Opel hall kenkkuilee
Moderator: Masi_K
Opel hall kenkkuilee
Yritin tuossa pyöritellä konetta kierroslukutiedon toivossa, mitään ei näkynyt logeissa.
Eli kampuralla opelin hall lukemassa 12-1 koloja.
Syöttö 12v josta 1k ylösveto signaalijohtoon.
Anturin keskinasta lykkää reilut 5v ulos jatkuvasti riippumatta onko koloa edessä tai ei,
sama toistuu myös anturi irrallaan pyödällä kokeillessa.
Ei siis vaihda tilaa lainkaan.
Onko tää nyt rikki vai mikä on vialla?
Eli kampuralla opelin hall lukemassa 12-1 koloja.
Syöttö 12v josta 1k ylösveto signaalijohtoon.
Anturin keskinasta lykkää reilut 5v ulos jatkuvasti riippumatta onko koloa edessä tai ei,
sama toistuu myös anturi irrallaan pyödällä kokeillessa.
Ei siis vaihda tilaa lainkaan.
Onko tää nyt rikki vai mikä on vialla?
tällanen ongelma mulla
mega 2.2 extra 029y4
levystä en osaa sanoa kenenkä
hall anturi bosch 0281210 030
60-2
opel c20ne koneessa vakioanturi omalla paikallansa
kytketty:
1 +5v otettu samasta kun tpslle menevä
2 singaali
3 maa
ongelma on: startatessa rpm mittari heittelee miten sattuu ja tyhjäkäynnillä näyttää noin 350 kierrosta. ja käy tyhjäkäyntiä oikein
missäspäin mahtas olla vika?
jos ois jollaki neuvoja ni ois ihan hyvä. iteltä loppu jo ideat.
asetukset:
wheel decoder:off
jos laittaa ON ei näytä mitään eikä lähe käyntiin
kokeiltu wheel decoder settingistä eri asetuksilla. ei näytä millään mitään.
ja on kokeiltu kahella samallaisella(toi bosch) ja yhellä uudemmalla kaikilla sama homma. uudemmassa merkinnät: >pa66-gf30< 0073 07d
eri kytkentöjä kokeiltu 1:12v 2:singaali 3:maa noilla ei näytä mitään eikä toimi ja poksista sammuu kaikki ledit.
1:singaali 2:+5v 3:maa ei vaikutusta
mega 2.2 extra 029y4
levystä en osaa sanoa kenenkä
hall anturi bosch 0281210 030
60-2
opel c20ne koneessa vakioanturi omalla paikallansa
kytketty:
1 +5v otettu samasta kun tpslle menevä
2 singaali
3 maa
ongelma on: startatessa rpm mittari heittelee miten sattuu ja tyhjäkäynnillä näyttää noin 350 kierrosta. ja käy tyhjäkäyntiä oikein

missäspäin mahtas olla vika?
jos ois jollaki neuvoja ni ois ihan hyvä. iteltä loppu jo ideat.
asetukset:
wheel decoder:off
jos laittaa ON ei näytä mitään eikä lähe käyntiin
kokeiltu wheel decoder settingistä eri asetuksilla. ei näytä millään mitään.
ja on kokeiltu kahella samallaisella(toi bosch) ja yhellä uudemmalla kaikilla sama homma. uudemmassa merkinnät: >pa66-gf30< 0073 07d
eri kytkentöjä kokeiltu 1:12v 2:singaali 3:maa noilla ei näytä mitään eikä toimi ja poksista sammuu kaikki ledit.
1:singaali 2:+5v 3:maa ei vaikutusta
Wheel decoder ON oltava. XE:n asetukset käynevät siihenkin:
http://www.tyristori.de/pics/kadett/Sek ... igger.html
http://www.tyristori.de/pics/kadett/Sek ... igger.html
Arpomalla noita johtojen järjestyksiä saa korkeintaan sen anturin poltettua paskaksi. Wheeldecoder pitää olla käytössä kun on 60-2 pyörä. triggaukset pitää sinne wheel decoderin asetuksiin laittaa oikein että homma toimii.
Sitä kovasti ihmettelen miten se voi yleensä käydä ilman wheeldecoderia.
Kerro lisää siitä kokoonpanosta, miten sytytys on järjestetty?
Sitä kovasti ihmettelen miten se voi yleensä käydä ilman wheeldecoderia.
Kerro lisää siitä kokoonpanosta, miten sytytys on järjestetty?
No sitten se voi "käydä" jotenkin. Jos se kerran triggautuu ilman wheel decoderia, mutta ei wheel decoder käytössä, niin ongelma on luultavasti siinä wheeldecoderin asetuksissa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun mielestä pitää olla ainakin spark A konffattuna jollekkin hampaalle sinne asetuksiin, koska ruiskutus triggeröidään sillä. Voi olla että sille pitää valita myös joku outputti.