Ajoitus vakaaksi

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Ajoitus vakaaksi

Post by Kristian »

Ongelmana on, että sytytyksen ajoitus heittää. MS:n ohjaus tulee virranjakajalta (käretön sytkä).
Mikä olisi helpoin tapa saada ajoitus täysin vakaaksi? Virranjakaja olisi tarkoitus säilyttää edelleen kipinän jakajana.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Kait sulla on jakaja juntattu yhteen kohti kiinni ettei ole mitään epäkesko/alipaine säätöä elikkäs jakajan pohja pultattu paikoilleen?
Näinhän siellä ohjeissa tais olla.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Paras tapa on ottaa trikkeri signaali kampiakselilta vaikka jakajan säilyttäisikin kipinän jakoon. Mulla on tällähetkellä kans jakajassa trikkeröinti ja ennakkko heittelee miten sattuu jos nokkaketju on vähänkin löyhällä, eli pitää viikottain kiristellä että pysyy hyvänä.Sama ilmiö oli tietysti ihan vakio syttyäkin käytettäessä.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Haa, ilmajäähy Volkkareissa ei tätä vaivaa jakajissa ku suoraan rataskosketus kampeen :D
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

JaniM wrote:Haa, ilmajäähy Volkkareissa ei tätä vaivaa jakajissa ku suoraan rataskosketus kampeen :D
On sielä siti jonkinmoinen hammasvälys :wink:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Joo, minimaalinen ja jakaja itessään voi olla väljä. Eikä nuo hampaat ole edes suorat vaan piiitkä kierukkahampaat.
No tämäkin tullaan testaamaan jatkossa eräässä koneessa kuhan kerkiäis. Pitää tehdä eka toisen squirttaus ediksellä ja sit tämä jakaja halli seuraavaksi.
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Joo, keskipakosäätäjä on hitsattu kiinni, mutta tuo alipainesäätäjä on unohtunut tässä tohinassa kokonaan. Pitääpä huomenna heti lukita se ja katsoa vakavoituuko sytkä yhtään.
Rupesin jo tekemään anturille trikkauslaippaa kampiakselin päähän.
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Alipainesäädön lukitus ei auttanut yhtään. Ajoitus heitti edelleen n.+/- 10 astetta. Pitää panostaa nyt tosissaan tuohon kampiakselitrikkaukseen.
Post Reply