MOTRONIC 1.3 -> MegaSquirt Piirilevy

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
205

MOTRONIC 1.3 -> MegaSquirt Piirilevy

Post by 205 »

Tällanen piirilevy on lähdössä syövytykseen
Korvaa ainakin BMW:n 1.3 version motronicista
muutamia toimintoja jää pois kuten bensan kulutus ja diagnostiikka tietoja

MS-1 ja MS-2 prossut :!: VAIN EXTRA KOODILLA :!:

EXTRANA:
:!: KNOCK, EGT ja WASTESPARK lähdöt sytkämoduulille :!:

Image

Kun on tullut "painosta" ja testattu niin ilmoittelen lisää

P.S. Jos jollakin tarkkaa tietoa tuosta bensan kulutus mittarista, niin pistä viestiä :!:
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

eli tuo on imeisesti sitten esim 325i sopivaa mallia, mites toteutit jännitteen syötön boxille ? bemarin ecuunhan tulee jatkuva jännite akulta ja ohjaa päärelettä kun näkee kierrosluvun kampipyörältä.
Jos tuota käyttää niin ecussa on jatkuvasti sähköt päällä. "virtalukon" jännitettä muistaakseni boxiin ei tullut ollenkaan.

Tietty onhan tuohon helppo konsti laittamalla yhden pienen releen joka saa esim puolan + navasta ohjauksen ja maadoittaa pääreleen lähdön.
tätä tapaa tuppaan itse käyttämään (51 ja 54 pinneihin johdot kun eivät ole käytössä) ja ei tarvitse modiin kuin pikku pätkän piuhaa ja releen, tietty voisihan tuon koko systeemin soveltaa ecuun sisällekkin ja tehdä erillinen piiri ne555 piirillä nuuskimaan vr muuntimen lähtöä, jos tulee tietty määrä pulsseja jää päärele päälle ja mega saa sähkönsä.

voi nyt tietty olla että hakoteillä ollaan :D korjata saa.

muistaakseni bensankulutus mittarille meni suuttimien PW en nyt muista menikö kumpikin, vaatii varmaan oman "kartan" jos haluaa että näyttää oikein isommilla suuttimilla.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

MS rekisteröi bootin yhteydessä MAP-lukeman ulkoilmanpaineeksi. Jos tuossa yhteydessä kone pyöriikin jo startin voimin, saattanee mittaustulos olla pielessä?

E: Kulutusmittarista: LE-jetin yhteydessä johdotin kulutusmittarin signaalin led17:ään, jonka toiminnoksi squirt. Vakiosuuttimilla ajotietokone alkoi näyttää riittävän järkeviä lukemia.
205

Post by 205 »

Nasta 27 - IGN ON+START virtalukolta.
Kiitoksia KariM:lle kulutusmittarin tiedosta :!:
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Elikkä tuo pin 36 main relay ctrl vissin ohjaa maata tuonne pääv. releelle?
ja paluuna pin 37 power input +12?
205

Post by 205 »

Joo "maadoitaa" tuota pää releen ohjausta samoin lambdan releen ohjaus.
205

Motronic MEGA

Post by 205 »

Image

PCB Service Finland LAATUA :!: :!: :!:
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Post by rally_racer »

Levystähän tuli nätti kun sika pienenä :wink:
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
205

Hiljaa "hyvä" tulee ?

Post by 205 »

Pikkasen on tapahtunut edistymistä tässä projektissa, mut eiköhän se valmistu :D

Image
Jan1
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Feb 28, 2005 18:41

komea

Post by Jan1 »

Onpas nättiä jälkeä, hatunnoston arvoinen motronic ;)
Heiska
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Sat Dec 26, 2009 15:58
Location: Mikkeli

Post by Heiska »

KariM wrote:E: Kulutusmittarista: LE-jetin yhteydessä johdotin kulutusmittarin signaalin led17:ään, jonka toiminnoksi squirt. Vakiosuuttimilla ajotietokone alkoi näyttää riittävän järkeviä lukemia.
hieman noob kysymys, mut kumpaan napaan johto tulee ja otitko ledin pois?
Post Reply