tulisitko sitten tekemään sen mulle ilmaiseksi kun kerran pitäis antaa muille tehtäväksi.
EDIT: kirjoitin hakuun toyota 2t ja en löytänyt juurikaan omaan projektiini vastauksia. kun kaverit harrastaa enemmänkin ageja. mutta ei tosiaan tarvi auttaa.
Mutta tässä sinulle kuitenkin ohje toyotan 2t motin squirttaamiseksi:
1. Valitse tarpeitasi vastaava mega(I/II/III?), tälle piirilevy, ja koodi.
2. Triggerin valinta, eli kierrostieto megalle, n. 3 vaihtoehtoa:
- Puolan miinus napa, orggis syttyvehkeet jää käyttöön, ei mahdollisuutta syttyohjaukseen, HELPPO(LÄHES VARMA)
- Orggis kärjetön(hall/induktiivinen)/(kärjetkin käynee?), puolien määrä alkuperäinen, helpohko(varauksin), sytty tarkkuus??
- Wheel decoder(/EDIS), halli/induktiivinen/pimeyden voimat lukee kampuralle (tai nokalle) tehtyä hammaspyörää(puuttuva hammas), tarkin syttyohjaus, jakaja, hukkakipinä ja suorasytty(2nd triggerillä) mahdollisuus, häriöaltis?, haastavin toteuttaa jos ei ole OEM kamaa.
3. Asennus
- Megan kokoaminen ja tetsaus
- Triggeröinti(ks. vaihe 2)
- Anturit mottiin
- Lambda(+pakolämpö) pakopuolelle
- Suuttimet imupuolelle
- PA-linjat(+catchtank)
- Polttoainepumppu(pumput)
- Imu- ja pakoputket
- Sulakkeet ja releet
- Sähköjohdot em. palikoille
4. Koodi ja perusasetukset purkkiin
- Triggeröinti
- Suuntaa antavia PA- ja (sytty)karttoja löytynee ja pystyy generoimaan jos ei löydy
5. Motti tulille
6. Kovaa (säätö)ajoa, huonoa huoltoa
7. ???
8. Profit
joo siis ei se huono vinkki ole että että lukee manuaalin. sehän on jopa itsestään selvää. harmitti lähinnä muuten kun oli huomattavissa hiukan nihkeä asenne.
ja sillä halusin nimenomaan tietoa tosta t koneen jakajasta että jos se onkin erityisen huono jostain syystä tuohon hommaan niin tekis heti sitten toisella tavalla.
mutta näistä uusista vastauksista valkeni jo aika paljon. täytyy varmaan ainakin aluksi jättää tuo vakio jakaja mutta hitsata sieltä vaan varmaan keskipako säätö jumiin, tai ainakin rajoittaa sitä.
ja sillä halusin nimenomaan tietoa tosta t koneen jakajasta että jos se onkin erityisen huono jostain syystä tuohon hommaan niin tekis heti sitten toisella tavalla.
mutta näistä uusista vastauksista valkeni jo aika paljon. täytyy varmaan ainakin aluksi jättää tuo vakio jakaja mutta hitsata sieltä vaan varmaan keskipako säätö jumiin, tai ainakin rajoittaa sitä.
Osta tämä setti: viewtopic.php?t=6552 niin pääset helpolla.
Muina vaihtoehtoina vaikka 12-1 pyörä ja honeywell hall anturi kampuralle. CS.servicestä löydät sopivan pyörän 2-t koneeseen ja vaikka mega-efistä anturin. Sit syttykivet boxiin tai bosch sytkävahvistin ja joku hukkakipinä puola.
Vakio 2t sytkä vehkeillä, ainakin kärjettömällä, pärjää 200hv tehoihin. Eli megalla ohjattais vain bensaa. Isommilla tehoilla ja isoilla paineilla hukkakipinä tms. tai msd, mallory etc. purkki jakajan ja puolan kaveriks..
Joka tapauksessa kannattaa ohjata sitä sytkää megalla.
Muina vaihtoehtoina vaikka 12-1 pyörä ja honeywell hall anturi kampuralle. CS.servicestä löydät sopivan pyörän 2-t koneeseen ja vaikka mega-efistä anturin. Sit syttykivet boxiin tai bosch sytkävahvistin ja joku hukkakipinä puola.
Vakio 2t sytkä vehkeillä, ainakin kärjettömällä, pärjää 200hv tehoihin. Eli megalla ohjattais vain bensaa. Isommilla tehoilla ja isoilla paineilla hukkakipinä tms. tai msd, mallory etc. purkki jakajan ja puolan kaveriks..
Joka tapauksessa kannattaa ohjata sitä sytkää megalla.