Mites toimitaan vanhan boschin niin sanotun ruiskujärjestelmän kanssa (mekaaninen ruisku).. Voikohan sen niin sanotun tietokoneboxin vaan nypätä irti johtoineen ja heittää pellolle kun tilalle nyt siis tulossa mega ? vai voiko se vaikuttaa vielä johonkin muuhun ? Tuskin moottorin toimintaan mutta tyyliin kaikki muu pimeenä sen jälkeen kun irti nappaa vai mikä siinä mahtaa olla systeeminä...
Vähän arveluttaa vaan sellaista rumaa mustaa isoa könttiä alkaa kylmästi irti nappaamaan asiasta sen kummemmin tajuamatta
Riippunee varusteista, jos autossa on asr niin se ei ainakaan toimi ilman orkkis ruiskua ja ajotietokone tuskin näyttää kulutusta, muuten tuskin tulee ongelmia.
Ainakin tommoisesta 2.3-16 pystyi tuon moottorin ohjauksen heittämään mäelle helpostikkin. Itse purin kaikki eculta lähtevät piuhat pois konehuoneesta. Sytty yksikön jätin vielä paikalleen ohjaamaan kiekkamittaria (mega ohjaa hukkakipinää).
Akun takaa saivat lähtöpassit myös ylijännite rele sekä pensapumpun rele. Kaikki pelaa abseja myöten.
No kyseessä kyllä onneksi karvalakki malli noin niin kuin teknisesti ajatellen, ei muuta "varustetta" kuin ABS, ko. autossa on kaksi "suurta mustaa laatikkoa siinä vieretysten, onko toinen siis jotenkin liittyen kiekkamittariin vai ? Ja toinen täysin vain tuohon ruiskujärjestelmään kun ainakin näyttäis ettei muualle mee siitä johtoja kun ex ruiskujärjestelmään..
Sitten vielä kun mersuissa on noita ihme vitun alipaine putkia imusarjassa lähes kymmenen kappaletta niin mitäs niille olisi viisasta tehdä? jopa jarrutehostimelta tuli paksuhko putki imusarjaan.. Tarttis saada nätisti KAIKKI turha pois kuitenkaan tekemättä mitään peruuttamatonta
teelmaki wrote:No kyseessä kyllä onneksi karvalakki malli noin niin kuin teknisesti ajatellen, ei muuta "varustetta" kuin ABS, ko. autossa on kaksi "suurta mustaa laatikkoa siinä vieretysten, onko toinen siis jotenkin liittyen kiekkamittariin vai ? Ja toinen täysin vain tuohon ruiskujärjestelmään kun ainakin näyttäis ettei muualle mee siitä johtoja kun ex ruiskujärjestelmään..
Sitten vielä kun mersuissa on noita ihme vitun alipaine putkia imusarjassa lähes kymmenen kappaletta niin mitäs niille olisi viisasta tehdä? jopa jarrutehostimelta tuli paksuhko putki imusarjaan.. Tarttis saada nätisti KAIKKI turha pois kuitenkaan tekemättä mitään peruuttamatonta
Ne mustat laatikot ovat moottorin ohjaus ja abs ohjausboksit.
Moottorin ohjaus boksissa lukee jetronic ja on muistaakseni pienempi.
Kiekkamittarille menee ohjaus singaali syttypoksin vieressa olevasta navasta(syttypoksi sijaitsee kuskin puolen lokasuojan päällä.) Megaltakin sais tuon singaalin varmasti otettua mutta itse en siihen viitsinyt ryhtyä koska käytän hukkakipinää sekä erillistä trikkausta. (eli syttypoksi jäi tarpeettomaksi). syttypoksilta toinen liitin mennee myös moottorin ohjaus poksille ja sen voi myös poistaa moottorin ohjauksen mukana.
Jarrutehostimelle pitää mennä toi alipainepilli jokatapauksessa oli sulla millainen ruisku tahansa. Alipaine pilli lähtee myös johonkin tuonne auton korin uumeniin jossa se haarautuu moniin eri käyttö tarkoituksiin se pilli pitää kansa kytkeä takaisin.
millaista sytty järjestelmää olet meinannut tässä autossa käyttää?
Entä trikkaus alkuperäinen vai erillinen?
No siis vielä ei ole mitään syttyä järkeiltynä kun nyt ensin olis tarkoitus saada vaan tuo ruiskutusjärjestelmä pelaamaan. Ja poistaa siihen liittyvät turhat vanhat romppeet. Sitten kun se on alta pois (mega hommattuna suuttimet m3:sen, 5bar pumppu, b paineen säädin ja uusi imusarja tehtiin rosterista, 80mm läppärunko opp-teciltä jne jne. ) niin sitten ehkä järkeilemään sytkä kuntoon.. Olishan siinä tuo jakaja akselin päässä mutta en tiedä mahtaako olla millään tapaa paras ratkaisu vai viekö triggaus voiton mennen tullen ja varsinkin jos laittas ton boschin suorasytkä lootan siihen...
Vielä edelliseen, että pitääkö siis jarrutehostajalta tuleva ap-putki ja joku muu pilli liiittää tuohon uuteenkin imusarjaan ?
pistä moottori tyyppi niin voi autta enemmän asiasssa . oma on m104 eli 300 24 v ja siitä heitin alkuperäiset boksit mäkeen ja johtosarjankin . alkuperäinen jakaja ohjaa vielä syttöä mutta taidan muuttaa talven aikaa suorasytkälle niin pääsee tuosta mersun sika kalliista jakajankannesta eroon. Jarrutehostimesta pitää mennä siihen uuten imusarjaan letku että tehostin saa alipaineensa eli vetäset johonkin pyttyyn vain liitännän.Suosittelin käyttää trikkeri levyä kampiakselin päässä josta anturi haistelee moottorin asennon suorasytkälle oikeeksi. Löytys 36-1 trikkeri jos kiinnostaa
kone on m103:nen mutta brabuslainen (ei siinä kyllä tunnu olevan eroa muuta kuin poraus 3.6l ja kanavat yms siistitty. Kyllä tuo triggeri kiinnostaisi.. olisko kuvaa + hintaa ?
Voiko tuon jarrutehostimelta tulevan putken laittaa ihan vain imarissa olevan painekotelon kylkeen jollain nipalla ? vai taritseeko mennä johonkin "pytyn" putkeen ?
mitä siis nyt loppujen lopuksi tarttis repiä irti jotta auton oma sytkäsyteemi yhä toimisi ? kun olisi hyvä saada tuo ruiskutus ensin toimimaan ns. "varmalla orggis sytkällä" ja sitten nypätä sytkä veks ja laittaa uusi.. Itse ajattelin toteutusta juurikin kyllä ilman tuota mesen omaa jakajaa mutta mitäs siinä nyt sitten tarvittais ... Vähän oon vielä amatööri tuon sytkäpuolen kanssa
Mun mielestä siitä sytkäpoksista menee kierrosluku tieto tuolle mootorin ohjauspoksille. Voithan tuon koittaa pelaako se sytkä ilman tuota moottorin ohjaus poksia, kun nappaat vaan sen toisen moninapa liittimen irti ja sitten katot saako se kipinää kun starttaat.