Suotuisa paineensäädin turbokäyttöön

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hyvä tietää joo. Ja saahan mittaripohjan vaihdettua...
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
rontuj
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Fri Mar 11, 2005 23:56
Location: Tampere

Post by rontuj »

Niin mikäs se sitten loppujen lopuksi olisi hyvä bensanpaineensäädin meqan kanssa?
Ja mistä sellaisia saa?
Onko kenelläkään kokemuksia AM-Worksin säädettävästä mallista? Aika hintava on, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa...
MB 190E 2.3-16 kompressor - projekti kesken
turbiinirieska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 103
Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
Location: tampere

Post by turbiinirieska »

JJ wrote:Itsellä fse:n 3-kalvoinen säädin ja näyttää että paineet ei pysy välillä samoina ja moottorin sammuttua aika nopeasti paineet tippuvat.
mulla kans moottorin sammuttaessa paineet tippuu fse:llä aika nopeesti,mut mites se teillä silloin ajon aikana toiminu?mulla ei oo sisällä toistaseksi mittaria vaan konehuoneen puolella,joten en oo sitä päässy seuraan.

paljoko se heittelee ja kuinka ajossa sen ootte havainnu jos sitä havaitsee :roll:
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

turbiinirieska wrote:
JJ wrote:Itsellä fse:n 3-kalvoinen säädin ja näyttää että paineet ei pysy välillä samoina ja moottorin sammuttua aika nopeasti paineet tippuvat.
mulla kans moottorin sammuttaessa paineet tippuu fse:llä aika nopeesti,mut mites se teillä silloin ajon aikana toiminu?mulla ei oo sisällä toistaseksi mittaria vaan konehuoneen puolella,joten en oo sitä päässy seuraan.

paljoko se heittelee ja kuinka ajossa sen ootte havainnu jos sitä havaitsee :roll:
Ööö mites noi paineet vois edes pysyä sammuttamisen jälkeen????

Bensapumppu kun sammuu niin se vuotaa paineet samantien pois... Eli vaikka minkämoisen säätimen sinne tungette niin lähes samoin toimii.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 151
Joined: Sat Mar 26, 2005 11:59
Location: Lahti

Post by PE-LE »

yleensä pumpussa on takaiskuventtiili,,jos paineet hukkuu heti kannataa tarkistaa venttiilin toiminta, boschin pumppuihin saa venttiilin yleensä vaihdettua erikseen (poislukien tankin sisäiset pumput)
turbiinirieska
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 103
Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
Location: tampere

Post by turbiinirieska »

no se ilmeisesti ei oo mikään ongelma et paineet putoo,ku virrat pois,mutta mites porukka on sit todennu jos noi 3-kalvoset fse:t ei pidä painetta oikeina ajossakaan.
tosiaan ku itellä ei oo sisällä mittaria jolla tsekkais.
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Kävin tuossa säädättämäss dynossa tuon oman vehkeen niin puheli säätäjä että on ollut todella paljon ongelmia juuri noiden FSE/Malpassi säätimien kanssa juurikin että heittelee bensanpaine milloin mihinkin, yleisimmin ahtopainepuolella. Sanoi että aika kettumainen säätää kun joka vedossa saattaa olla paljonkin eri paine niin heittää seoksia miten sattuu

Tiedä sitten, vähän tuntuu että tuo omakin selailisi tuota painetta miten sattuu ja kelien mukaan, täytyisi saada tehtyä vaan mittari sisälle jotta pääsisi seuraamaan
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

VesQ wrote:Kävin tuossa säädättämäss dynossa tuon oman vehkeen niin puheli säätäjä että on ollut todella paljon ongelmia juuri noiden FSE/Malpassi säätimien kanssa juurikin että heittelee bensanpaine milloin mihinkin, yleisimmin ahtopainepuolella. Sanoi että aika kettumainen säätää kun joka vedossa saattaa olla paljonkin eri paine niin heittää seoksia miten sattuu

Tiedä sitten, vähän tuntuu että tuo omakin selailisi tuota painetta miten sattuu ja kelien mukaan, täytyisi saada tehtyä vaan mittari sisälle jotta pääsisi seuraamaan
Joo ongelmia on ollut täälläkin. Tarpeellinen kuitenkin kun kikkaillaan tyhjäkäynnille pikkupaine että isolle suuttimelle saa tyhjäkäynnin ja kuormitukseen riittävä paine.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

sain pelitäää paremmin oman säätimen kun käytin saabissa omaa ruiskua ja malpassin säädintä. läppäsin hiomatahnalla sen kalvossa olevan vastimen ja rungon nappulan niin rupes toimii paremmin mutta mega käytössä siirryin takas saabin versioon eli ihan kiinteään säätimeen
Post Reply