Tervehdys,
Tarkoitus olisi ohjata MSD 6AL sytytyspurkkia MS I PCB 2.2 ja MSextralla
Olen tehnyt 2.2:n HW modaukset MSextran ohjeiden mukaan sekä SW asetukset on asetettu ohjeen mukaan.
Nyt kuitenkin Poksista MSD:lle lähtevässä lähdössä ei ohjaustaso vaella +12V ja 0v välillä, kun signaalia katselee oskilloskoopilla vaan jossain 4v ja 0 välissä.
No tämähän puuttuva ohjausjännite johtunee ilmeisesti siittä, että msextra ohjeessa käsketään vetää led 17 lähtö suoraan DB37 ohjauspinniin ilman +12 v ylövetovastusta?
Koska MSD:tä on tarkoitus ohjata katkojankärki signaalilla (valkoinen johto), niin miten te muut olette saadeet tuon MSD:n toimimaan? Sehän ilmeisesti olettaa että ohjaus pomppii +12V ja 0V välissä?
Jos tuo +12V ylösvetovastus ledille 17 pitää laitta mistä tuo 12 lähtö kannattaa vetää?
Onko kellään kokemuksia tuota SW asetuksesta 50% kanttiaalto ohjauksen (kuten extra SW asetusmanuaali neuvoo), kun MSD kuitenkin toivoisi katkojankärki signaalin suhteeksi 20% / 80%.
Kiitos jo etukäteen arvokkaista vinkeistä ja kokemuksista.
MSD 6AL ohjaus
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
Ei se tarvitse ylösvetoa kun siinä 6AL:ssä on sisäinen ylösvetovastus. Eli kuten jo totesit se led17-lähtö pitää saada toimimaan kuin katkojan kärjet. Tämä onnistuu kun asetuksista laitetaan inverted: "no" ja fixed duty 75% pulssisuhteella.
Sen 2n2222 trankun voi joutua vaihtamaan kestävämpään. Ainakin itse vaihdoin kun asennettiin kaverin autoon tuommoinen 6AL ja mega.
Sen 2n2222 trankun voi joutua vaihtamaan kestävämpään. Ainakin itse vaihdoin kun asennettiin kaverin autoon tuommoinen 6AL ja mega.
-
- Megasquirt aloittelija
-
- Megajumala
Nämä speksit olisi kiva nähdä? En ole itse mitannut enkä tutkinut.Vauhtivaunu wrote:Tarkistin tuossa 6AL:n speksejä ja sen valkoisen johdon kautta tulee 350mA virtaa.
Tuotah, en ihan olisi valmis uskomaan että 350mA, paljon uskottavampi luku olisi 35mA. Olen ohjannut moista purkkia muutamallakin lailla, eräässä tapauksessa suoraan moottorinohjaiimen prossulta 4R7-vastuksen kautta. Siitä ei mielestäni mene 350mA läpi mitenkään, ja jännitetasot olivat siis nollan ja viiden voltin välillä. 35mA:kin on jo paljon tuossa tapauksessa.
PQ
-
- Megajumala
Siinä katkojan kärjille tarkoitetussa triggeripiirissä on 40ohminen 5W ylösvetovastus. Tämän olen itse tarkistanut. Virta on ilmeisesti haluttu pitää isona kärkien likaantumisvaaran vuoksi.PQatPIT wrote: Nämä speksit olisi kiva nähdä? En ole itse mitannut enkä tutkinut.
loput tiedot sain tästä
Tietysti noihin netistä löytyviin juttuihin pitää suhtautua varauksella, mutta ainakin komponenttien osalta tuo piti paikkansa kun katsoin aukinaista 6AL boksia ja vertasin tuohon.
-
- Megasquirt aloittelija
Kiitokset kovasti vain taas jälleen kerran !
Minulle on pääasia, että homma toimii kuin kello ja mitään ei mene rikki.
Kiva oli tietää mistä lähtee sitten tarvittaessa vikaa etsimään jos ei toimikkaan saatika miten voi koittaa korjata paremmaksi...
Ei muuta kuin kamppeet nyt kiinni ja kokeilemaan ;o)
Minulle on pääasia, että homma toimii kuin kello ja mitään ei mene rikki.
Kiva oli tietää mistä lähtee sitten tarvittaessa vikaa etsimään jos ei toimikkaan saatika miten voi koittaa korjata paremmaksi...
Ei muuta kuin kamppeet nyt kiinni ja kokeilemaan ;o)
Otin äsken auki yhden 6AL-yksilön ja siinä on 68-ohminen viisi-wattinen vastus, tuo on tehty joskus 90-luvun alussa. Tuo yksilö on toiminut parinkin eri moottorinohjaimen perässä, ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia. En ole kuitenkaan mitannut koskaan virtoja tai skoopannut signaaleja.Vauhtivaunu wrote:Siinä katkojan kärjille tarkoitetussa triggeripiirissä on 40ohminen 5W ylösvetovastus. Tämän olen itse tarkistanut. Virta on ilmeisesti haluttu pitää isona kärkien likaantumisvaaran vuoksi.
loput tiedot sain tästä
Kuten mainittua niin pääasia että toimii.
PQ