
Mitä sitä ny oikein hakis kaupasta :D
Moderator: Masi_K
Mitä sitä ny oikein hakis kaupasta :D
Niin eli tässä paraikaa meneillään mega rojekti ihan vaan tuonne suihkutuksen puolelle mutta kun näitä tässä katselee niin tosissaan alkaa tehkä tuo sytkäkin tuloaan ja vähän tässä nyt koitan miettiä, että mitähän sitä nyt sitten tarttis oikein ostella muuta megan lisäksi.. Akselilla oleva jakaja löytyy. mutta mahtaako olla hyvä käyttää sitä vai tarttisko joku triggeri pyörä tehdä ? (miten sellanen tehdään siis saan kyllä teetettyä osia ja osaan piirtää cadilla) mutta miten sen saa helposti järkeiltyä sopivaksi asteiltaan jne..) sitten katselin boschin suorasytkälootaa + johdot yms yms ... mutta mitäs muuta se nyt sitten tarvitsee näin niinkuin normaali ihmisen ajattelumallia käyttäen 

Ohje:
http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf
Noista ketjuista voi myös löytyä ideoita:
viewtopic.php?t=5756
viewtopic.php?p=31465
CAD kuva trikkeripyörästä:
viewtopic.php?p=30228
Soveltaen:
viewtopic.php?p=32274
viewtopic.php?t=16
viewtopic.php?t=4891
http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf
Noista ketjuista voi myös löytyä ideoita:
viewtopic.php?t=5756
viewtopic.php?p=31465
CAD kuva trikkeripyörästä:
viewtopic.php?p=30228
Soveltaen:
viewtopic.php?p=32274
viewtopic.php?t=16
viewtopic.php?t=4891
Jos mä vielä joskus teen johonkin megaohjatun sytytyksen niin kyllä se systeemi on EDIS niiku tossa ekassakin. Oon sivusilmällä lukenu noita erilaisia sytytysjärjestelmäjuttuja niin en mä kyllä pysty perehtymään dwell timeen, sytytysohjainbokseihin ja triggereihin ym. Rataspyörä paikalleen, anturi viereen, piuhat piirustuksen mukaan ja se on siinä.
Mut ilmeisesti tässäkin on joku huono puoli kun tätä ei kaikki käytä. Mä vaan en sitä tiedä ja siksi ihmettelen
Mut ilmeisesti tässäkin on joku huono puoli kun tätä ei kaikki käytä. Mä vaan en sitä tiedä ja siksi ihmettelen

Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Huonoina puolina ovat, ettei sytytystä voi pätkiä (eikä sitä voi myöhästää kuin 10ATDC). Eli rajoitinta ei ole. Varsinkin turboahdetuissa mielummin pätkitään sytytystä, kuin polttoainetta pelkästään. Yksi huono puoli on 36-1 triggeri, jolloin moottorissa muulla hammasluvulla oleva triggeripyörä on hyödytön.Krisse wrote: Mut ilmeisesti tässäkin on joku huono puoli kun tätä ei kaikki käytä. Mä vaan en sitä tiedä ja siksi ihmettelen
Tietääkseni EDIS järjestelmään ei voi yhdistää muiden järjestelmien antureita tai puolia, koska silloin systeemi ei ole niin robusti kuin alkuperäisillä osilla. Myös EDIS puolaan sopivat puolanjohdot ovat olleet kortilla?
Eikös tuon voi ratkaista käyttämällä Focusen puolaa? Eli tuollaista missä on normaalit piiput eikä niitä "kauluksellisia"?teg wrote:Myös EDIS puolaan sopivat puolanjohdot ovat olleet kortilla?
Tuli vaan mieleen että 1.6 efi cvh:n johdot on tolla kauluksellisella aika universaali ratkaisu. Johdot on melko pitkätkin.
Sama juttu 89-90 vuoden mk4 escortit (1.3 ohv) missä on kaasari ja esc-systeemi (vähän kuin edis, mutta purkki sisältää myös ennakkokäyrät ja map-anturin, eikä sitä ohjata millään). Siinä on vielä pidemmät kauluksella olevat "universaali" johdot.
Näillä saa hyödynnettyä kätevästi sen kaulusmallin puolankin, mitä löytyy lähes mistä vaan fordeista.
Sama juttu 89-90 vuoden mk4 escortit (1.3 ohv) missä on kaasari ja esc-systeemi (vähän kuin edis, mutta purkki sisältää myös ennakkokäyrät ja map-anturin, eikä sitä ohjata millään). Siinä on vielä pidemmät kauluksella olevat "universaali" johdot.
Näillä saa hyödynnettyä kätevästi sen kaulusmallin puolankin, mitä löytyy lähes mistä vaan fordeista.