Mitä sitä ny oikein hakis kaupasta :D

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
teelmaki
Megasquirttaaja
Posts: 22
Joined: Thu Sep 17, 2009 7:07

Mitä sitä ny oikein hakis kaupasta :D

Post by teelmaki »

Niin eli tässä paraikaa meneillään mega rojekti ihan vaan tuonne suihkutuksen puolelle mutta kun näitä tässä katselee niin tosissaan alkaa tehkä tuo sytkäkin tuloaan ja vähän tässä nyt koitan miettiä, että mitähän sitä nyt sitten tarttis oikein ostella muuta megan lisäksi.. Akselilla oleva jakaja löytyy. mutta mahtaako olla hyvä käyttää sitä vai tarttisko joku triggeri pyörä tehdä ? (miten sellanen tehdään siis saan kyllä teetettyä osia ja osaan piirtää cadilla) mutta miten sen saa helposti järkeiltyä sopivaksi asteiltaan jne..) sitten katselin boschin suorasytkälootaa + johdot yms yms ... mutta mitäs muuta se nyt sitten tarvitsee näin niinkuin normaali ihmisen ajattelumallia käyttäen :)
tty
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 138
Joined: Fri Mar 25, 2005 21:37
Location: Kurikka

Post by tty »

Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Jos mä vielä joskus teen johonkin megaohjatun sytytyksen niin kyllä se systeemi on EDIS niiku tossa ekassakin. Oon sivusilmällä lukenu noita erilaisia sytytysjärjestelmäjuttuja niin en mä kyllä pysty perehtymään dwell timeen, sytytysohjainbokseihin ja triggereihin ym. Rataspyörä paikalleen, anturi viereen, piuhat piirustuksen mukaan ja se on siinä.

Mut ilmeisesti tässäkin on joku huono puoli kun tätä ei kaikki käytä. Mä vaan en sitä tiedä ja siksi ihmettelen :-)
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Krisse wrote: Mut ilmeisesti tässäkin on joku huono puoli kun tätä ei kaikki käytä. Mä vaan en sitä tiedä ja siksi ihmettelen :-)
Huonoina puolina ovat, ettei sytytystä voi pätkiä (eikä sitä voi myöhästää kuin 10ATDC). Eli rajoitinta ei ole. Varsinkin turboahdetuissa mielummin pätkitään sytytystä, kuin polttoainetta pelkästään. Yksi huono puoli on 36-1 triggeri, jolloin moottorissa muulla hammasluvulla oleva triggeripyörä on hyödytön.
Tietääkseni EDIS järjestelmään ei voi yhdistää muiden järjestelmien antureita tai puolia, koska silloin systeemi ei ole niin robusti kuin alkuperäisillä osilla. Myös EDIS puolaan sopivat puolanjohdot ovat olleet kortilla?
koskar
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Sat Feb 26, 2005 12:56
Location: Kurikka

Post by koskar »

teg wrote:Myös EDIS puolaan sopivat puolanjohdot ovat olleet kortilla?
Eikös tuon voi ratkaista käyttämällä Focusen puolaa? Eli tuollaista missä on normaalit piiput eikä niitä "kauluksellisia"?
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Tuli vaan mieleen että 1.6 efi cvh:n johdot on tolla kauluksellisella aika universaali ratkaisu. Johdot on melko pitkätkin.
Sama juttu 89-90 vuoden mk4 escortit (1.3 ohv) missä on kaasari ja esc-systeemi (vähän kuin edis, mutta purkki sisältää myös ennakkokäyrät ja map-anturin, eikä sitä ohjata millään). Siinä on vielä pidemmät kauluksella olevat "universaali" johdot.
Näillä saa hyödynnettyä kätevästi sen kaulusmallin puolankin, mitä löytyy lähes mistä vaan fordeista.
Post Reply