mega ja katsastus

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

omapahan oli vikas miks sanoit että pystyt säätämään
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Volkkarijermu wrote:Kangasalla oon katsastellu -88 vuoden golffia joka oli alunperin kaasari. K-jetti asennettu, mega hoitaa COP-sytkän, virinokkaa ja muuta. Ainoo asia oli että rekkariotteeseen tuli maininta että asennettu ruisku. Yksikään katsari ei mitään katteja oo vaatinut.
No jos se auto on ei-vähäpäästöinen ja sulla on edelleen ei-vähäpäästöinen vaparikone siinä niin eihän sitä kattia tietenkään tarvii olla.

Homma muuttuu (tai ainakin pitäisi muuttua jos pykäliä katotaan) olennaisesti siinä vaiheessa jos olet vaihtanut sinne uudemman moottorin jostain vähäpäästöisestä autosta.

Kyllä nyt sentään jotain saa tehdä ilman kattia ja vtt:n tehomittauksiakin.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Katti

Post by xtaaviankka »

Pienentääkös katti oleellisesti tehoja jos on mallia Racing?
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Post by Jasu »

Eilen katsastin, "leimaelukka" kysyi käynnistäessä jotta "tarviiko ryyppyä käyttää", johon sitten vastasin "ei tässä enää"...

Tuosta vastauksesta ja muutamasta vilahtavasta ledistä sitten veti nopeat johtopäätökset ja sitten juteltiinkin jo mukavia Megan helposta säädettävyydestä..!

Ehkä tilannetta helepotti tuo laitteen vuosimalli, 1974, mistään muutoskatsastuksista ei puhuttu, kovasti vain kiinnosti kaikki tuohon liittyvä... Kysyin sitten myös tuon ahtamista, totesi että teholappu riittää ja sitten muutoskatsastukseen että voidaan tiedot kirjata ylös...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

ite ku katastin vm80 ke70 corollan 3S-FE motille ni inssi kysy että onko läppäri mukana että saa säädettyy jos pomppaa päästöistä :lol:
JariN
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sun Mar 21, 2010 22:22
Location: Tampere/Kokkola

Post by JariN »

Krisse wrote:No jos se auto on ei-vähäpäästöinen ja sulla on edelleen ei-vähäpäästöinen vaparikone siinä niin eihän sitä kattia tietenkään tarvii olla.

Homma muuttuu (tai ainakin pitäisi muuttua jos pykäliä katotaan) olennaisesti siinä vaiheessa jos olet vaihtanut sinne uudemman moottorin jostain vähäpäästöisestä autosta.

Kyllä nyt sentään jotain saa tehdä ilman kattia ja vtt:n tehomittauksiakin.
Siis jos laitan ei-vähäpäästöiseen autoon vähäpäästöisen auton moottorin, niin tarvii asentaa katti putkeen, vai?
Mutta katin ei tartte toimia, koska auton päästövaatimukset ovat edelleen samat kuin alkuperäisellä, ei-vähäpäästöisellä moottorilla?
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Juu

Post by xtaaviankka »

Katti pitää olla, mutta sen ei välttämättä tarvi toimia, tai ei sitä mitata että toimiiko. Se on sama jos laitan -96 vm koneen välikoppaseen ekkeriin, lamdat pitää olla ja katti.
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Re: Juu

Post by rally_racer »

xtaaviankka wrote:Se on sama jos laitan -96 vm koneen välikoppaseen ekkeriin, lamdat pitää olla ja katti.
Muuten hyvä mutta se on ihan sama että minkä koneen sinne välikoppa ekkeriin laitat ni ei se sitä kattia/lambdaa tarvitse... katin lisääminen koskee vain 87-91 vuotisten "siirtymäkauden" ei-vähäpäästöisten autojen tekniikanvaihtoa/turbottamista.
Toki lambda on hyvä olla jälkiasennusruutan kanssa.
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
xtaaviankka
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Mon Jun 04, 2007 21:48
Location: Vihti

Jaa

Post by xtaaviankka »

Oliks noin :) , no vaikka rakentaisin vanhakoppasen ekkerin, en sinne työntäisi työntötanko konetta, vaan ohc-megaruutta laajakaistalambdalla. Harmi vain kun ne pelkät korit on tosi kalliita.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Juu

Post by jake74 »

rally_racer wrote: katin lisääminen koskee vain 87-91 vuotisten "siirtymäkauden" ei-vähäpäästöisten autojen tekniikanvaihtoa/turbottamista.
Toki lambda on hyvä olla jälkiasennusruutan kanssa.
juu näin on. kaveri katasti EE90 corollan carinan vähäpäästösen 4A-FE motille joka on muutettu kaasutin moottoriksi. katti putkeen ja leimasta läpi :lol:
Post Reply