Volvoon Mega?
Moderator: Masi_K
Volvoon Mega?
Tuli tuossa mieleen että jos asentaisi ruiskuksi megan. Alunperin piti laittaa Haltechin E6A, mutta alkaa olla aika vanhaa tekniikkaa ja sen takia tuntuu olevan vaikeaa saada tietoa teknisissa asioissa.
Haltechin mukana tuli seuraavia osia,voiko niitä käyttää suoraan? Eritoten nuo sytkäpuolen osat olisi kiva saada käyttöön.
Syttykivi: Bosch 0 227 100 203
Puola: Bosch 0 221 503 001 , en löytäny edes googlella mut ilmeisesti 2x2 puola
3 BAR MAP : GM 7497316
Antureita: jäähdytysvesi lämpö, imuilma lämpö
TPS , ei tietoa mut on volvon alkuperäinenkin tallessa
Honeywell HALL + 6-1 triggeri kampiakselille
4-johdin Lambda Bosch
Haltechin johtosarja, saisi siitä varmasti modattua johtosarjan Megaan
Nyt arvon herrat muutama kysymys:
Mikä mega kannattaisi hommata (jos kaupan saa tarjota YV) kun ei ole tietoa et tarviiko extra korttia ja mitä softia pitää olla ym. Tarkoitus siis ohjata ruiskua ja syttyä. Lauchcontrol olis tietty plussaa.
Pääseekö noilla kamoilla mitä jo hyllyssä hyvin alkuun? Mitä uupuu listalta?
Nyt saa kehua megaa, ainakin se olis iso plussa että olis graafinen käyttis, vanhassa haltechissa olis ollu dos-pohjainen softa
Haltechin mukana tuli seuraavia osia,voiko niitä käyttää suoraan? Eritoten nuo sytkäpuolen osat olisi kiva saada käyttöön.
Syttykivi: Bosch 0 227 100 203
Puola: Bosch 0 221 503 001 , en löytäny edes googlella mut ilmeisesti 2x2 puola
3 BAR MAP : GM 7497316
Antureita: jäähdytysvesi lämpö, imuilma lämpö
TPS , ei tietoa mut on volvon alkuperäinenkin tallessa
Honeywell HALL + 6-1 triggeri kampiakselille
4-johdin Lambda Bosch
Haltechin johtosarja, saisi siitä varmasti modattua johtosarjan Megaan
Nyt arvon herrat muutama kysymys:
Mikä mega kannattaisi hommata (jos kaupan saa tarjota YV) kun ei ole tietoa et tarviiko extra korttia ja mitä softia pitää olla ym. Tarkoitus siis ohjata ruiskua ja syttyä. Lauchcontrol olis tietty plussaa.
Pääseekö noilla kamoilla mitä jo hyllyssä hyvin alkuun? Mitä uupuu listalta?
Nyt saa kehua megaa, ainakin se olis iso plussa että olis graafinen käyttis, vanhassa haltechissa olis ollu dos-pohjainen softa
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
On lambda input. Valitaan asetuksista kumpi lambda käytössä.
http://www.msextra.com/ms2extra/
Tuosta voi aloittaa tavaamisen ja lisää löytyy
http://www.megamanual.com/mtabcon.htm
Noista selviää kaikki likipitäen ja loput täältä foorumilta.
http://www.msextra.com/ms2extra/
Tuosta voi aloittaa tavaamisen ja lisää löytyy
http://www.megamanual.com/mtabcon.htm
Noista selviää kaikki likipitäen ja loput täältä foorumilta.
Alkuperäiseen suunnitelmaan muutoksena että laaja-kaista lambda tulee. Tuota boksia vaan että jos ostan valmiiksi kasatun esim. jenkeistä niin pitääkö/kannattaako tilata mitään extraa mukaan jos ohjailen boschin 2-kanavaista kiveä.
Jos valmiiksi kasattua MSII v3.0 boksia etsii, niin mistä muualta kannattaa katsella kuin, http://www.diyautotune.com/ sivuilta?
Jos valmiiksi kasattua MSII v3.0 boksia etsii, niin mistä muualta kannattaa katsella kuin, http://www.diyautotune.com/ sivuilta?
eikös täältä pitäis saada kaikki samat mitä tuolta rapakonkin takaa, mutta suomeksi... http://www.mega-efi.fi/Pahkis wrote:
Jos valmiiksi kasattua MSII v3.0 boksia etsii, niin mistä muualta kannattaa katsella kuin, http://www.diyautotune.com/ sivuilta?
Nyt on mega hommattu, kiitos JaniM
Sytkäkivi poistettu välistä ja ohjaukset muutettu suoraan megasta puolalle. Tuli mieleen et tartteeko välttämättä lisätä tuota konkkaa +12voltin ja maan välille?
Ja sitten kannattaako lisätä vastukset suosiolla suuttimien kanssa sarjaan kun nyt on 2kpl 2ohmisia suuttimia rinnan niin resistanssihan on 1ohmi.

Sytkäkivi poistettu välistä ja ohjaukset muutettu suoraan megasta puolalle. Tuli mieleen et tartteeko välttämättä lisätä tuota konkkaa +12voltin ja maan välille?
Ja sitten kannattaako lisätä vastukset suosiolla suuttimien kanssa sarjaan kun nyt on 2kpl 2ohmisia suuttimia rinnan niin resistanssihan on 1ohmi.
pakkohan se on sinne vastukset laittaa, jos ei ole pikakiinnitteiset suuttimen fetit, joita pystyy vaihtamaan 3 kertaa sekunnissa uusiinPahkis wrote:Nyt on mega hommattu, kiitos JaniM![]()
Sytkäkivi poistettu välistä ja ohjaukset muutettu suoraan megasta puolalle. Tuli mieleen et tartteeko välttämättä lisätä tuota konkkaa +12voltin ja maan välille?
Ja sitten kannattaako lisätä vastukset suosiolla suuttimien kanssa sarjaan kun nyt on 2kpl 2ohmisia suuttimia rinnan niin resistanssihan on 1ohmi.

-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Siis ei suuttimet tartte vastuksia v3. laudassa.
Turhaan niitä laitat. Tuossa laudassa on flyback piiri.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... l.html#pwm
Tuossa ne ohjeet.
Turhaan niitä laitat. Tuossa laudassa on flyback piiri.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... l.html#pwm
Tuossa ne ohjeet.
ja tuo on vielä MS2 prossullakin
no ei voi aina kaikkea huomata...
itse kun olen vielä MS1 käyttäjä ja hi-res koodissakin on tuo PWM ominaisuus muistakseni puukotettu pois koodista, niin sitä olettaa, että kaikilla muillakin on samat hilut ja rajoitukset
no, ei noista vastuksista kuitenkaan mitään haittaa/vahinkoa kai olisi ollut

itse kun olen vielä MS1 käyttäjä ja hi-res koodissakin on tuo PWM ominaisuus muistakseni puukotettu pois koodista, niin sitä olettaa, että kaikilla muillakin on samat hilut ja rajoitukset

no, ei noista vastuksista kuitenkaan mitään haittaa/vahinkoa kai olisi ollut

-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Kaikki anturit ja hall kin kytketty, tuli vaan muutamia kysymyksiä esiin kun sain läppärillä yhteyden.
1. TPS näyttää samaa arvoa koko ajan, viime viikolla tps kalibrointi onnistui mutta nyt on koko ajan arvona sama.. TPS:n mittasin yleismittarilla 435-3340 ohmia. Tein uuden kansion (auton rekkari) megatuneen, ni oliskohan uuden ini tiedoston konffaus jotenkin mennyt pieleen? Pitää vielä koittaa vielä uudestaan kun startin yhteydessä valitsee car1 eikä uutta kansiota..
2. Moottorin RPM näyttää koko ajan 65535
3. Kun muuttaa triggeri wheel settingsiä, niin valikoissa lukee
Red settings require an MS-2 reboot!
Kuinka reboot tehdään? sillä jumpperilla?
Koodina MS2 extra 2.1.0
1. TPS näyttää samaa arvoa koko ajan, viime viikolla tps kalibrointi onnistui mutta nyt on koko ajan arvona sama.. TPS:n mittasin yleismittarilla 435-3340 ohmia. Tein uuden kansion (auton rekkari) megatuneen, ni oliskohan uuden ini tiedoston konffaus jotenkin mennyt pieleen? Pitää vielä koittaa vielä uudestaan kun startin yhteydessä valitsee car1 eikä uutta kansiota..
2. Moottorin RPM näyttää koko ajan 65535
3. Kun muuttaa triggeri wheel settingsiä, niin valikoissa lukee
Red settings require an MS-2 reboot!
Kuinka reboot tehdään? sillä jumpperilla?
Koodina MS2 extra 2.1.0
kaapelit mittasin taas kerran läpi, kaikki ok! Ajoin extra koodin uudestaan sisään, tämän jälkeen sain lämpötila anturit ja tps:n kalibroitua. Kun laitoin triggeri asetuksia eli 6-1 pyörä kampiakselilla, painoin burn to ecu niin samantien kierrokset pomppaa reiluun 65 tuhanteen ja mat näyttää - 14'c
Itse itselleni vastaillen, taitaa olla vika asetuksissa.. Googlen avulla löytyi apuja
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=31532
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=31532
Lisä kysymyksiä
Sain megan toimimaan ja kierrosluku näkyy kun starttaa. Asetuksia olen laittanut, mutta heräsi muutama kysymys:
-Mitä pitää muuttaa että sytkä ja bensa karttoja voi asetella MAP asteikon mukaan kun nyt asettelu on 0-100%
-Mihin nastaan pitää kytkeä bensapumpun ohjaus ja maadoittiko mega sen?
-Launch on kytketty nastaan 3 / JS4 mutta kun sen nastan maadoittaa, niin ei megatunessa näy että kytkintä painaa. Pitäisikö näkyä siinä alhaalla?
-Ala palkissa lukee NOT SYNCED , mitä tarkoittaa?
-Mitä pitää muuttaa että sytkä ja bensa karttoja voi asetella MAP asteikon mukaan kun nyt asettelu on 0-100%
-Mihin nastaan pitää kytkeä bensapumpun ohjaus ja maadoittiko mega sen?
-Launch on kytketty nastaan 3 / JS4 mutta kun sen nastan maadoittaa, niin ei megatunessa näy että kytkintä painaa. Pitäisikö näkyä siinä alhaalla?
-Ala palkissa lukee NOT SYNCED , mitä tarkoittaa?
Re: Lisä kysymyksiä
Se 0-100% on MAP, jos et ole vaihtanut speed densitystä mihinkään.Pahkis wrote: -Mitä pitää muuttaa että sytkä ja bensa karttoja voi asetella MAP asteikon mukaan kun nyt asettelu on 0-100%
-Mihin nastaan pitää kytkeä bensapumpun ohjaus ja maadoittiko mega sen?
-Ala palkissa lukee NOT SYNCED , mitä tarkoittaa?
Bensapumpun ohjaus löytyy kaikista kytkentäkuvista ja siitä selviää sen toimintaperiaate.
NOT SYNCED vaikuttaa siltä että on ongelmia triggerin luennan kanssa.